Helaas kwam er een heel klein steentje tegen mijn voorruit. Wat in een half uur een barst werd van 40 cm. Een nieuw voorruit dus, ik denk laat ik dat maar bij de dealer doen die weet hoe het moet en je krijgt tenminste weer een origineel voorruit. Toen ik de auto ophaalde vond ik dat deze meer windgeruis maakte. Tot afgelopen zondag ik de auto wilden schoonmaken en er 15 cm water stond aan de bestuurders kant.
Naar de dealer en idd het voorruit miste 1 cm kit links boven. Het schijnt dat deze aan de bovenkant heel erg moeilijk te kitten is. Ik heb nog het vocht probleem aangekaart wat een aantal forum leden hebben maar dat schijnt niet bij nieuwe voor te komen alleen bij die van 2012 of 2013. Inmiddels staat de auto al vier dagen bij de dealer te drogen en hopelijk krijg ik geen last van schimmel. Voor degene die vocht problemen hebben het kan dus ook aan je voorruit liggen (al is die niet vervangen). Wat kan ik het beste plaatsen om de auto vochtvrij te houden? Welke vochtvreter? Ik rij altijd met airco aan, zomer en winter.
Ruit vervangen
Re: Ruit vervangen
Wow, wat een gepruts zeg. Het is allemaal leuk en aardig dat een dealer hem laat drogen, maar als er ook bekabeling nat is geworden zal de oxidatie ervan en de problemen pas veel later optreden... en dan heb je geen garantie meer. Heb je een rechtbijstandverzekering?
Re: Ruit vervangen
Ja ik heb een rechtsbijstandsverzekering en 4 jaar garantie. Dus ik begrijp voor dat de garantie afloopt inruilen. Ik heb de auto inmiddels terug en alles is droog en stinkt niet. Wel vindt ik dat de auto bij het voorruit veel windgeruis heeft. Ik heb hem pas zo kort dus weet niet of dit al was. Hebben meer mensen last van windgeruis bij het voorruit? Het begint bij 80km en harder.
Re: Ruit vervangen
Geen storend windgeruis bij mijn Up! wel het vochtprobleem overigens
Ik heb het wel eens gehad bij een VW Golf waarvan de voorruit vervangen werd, eerst dacht ik dat ik mij verbeelde, maar toen een half jaar later weer de ruit vervangen moest worden wat het bij de nieuwe ruit ineens weg. Het kan dus zeer zeker wel aan de ruit liggen. Een mm meer of minder gedraaid kan al uitmaken. Meestal suist de rand bovenin, daar waar de ruit aansluit op het dak.
Ik heb het wel eens gehad bij een VW Golf waarvan de voorruit vervangen werd, eerst dacht ik dat ik mij verbeelde, maar toen een half jaar later weer de ruit vervangen moest worden wat het bij de nieuwe ruit ineens weg. Het kan dus zeer zeker wel aan de ruit liggen. Een mm meer of minder gedraaid kan al uitmaken. Meestal suist de rand bovenin, daar waar de ruit aansluit op het dak.