Petrolhead Tom schreef: Waarom niet een keer naar een andere meeting met allemaal kleine auto's? Waarom niet een keer kijken wat iemand met zijn Aygo/Picanto/ vintage Autobianchi/ Lancia Ypsilon / Micra doet? Dat is toch leuk? Nogmaals het is voor niemand verplicht om je daar aan te melden of zelfs om er te kijken maar het zou gewoon een leuke kruisbestuiving kunnen zijn tussen allemaal kleine auto's. Dat is het idee. Dat zijn in mijn ogen de voordelen. Niet om het vwupforum om zeep te helpen. Waarom er dan staat: "bespreek hier alles over de Seat Mii, Skoda Citigo en Volskwagen up!" ? Omdat ook alle andere modellen aan bod komen.
Gewoon genieten van de diversiteit die voorhanden is en niet verzanden in discussies als: mijn auto is beter, nee mijn auto is beter. Gewoon genieten van wat iedereen met zijn of haar auto doet. Bekijk het positief in plaats van negatief. Het kan wat toevoegen.
Tom, als ik het goed begrijp is het vooral je enthousiasme om ‘bij elkaar’ te kijken, zien welke interessante informatie elders beschikbaar is. Die positieve benadering onderschrijf ik helemaal.
Toch vermoed ik dat het meer oplevert door een goed overzicht te bieden van juist die interessante andere fora, waar de leden actief zijn. Dan is het makkelijker om in een ander ‘clubhuis’ binnenstappen, en meemaken wat daar gebeurt. Soms zijn namelijk de ‘clubhuisnamen’ niet direct zo duidelijk als bijvoorbeeld de onze (je moet maar net weten dat bijvoorbeeld die C1 ook bekend staat als ‘citybug’). Daar zou je door een goed overzicht veel duidelijkheid in kunnen bieden. Maar volgens mij levert het minder op als je weer een nieuw ‘clubhuis’ opent, omdat men nu eenmaal niet tegelijkertijd in twee clubhuizen heel actief kan zijn. Actief zijn in het ene forum betekent dan automatisch minder actief kunnen zijn in het andere.
Zou het niet efficiënter zijn, als je voor de ‘a-segmenters’ waar al een leuk forum voor bestaat, alleen een rechtstreekse link biedt, zonder weer opnieuw topics daarover te laten plaatsen? Dus niet weer opnieuw: "bespreek hier alles over de Seat Mii, Skoda Citigo en Volskwagen up!", maar "bespreek alles over de Seat Mii, Skoda Citigo en Volskwagen up! hier:
http://vwupforum.nl. Dan zou je alleen voor die auto’s, waar nog geen forum voor is, ‘topic-ruimte’ kunnen creëren. Zo voorkom je versnippering en ondermijning van andere fora, en biedt je gelijk een platform voor onderlinge uitwisseling voor ‘overlappende’ onderwerpen. Dat zou een meerwaarde kunnen zijn.
Ik hoop dat je mijn feedback niet als ‘negatief kijken’ beschouwt, ik probeer juist mee te denken om ‘negatieve effecten’ te voorkomen. De dingen positief zien wil niet zeggen dat je je kop in het zand moet steken voor ongewenste gevolgen…