12v aansluiting in kofferbak maken hoe?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
enie-up
Vagling liefhebber

12v aansluiting in kofferbak maken hoe?

Bericht door enie-up » zo 09 feb 2014, 00:01

Zojuist dus mijn inbouwsocket binnengekregen voor mijn kofferbak aansluiting voor de koelbox
Koelbox heb ik al ideaal voor op de camping in de zomer en boodschappen doen diepvriesproducten enzo
Een plekje vinden waar ik hem in kan bouwen is niet zo moeilijk, de massa aansluiten ook niet ;)
Maar een geschikte plus wel of niet geschakeld over contact is die wel te vinden in de kofferbak?
Of moet ik die dan van voren af halen? en zo ja dan helemaal van de zekeringkast of gewoon van de sigarenaansteker in de middenconsole :roll:
Iemand die al zoiets gedaan heeft :whistle: en zo ja hoe :)

Xanderv
Forum eindbaas

Re: 12v aansluiting in kofferbak maken hoe?

Bericht door Xanderv » zo 09 feb 2014, 00:33

Zow dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Ben bang dat je door moet lussen van voor. Maar wel een leuk idee zeg.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » zo 09 feb 2014, 12:15

Gezien het vermogen dat je op je koelbox nodig hebt wil je deze niet pakken van de filterdunne draadjes die naar achteren lopen. Op 12v is een vermogen van 60W meteen 5 ampere. Je kunt als je vooraansluiting toereikend is gezekerd daar vandaan halen, of gewoon een extra vanaf je accu trekken met een contactrelais? Geen idee hoe dit op je bluemotion management zit eigenlijk :p

Sent from my XT897

paulvanwersch
Forum newbie

Bericht door paulvanwersch » di 04 mar 2014, 10:18

Ik heb dit opgelost door een 12v plug te maken met een korte kabel waaraan een verdeeldoos gesoldeerd is, en een lange kabel (paar meter) waar een losse socket aan vast zit.
Ik heb hier dikke luidsprekerkabel voor gebruikt. Zo kun je voren telefoon, portofoon e.d. inpluggen en via de lange kabel de koelbox in de kofferbak aansluiten.

https://www.dropbox.com/s/p3gijmwvq51ravc/foto.JPG

Plaats reactie