schoonmaken van de ruitenwissers
schoonmaken van de ruitenwissers
Hoe maken jullie de combinatie van de ramen met ruitenwissers schoon?
Ik heb sinds 2 weken vrij snel last van strepen op de ramen. De ruitenwissers worden 1 keer per maand schoongemaakt door met een keukenpapiertje over het rubber te vegen, maar hebben jullie de gouden tip om strepen te voorkomen?
Ik heb sinds 2 weken vrij snel last van strepen op de ramen. De ruitenwissers worden 1 keer per maand schoongemaakt door met een keukenpapiertje over het rubber te vegen, maar hebben jullie de gouden tip om strepen te voorkomen?
- Autheo
- Donateur member
Re: schoonmaken van de ruitenwissers
De ruitenwissers alleen met een keukenpapiertje, of gebruik je daarbij ook nog een schoonmaakmiddel?vinie schreef:Hoe maken jullie de combinatie van de ramen met ruitenwissers schoon?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
alleen met een keukenpapiertje.
Ik lees op internet wel is over siliconenspray, maar dit lijkt me juist vegen geven.
Ik lees op internet wel is over siliconenspray, maar dit lijkt me juist vegen geven.
Goede ruitesproeiervloeistof gebruiken
0 strepen sinds afgelopen winter bij de wintercheck 5L gratis bij de dealer kreeg
0 strepen sinds afgelopen winter bij de wintercheck 5L gratis bij de dealer kreeg
- Autheo
- Donateur member
Ik gebruik gewone ruitensproeiervloeistof, zomer en winter de 'blauwe' versie. Als ik de auto was, neem ik de ruitenwissers ook mee, inclusief de auto-shampoo, waar wat wax in zit. Je zou verwachten dat dat wat strepen kan veroorzaken, maar dat heb ik nog nooit gehad. Alleen als er heel erg veel gepekeld wordt in de winter, heb ik soms wat last van vettige strepen. Dan maak ik tussendoor m'n ruiten en ruitenwisser even schoon met 'glassex' o.i.d. , en dan is dat probleem ook weer verholpen.
Als je alleen maar een keukenpapiertje gebruikt, lijkt het me dat je de vette aanslag van het weggebruik nooit helemaal weg krijgt, maar min of meer verspreid over het wisserblad. Ik zou dan toch e.o.a. ontvetter gebruiken.
Als je alleen maar een keukenpapiertje gebruikt, lijkt het me dat je de vette aanslag van het weggebruik nooit helemaal weg krijgt, maar min of meer verspreid over het wisserblad. Ik zou dan toch e.o.a. ontvetter gebruiken.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Ik maak de rubbers van tijd tot tijd schoon met een papiertje en spiritus.
- lina
- Forum newbie
Mijn man maakt altijd een mix van de blauwe ruitensproeiervloeistof met een scheut sonax ruitenhelder, beetje autoshampoo en een scheut glassex, aangevuld met water (afhankelijk van de temperatuur veranderd de hoeveelheid water). Wij gebruiken de blauwe vloeistof van de Lidl die onverdund -60 aan zou moeten kunnen volgens het vat.
Dit gaat niet alleen in het reservoir, maar we hebben ook beide een oude sprayflacon gevuld met deze mix in de auto.
Tijdens de vakantie (lange ritten) gaat er ook nog wat 'anti-insect' bij om de insecten makkelijker van de ruit te verwijderen
Dit gaat niet alleen in het reservoir, maar we hebben ook beide een oude sprayflacon gevuld met deze mix in de auto.
Tijdens de vakantie (lange ritten) gaat er ook nog wat 'anti-insect' bij om de insecten makkelijker van de ruit te verwijderen
SEAT Mii 3deurs 60 pk 2013
-
- Forum eindbaas
Ontvetten met een doekje icm remmenreiniger.
Absoluut geen siliconen spray oid gebruiken.
Als ze blijven strepen word het tijd voor nieuwe wissers.
Absoluut geen siliconen spray oid gebruiken.
Als ze blijven strepen word het tijd voor nieuwe wissers.
zijn nu schoongemaakt met alcohol. Ruitenwissers natuurlijk niet nodig gehad vandaag, dus even afwachten hoe het gaat. Bedankt lig voor de tips.