Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Made a test-drive in the VW up! TSI, 3 cilinders are not for me.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
En verder niks erover te zeggen?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Dat had je vóór die testrit ook al gezegd.Riddick schreef:Made a test-drive in the VW up! TSI, 3 cilinders are not for me.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Niet echt, misschien alleen dat hij sneller was dan de 75 pk versie waar ik mee gereden heb, maar verder het zelfde laken en pak IMHO.damianw26 schreef:En verder niks erover te zeggen?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Ik vraag me echt af wat je verwacht had als je zo vol vooroordelen met een TSI gaat rijden. Je rijdt nu toch in een Twinair? Dat ding blinkt pas uit in een verrotte loop. Heel leuk om in te rijden maar als je dat mooi vind rijden dan snap je echt niet hoe een verbrandingsmotor werkt imho.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Ook een TwinAir heeft zijn nukken, (zeker als hij standaard is) maar ik vind de 3 cilinder beroerder rijden. (persoonlijke mening)Petrolhead Tom schreef:Ik vraag me echt af wat je verwacht had als je zo vol vooroordelen met een TSI gaat rijden. Je rijdt nu toch in een Twinair? Dat ding blinkt pas uit in een verrotte loop. Heel leuk om in te rijden maar als je dat mooi vind rijden dan snap je echt niet hoe een verbrandingsmotor werkt imho.
De 1.2ltr FIRE is top qua loop, daar kan een 3 cilinder MPI niet aan tippen, hoopte dat de TSI het beter zou doen, maar dat deed hij niet naar mijn mening.
De Honey Yellow TSI was wel bijna full options uitgevoerd, voor betrekkelijk weinig geld en iets meer dan 1000 Km op de klok.
http://www.dasweltauto.nl/occasions/vol ... 5589d3b0b/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien dat je het ding gewoon moet kopen en er mee gaan rijden, en dan hopen dat het gaat wennen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Een tsi heeft een paar kilometer nodig om helemaal los te komen. Afgelopen donderdag met een nieuwe Polo tsi gereden en vervolgens met één die 6.000 kilometer op de teller had. Wat een wereld van verschil.
Gaat je beslist niet tegenvallen.
Gaat je beslist niet tegenvallen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Geweldig mooie aanbieding, het is dat ik de kleur niet echt fantastisch op een up vind staan, en dat het een 'afgeragde' ex demo is, want anders
Overigens ben ik benieuwd wat je niet bevalt aan de tsi en mpi wat een mooie blokjes zijn het! Niet 100% trillingsvrij maar wanneer merk je dat nou? Ik alleen als ik m start dus 1 seconde en voor het stoplicht minimaal.
Overigens ben ik benieuwd wat je niet bevalt aan de tsi en mpi wat een mooie blokjes zijn het! Niet 100% trillingsvrij maar wanneer merk je dat nou? Ik alleen als ik m start dus 1 seconde en voor het stoplicht minimaal.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Ik denk dat ik wat een TwinAir betreft net zo mijn vooroordelen heb als jij wat betreft de 3 cilinder MPI. Ik vind zo'n TwinAir net alsof je met een verkeerd afgestelde Vespa te maken hebt. Bovendien zuipen ze als een tierelier als je een beetje normaal wil rijden, veel meer dan de 3 cilinder MPI. Maar goed, ik ga zelfs al bij voorbaat geen proefrit met een TwinAir maken, ik erken dat m'n vooroordelen daar te groot voor zijn.Riddick schreef: Ook een TwinAir heeft zijn nukken, (zeker als hij standaard is) maar ik vind de 3 cilinder beroerder rijden. (persoonlijke mening)
De 1.2ltr FIRE is top qua loop, daar kan een 3 cilinder MPI niet aan tippen, hoopte dat de TSI het beter zou doen, maar dat deed hij niet naar mijn mening.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Toen ik de eerste keer proef reed met een TwinAir Turbo vond ik het ook helemaal niets, en heb toen weer een 1.2ltr FIRE gekocht.Autheo schreef:Ik denk dat ik wat een TwinAir betreft net zo mijn vooroordelen heb als jij wat betreft de 3 cilinder MPI. Ik vind zo'n TwinAir net alsof je met een verkeerd afgestelde Vespa te maken hebt. Bovendien zuipen ze als een tierelier als je een beetje normaal wil rijden, veel meer dan de 3 cilinder MPI. Maar goed, ik ga zelfs al bij voorbaat geen proefrit met een TwinAir maken, ik erken dat m'n vooroordelen daar te groot voor zijn.Riddick schreef: Ook een TwinAir heeft zijn nukken, (zeker als hij standaard is) maar ik vind de 3 cilinder beroerder rijden. (persoonlijke mening)
De 1.2ltr FIRE is top qua loop, daar kan een 3 cilinder MPI niet aan tippen, hoopte dat de TSI het beter zou doen, maar dat deed hij niet naar mijn mening.
Vervolgens 3 jaar later in de up! MPI 75 pk proefgereden wat niet beviel, en vervolgens een TwinAir Turbo gekocht, omdat de prestaties veel beter zijn dan de 1.2ltr FIRE.
Nu proef gereden in de TSI wat mijn ook totaal niet beviel en nu ga ik waarschijnlijk weer een 4 cilinder (1.3ltr GSE-Firefly) kopen met de tijd.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Wat is een 1.3 liter GSE-Firefly?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Wat ik hier lees is dat een in Brazilië ontwikkelde motor, die door Fiat vanaf 2018 in Polen geproduceerd zou gaan worden:Petrolhead Tom schreef:Wat is een 1.3 liter GSE-Firefly?
https://www.autoedizione.nl/fca-gaat-eu ... en-bouwen/
Maar nu zijn er nog geen Fiats die met die motor geleverd worden.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Nou veel plezier daar dan mee. Scoor dan gewoon een 500 Abarth.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Dus je hebt een twinair gekocht omdat een Up je niet beviel?
Ik heb 3 jaar met een Lancia van de zaak gereden en kan maar 1 ding zeggen. Wat een drama is die motor zeg
Ik heb 3 jaar met een Lancia van de zaak gereden en kan maar 1 ding zeggen. Wat een drama is die motor zeg
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Te duur karretje, wel fijne motor !
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Gaan allemaal aan de turbo in de toekomst
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Als het een mij ligt hang ik nog wel een keer een TSI in mijn up! dus je kon wel eens gelijk hebben.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
In de nieuwste Autoreview staat een test met de Golf GTI (245pk) DSG, Polo GTI (200) DSG en de Up GTI (115).
De Polo wint. Met handbak. (Maar die auto deed niet mee aan de test)
Over de Up: ‘De Up kan het geweld van de andere 2 niet pareren. Hij brengt een bescheiden 115pk aan het asfalt, staat op vrij smalle bandjes en heeft een relatief hoog zwaartepunt, maar is desondanks zo opgefokt als een vlo in een vat drugsafval. Zijn driecilinder turbotorretje brult als een leeuw - daarbij geholpen door nepgeluid uit de speakers - en maakt van zijn koppel licht werk van de zo’n 1.000kg wegende Up. De besturing van de GTI light geeft veel feedback en de versnellingsbak klikklakt fijn van verzet naar verzet. Toch ontbreekt dat machtige GTI-gevoel van de Polo en Golf. De zitpositie is te hoog en het verschil met de mindere Up’s is te klein. Het GTI’tje heeft niet eens schijfremmen.’
De slotsom over de Up:
‘De Up is misschien wel het beste te vergelijken met de originele Golf GTI, want ze zijn qua concept behoorlijk hetzelfde. En toch hadden we van Volkswagens kleine sportieveling meer verwacht. Iets meer pit vooral.’
De Polo wint. Met handbak. (Maar die auto deed niet mee aan de test)
Over de Up: ‘De Up kan het geweld van de andere 2 niet pareren. Hij brengt een bescheiden 115pk aan het asfalt, staat op vrij smalle bandjes en heeft een relatief hoog zwaartepunt, maar is desondanks zo opgefokt als een vlo in een vat drugsafval. Zijn driecilinder turbotorretje brult als een leeuw - daarbij geholpen door nepgeluid uit de speakers - en maakt van zijn koppel licht werk van de zo’n 1.000kg wegende Up. De besturing van de GTI light geeft veel feedback en de versnellingsbak klikklakt fijn van verzet naar verzet. Toch ontbreekt dat machtige GTI-gevoel van de Polo en Golf. De zitpositie is te hoog en het verschil met de mindere Up’s is te klein. Het GTI’tje heeft niet eens schijfremmen.’
De slotsom over de Up:
‘De Up is misschien wel het beste te vergelijken met de originele Golf GTI, want ze zijn qua concept behoorlijk hetzelfde. En toch hadden we van Volkswagens kleine sportieveling meer verwacht. Iets meer pit vooral.’
Up! GTI / Red & Black
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Wat een dramatische verwoording. Echt een typische autoreview test. Ik heb het blad wel eens gekregen maar kan er niet doorkomen. De up! kan het geweld van de andere twee niet pareren? Dat ligt er aan hoe je het bekijkt. Qua pure lol is een lichtere auto beter qua absolute power is hij de helft zo sterk als de andere twee dus wat verwacht je?
Turbotorretje brult als een leeuw? Komop zeg, een up! GTI is gewoon een stille auto met een irritante speaker onder de parafaan die extra herrie maakt maar brullen doet ie nooit.
Het machtige GTI gevoel ontbreekt? Goh! Hoe kan dat nou? Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de up! de helft of een derde kost van de andere twee met opties?
Het GTI'tje heeft niet eens schijfremmen.... Omdat die absoluut niet nodig zijn. De wielkeuze van de GTI is in mijn ogen nog steeds zeer ongelukkig maar qua remmen zitten ze helemaal goed. Je hebt absoluut geen schijven achter nodig en wat Autoreview blijkbaar ook is ontgaan is dat de schijfremmen van tegenwoordig heel wat beter zijn dan die van bijvoorbeeld 30 jaar geleden dus waarom zou je een auto onnodig complex en duur gaan maken?
Turbotorretje brult als een leeuw? Komop zeg, een up! GTI is gewoon een stille auto met een irritante speaker onder de parafaan die extra herrie maakt maar brullen doet ie nooit.
Het machtige GTI gevoel ontbreekt? Goh! Hoe kan dat nou? Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de up! de helft of een derde kost van de andere twee met opties?
Het GTI'tje heeft niet eens schijfremmen.... Omdat die absoluut niet nodig zijn. De wielkeuze van de GTI is in mijn ogen nog steeds zeer ongelukkig maar qua remmen zitten ze helemaal goed. Je hebt absoluut geen schijven achter nodig en wat Autoreview blijkbaar ook is ontgaan is dat de schijfremmen van tegenwoordig heel wat beter zijn dan die van bijvoorbeeld 30 jaar geleden dus waarom zou je een auto onnodig complex en duur gaan maken?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de voorremmen van jouw TSI.
Dan was de keuze voor eventueel een andere wielenset iets makkelijker geweest.
Dan was de keuze voor eventueel een andere wielenset iets makkelijker geweest.