Nou! Het is weer tijd voor een update!
Vandaag ben ik met Kenneth a.k.a Citikenny1702 weer op stap gegaan, maar nu met een missie, namelijk de Lupo markt verkennen!
De dag startte goed, zat al heerlijk in de trein om 8:30, en na 1,5 uur kwam ik dan eindelijk aan op Rotterdam Centraal.
Vanuit hier eigenlijk meteen naar ons eerste adresje gereden. Jetcars.
Nu, hoor ik je denken... Jetcars, ken ik dat niet ergens van? jawel! Jetcars heeft een goede reputatie opgebouwd in de "nogal louche maar toch legale" autohandel. Na even lekker rondgestruind te hebben tussen de vele parels die er stonden. Kwamen we eigenlijk maar voor een ding:
IMG_20170415_120045 by
mvgard, on Flickr
Deze parel bleek toch in slechtere staat te zijn dan vooraf gedacht. We zijn dus maar gauw doorgelopen, en hebben even de lupo's bewonderd, maar helaas waren deze allemaal handgeschakeld
Na hevig geschokt te zijn door de aftandse staat van de auto's (en dan vooral de lupo's vond ik gewoon zielig
) zijn we z.s.m doorgelopen naar de Citigo terug.
Met wat verdere Marktplaats gezoek zijn we voor onze tweede "lupo" in Ridderkerk uitgekomen.
Maar uiteindelijk daar aangekomen, bleek de uitstekend functionerende Lupo ineens veranderd te zijn in een knalrode Arosa met slippende koppeling. Helaas weer niks dus:
IMG_20170415_132629 by
mvgard, on Flickr
Na deze miskleun hebben we nog één ultieme poging gedaan om ergens een Lupo te kunnen rijden, Marktplaats weer opgepakt.
Deze keer mochten we naar Hazerswoude-Dorp, en jazeker! hier stond een super mooie 3L met 270k op de teller:
IMG_20170415_144139 by
mvgard, on Flickr
En ja, ik heb voor het eerst in 5 maanden ook weer een kilometer gereden
(op een leeg industrieterrein
)
Impressies dan... Zo'n Tiptronic heeft naast zijn elle lange list aan problemen toch wel een heel lekkere zachte overschakeling. Zo zacht dat je hem zelfs minder voelde dan de Citigo automaat. En door de Diesel in het vooronder waren de lage toeren een pretje!
Helaas is een 3L niet te doen in maandelijkse kosten en onderhoud aan de speciale bak, want diesel, maar wie weet... Het rijdt té lekker
Na deze pret zijn wij via de grote gouden M, met een Big Mac in de buik weer huiswaarts vertrokken.
Al met al weet ik nu écht waar ik het voor doe, want alleen maar vanaf je scherm fantaseren is ook niet alles.
Nogmaals hartelijk dank Kenneth!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG