Tom zijn UP! Verkocht!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Klopt maar ik had geen tijd om te tanken gisteravond.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Sterker nog, ik heb pas 800km op een tank gereden en er ging 42,5 liter in, zit een flinke vulhals inTwitNour schreef:Denk dat er dus echt wel 37 in te krijgen is! Was vast spannend, dat rijden naar het tankstation!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Dat is echt bizar veel!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Bij mijn Ibiza 48 liter er in kunnen krijgen door het ontluchtingsknopje in de tankhals ingedrukt te houden.Petrolhead Tom schreef:Dat is echt bizar veel!
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
In een BMW gaat 70 liter.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
In een BMW heb je dat ook wel nodig, anders kun je iedere dag zowat tankenPetrolhead Tom schreef:In een BMW gaat 70 liter.
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Heb 1x met een Polo bm 1003 km gereden op 1tank. Diesel.
In 1x vanuit Oostenrijk naar huis. Tank was dus ook echt leeg.
In 1x vanuit Oostenrijk naar huis. Tank was dus ook echt leeg.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Vanmiddag even met de up! naar de Nurburgring gereden om de mannen van Bridge to Gantry uit de brand te helpen. 10 keer een 14 inch band ging prima achterin!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Op Facebook kwam laatst een verzoek voorbij van Dale Lomas van Bridge to Gantry of er iemand in Nederland was die banden kon brengen. Het plan was om met een Citroen C1 mee te doen aan een 24 uursrace op Spa en om mee te mogen doen moest er een bepaald type Nankang banden onder de auto zitten. Helaas waren deze banden in Duitsland niet leverbaar maar gelukkig in Nederland wel.
Als iemand in nood verkeerd moet je helpen dus ik heb aangeboden om de banden te gaan brengen. 10 banden in een up! past dat?
Als iemand in nood verkeerd moet je helpen dus ik heb aangeboden om de banden te gaan brengen. 10 banden in een up! past dat?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Heel gaaf!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Thanks! Was een mooi ritje! Er volgt veel vette content vanuit Italië.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Up! staat te koop, schroefset mag op zich weg. viewtopic.php?f=14&t=5556" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Lekker Lamborghini's kijken!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Nieuwe mod p.41
Het punt om afscheid te nemen van de up! komt snel naderbij en daarom wil ik even een samenvatting geven van mijn ervaringen met de auto, plus- en minpunten en waarom ik hem verkoop.
In maart 2014 kocht ik deze up! met de vrijwel maagdelijke kilometerstand van nog geen 13.000 kilometer. Het is geen bluemotion dus ze stond best hoog op de pootjes. Ik heb er toen snel een set Autec Wizard in 16 inch onder gezet met 205 brede banden. De bedoelingen voor de up! waren toen simpel: zo laag mogelijk, dikke wielen eronder en een sportuitlaat met sportluchtfilter. De eerste roadtrip was naar Stuttgart, gewoon eens even proberen hoe dat bevalt. Vol gas de 31 op, cruise control op 180 op de teller en onderweg genieten van de up! om eerlijk te zijn kwam ik een klein beetje gedesillusioneerd over. De up! had vrijwel de hele tan leeggedronken, was best rumoerig en absoluut niet snel. Op de terugweg leerde ik dat met het heuvelachtige terrein 160 kilometer per uur op de cruise control vele malen comfortabeler is en de auto niet alleen zuiniger is maar ook een stuk stiller.
Toen werd het tijd om er mee op vakantie te gaan naar Sicilië. Wat een trip, wat een kilometers en wat een geweldig autootje. Rond deze tijd kwam ik er achter dat een hele lage auto op hele platte banden niet de beste keuze is. Daar moest op termijn dus wat aan worden gedaan. Tegen de wintertijd de zomerset verkocht aan een vriend van me die ook zojuist een up! had gekocht voor zijn vrouw en de 14 inch winterbanden gemonteerd. Wat een genot! Dit is hoe de up! hoort te zijn. De jacht voor een 14 inch zomerset begon. Gelukkig had Jaap van dit forum een set Skoda Apus 14 inch te koop en had ik bij de verkoop van de zomerset een nieuwe set 14 inch banden ingeruild.
Met deze configuratie zijn we moeiteloos naar Sicilië gereden en hebben we wederom een top vakantie gehad. Voor vertrek had ik de up! nog iets hoger gezet en dat maakte dat we deze keer vrijwel niets geraakt hebben op Sicilie. Toch merk je na een dag rijden dat je in een stuk minder stille auto op stap bent dan wanneer je een auto rijdt uit een wat hogere klasse.
Dat merkte ik afgelopen zomer goed toen ik met mijn vader door Schotland ben gereden in de Mini R56 van mijn moeder. Hoewel dit niet de meest geciviliseerde auto ooit is merkte ik toch wel steeds meer dat de up! mij bepaalde dingen niet langer kan bieden die ik wel uit een auto wil halen. De manier waarop je kunt gooien en smijten met de Mini zijn ongeëvenaard. De up! heeft met het ST onderstel beslist een super weggedrag en houdt de Mini waarschijnlijk aardig bij op een bochtige weg maar legt het bij hogere snelheden toch af. De up! heeft simpelweg niet genoeg power. Ook merkte ik tijdens die vakantie dat je een stuk frisser uitstapt wanneer je in een stillere auto zit. Tel daarbij op dat ik me niet de hele tijd schrap hoefde te zetten in wat snellere bochten en je merkt dat de liefde steeds meer bekoeld.
Volgend jaar wil ik weer meer met mijn autohobby gaan doen, ik heb een monster roadtrip gepland, wil op het circuit gaan rijden en wil een comfortabelere auto om mee naar Sicilië te rijden. Bij dit soort plannen past een diesel ook prima en die optie is er simpelweg niet in een up!
Een polo vind ik een beetje een saaie auto en een Ibiza zie ik niet echt zitten. Wat de opvolger wordt is dus nog even niet bekend maar het wordt een klasse hoger, een beter onderstel, betere stoelen en iets meer comfort.
Neem ik de up! iets kwalijk? Nee, in tegendeel. Ik heb ook een Aygo gehad en dat vond ik ronduit een drama om in te rijden, de up! rijdt erg goed voor zo'n kleine auto en wanneer iemand mij vraagt welke auto je moet kopen in het A-segment? Dan zou ik niet anders kunnen dan een up! adviseren. Mocht je weinig kilometers maken dan is het een perfecte auto waarbij je op de gebruikte markt ook bijzonder leuke aanbiedingen kunt scoren. Bij veel kilometers kan het ook prima als je een laag geluidsniveau niet het allerbelangrijkst vind maar bij heel veel kilometers zijn er gewoon beperkingen die je voor lief moet accepteren.
Toch heb ik voor mijn doen erg lang met de up! gedaan, ik heb hem anderhalf jaar gehad. Ze heeft geen slag verkeerd geslagen en er zijn ook geen grote kosten aan geweest.
De absolute pluspunten van de up! zijn in mijn ogen:
+ de goede stoelen voor dit segment;
+ de ruimte in de auto;
+ de prijs kwaliteitverhouding
+ de looks (subjectief).
De minpunten:
- het is een Volkswagen (slecht imago momenteel);
- 75 pk is voor mij te weinig;
- tankinhoud;
- schuifdak geeft wat extra geluid.
Al met al geen hele schokkende zaken denk ik. Uiteraard blijf ik gewoon actief op het forum en sluit ik niet uit dat ik in de toekomst nog eens een up! koop om het circuit mee op te gaan. Dat zou dan wel een driedeurs worden met zo min mogelijk gewicht en een TSI onder het kapje.
Wie weet gaat het ook wel snel als Volkswagen eindelijk eens een keer die up! GTI uit gaat brengen.
In maart 2014 kocht ik deze up! met de vrijwel maagdelijke kilometerstand van nog geen 13.000 kilometer. Het is geen bluemotion dus ze stond best hoog op de pootjes. Ik heb er toen snel een set Autec Wizard in 16 inch onder gezet met 205 brede banden. De bedoelingen voor de up! waren toen simpel: zo laag mogelijk, dikke wielen eronder en een sportuitlaat met sportluchtfilter. De eerste roadtrip was naar Stuttgart, gewoon eens even proberen hoe dat bevalt. Vol gas de 31 op, cruise control op 180 op de teller en onderweg genieten van de up! om eerlijk te zijn kwam ik een klein beetje gedesillusioneerd over. De up! had vrijwel de hele tan leeggedronken, was best rumoerig en absoluut niet snel. Op de terugweg leerde ik dat met het heuvelachtige terrein 160 kilometer per uur op de cruise control vele malen comfortabeler is en de auto niet alleen zuiniger is maar ook een stuk stiller.
Toen werd het tijd om er mee op vakantie te gaan naar Sicilië. Wat een trip, wat een kilometers en wat een geweldig autootje. Rond deze tijd kwam ik er achter dat een hele lage auto op hele platte banden niet de beste keuze is. Daar moest op termijn dus wat aan worden gedaan. Tegen de wintertijd de zomerset verkocht aan een vriend van me die ook zojuist een up! had gekocht voor zijn vrouw en de 14 inch winterbanden gemonteerd. Wat een genot! Dit is hoe de up! hoort te zijn. De jacht voor een 14 inch zomerset begon. Gelukkig had Jaap van dit forum een set Skoda Apus 14 inch te koop en had ik bij de verkoop van de zomerset een nieuwe set 14 inch banden ingeruild.
Met deze configuratie zijn we moeiteloos naar Sicilië gereden en hebben we wederom een top vakantie gehad. Voor vertrek had ik de up! nog iets hoger gezet en dat maakte dat we deze keer vrijwel niets geraakt hebben op Sicilie. Toch merk je na een dag rijden dat je in een stuk minder stille auto op stap bent dan wanneer je een auto rijdt uit een wat hogere klasse.
Dat merkte ik afgelopen zomer goed toen ik met mijn vader door Schotland ben gereden in de Mini R56 van mijn moeder. Hoewel dit niet de meest geciviliseerde auto ooit is merkte ik toch wel steeds meer dat de up! mij bepaalde dingen niet langer kan bieden die ik wel uit een auto wil halen. De manier waarop je kunt gooien en smijten met de Mini zijn ongeëvenaard. De up! heeft met het ST onderstel beslist een super weggedrag en houdt de Mini waarschijnlijk aardig bij op een bochtige weg maar legt het bij hogere snelheden toch af. De up! heeft simpelweg niet genoeg power. Ook merkte ik tijdens die vakantie dat je een stuk frisser uitstapt wanneer je in een stillere auto zit. Tel daarbij op dat ik me niet de hele tijd schrap hoefde te zetten in wat snellere bochten en je merkt dat de liefde steeds meer bekoeld.
Volgend jaar wil ik weer meer met mijn autohobby gaan doen, ik heb een monster roadtrip gepland, wil op het circuit gaan rijden en wil een comfortabelere auto om mee naar Sicilië te rijden. Bij dit soort plannen past een diesel ook prima en die optie is er simpelweg niet in een up!
Een polo vind ik een beetje een saaie auto en een Ibiza zie ik niet echt zitten. Wat de opvolger wordt is dus nog even niet bekend maar het wordt een klasse hoger, een beter onderstel, betere stoelen en iets meer comfort.
Neem ik de up! iets kwalijk? Nee, in tegendeel. Ik heb ook een Aygo gehad en dat vond ik ronduit een drama om in te rijden, de up! rijdt erg goed voor zo'n kleine auto en wanneer iemand mij vraagt welke auto je moet kopen in het A-segment? Dan zou ik niet anders kunnen dan een up! adviseren. Mocht je weinig kilometers maken dan is het een perfecte auto waarbij je op de gebruikte markt ook bijzonder leuke aanbiedingen kunt scoren. Bij veel kilometers kan het ook prima als je een laag geluidsniveau niet het allerbelangrijkst vind maar bij heel veel kilometers zijn er gewoon beperkingen die je voor lief moet accepteren.
Toch heb ik voor mijn doen erg lang met de up! gedaan, ik heb hem anderhalf jaar gehad. Ze heeft geen slag verkeerd geslagen en er zijn ook geen grote kosten aan geweest.
De absolute pluspunten van de up! zijn in mijn ogen:
+ de goede stoelen voor dit segment;
+ de ruimte in de auto;
+ de prijs kwaliteitverhouding
+ de looks (subjectief).
De minpunten:
- het is een Volkswagen (slecht imago momenteel);
- 75 pk is voor mij te weinig;
- tankinhoud;
- schuifdak geeft wat extra geluid.
Al met al geen hele schokkende zaken denk ik. Uiteraard blijf ik gewoon actief op het forum en sluit ik niet uit dat ik in de toekomst nog eens een up! koop om het circuit mee op te gaan. Dat zou dan wel een driedeurs worden met zo min mogelijk gewicht en een TSI onder het kapje.
Wie weet gaat het ook wel snel als Volkswagen eindelijk eens een keer die up! GTI uit gaat brengen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?
Bijna volledig mee eens, veel succes en plezier bij het zoeken naar een opvolger!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?
Dan maak je me toch wel nieuwsgierig, waar kun je je niet in vinden?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?
Dat is puur een eigen ervaring, maar in een kleine auto zit nou eenmaal een kleine brandstoftank. Dit jaar rijd ik slechts 6-10.000 km en daarvan is de helft zeker alleen maar voor de fun. Daardoor tank ik eens in de 3 weken of iets, voorheen 1 keer in de week. Vind ik niet echt heel veel . Nog een pluspunt, vind ik, is het ontzettend directe stuurgedrag van de up, iedere millimeter die je beweegt voel je en resulteert in een beweging. Iets wat ik mis bij een audi A1 A3/Q3/A6, Bmw X1 en zelfs de huidige ford fiesta viel mij op dit gebied echt ontzettend tegen, gezien dat de 'best sturende' auto uit het b segment zou moeten zijn.Petrolhead Tom schreef:Dan maak je me toch wel nieuwsgierig, waar kun je je niet in vinden?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?
Heb jij de laatste tijd wel eens een Fiesta over een bochtig weggetje proberen te smijten? En dan zo hard als het gaat? Het is zeker de best sturende B-segmenter. De mate waarin een auto reageert op stuuruitslag zegt niets he.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?
Ja het was een 1.0 zonder turbo en hij was van een vriend die m echt net nieuw had, heb er dus niet echt vol mee lopen gassen. Het viel mij op dat de besturing een stuk meer bekrachtigd was, iets wat ik minder vind.Petrolhead Tom schreef:Heb jij de laatste tijd wel eens een Fiesta over een bochtig weggetje proberen te smijten? En dan zo hard als het gaat? Het is zeker de best sturende B-segmenter. De mate waarin een auto reageert op stuuruitslag zegt niets he.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?
moet toegeven dat een up/mii/citygo best wel goed rijden.
maar ook ik ben niet weg van het vermogen.
je moet elke keer veel terugschakelen om goed vooruit te komen, niks mis mee als je geen sportieve rijstijl hebt.
naast de up heb ik nog een audi a1 wat mijn dagelijkse auto is (de mii word door mijn vriendin gebruikt).
deze audi is natuurlijk niet te vergelijken met de vag drieling.
de a1 licht zeer goed op de weg en in bochten is hij zeer stabiel,verbruik is nu gemiddeld 1op 17 met toch wel een sportieve rijstijl.
de a1 word nog een keertje gechipt naar 140 pk want ook in deze auto mis ik wat koppel onderin.
dat is ook hetgeen ik bij de vag drieling van 60/75 pk jammer vind, deze zijn niet te chippen zodat je meer koppel onderin krijgt.
maar ook ik ben niet weg van het vermogen.
je moet elke keer veel terugschakelen om goed vooruit te komen, niks mis mee als je geen sportieve rijstijl hebt.
naast de up heb ik nog een audi a1 wat mijn dagelijkse auto is (de mii word door mijn vriendin gebruikt).
deze audi is natuurlijk niet te vergelijken met de vag drieling.
de a1 licht zeer goed op de weg en in bochten is hij zeer stabiel,verbruik is nu gemiddeld 1op 17 met toch wel een sportieve rijstijl.
de a1 word nog een keertje gechipt naar 140 pk want ook in deze auto mis ik wat koppel onderin.
dat is ook hetgeen ik bij de vag drieling van 60/75 pk jammer vind, deze zijn niet te chippen zodat je meer koppel onderin krijgt.