benzine verbruik in de praktijk
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Mwah dan heb je alsnog niks te klagen Tom, ik haal nét de 1:10 gemiddeld niet, en dat op ron102 a €1,80,- per liter
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
En in je traject want zelfs al zou je zo zuinig mogelijk rijden dan zal je de 1 op 20 niet halen in een grote en drukke stad.JoVe schreef:Het zit em gewoon in dat rechter voetje.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Gisteren getankt in België. 755 km op de teller en 34,18L getankt, dus een verbruik van 1 op 22,1! Voor mij een record met deze auto. De boordcomputer gaf 23,3 aan. Dat is een verschil van iets meer dan 5%. Mooie score!
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Dat is wel heel erg zuinig, beleef je dan ook nog een beetje lol met zo'n verbruik ?TwitNour schreef:Gisteren getankt in België. 755 km op de teller en 34,18L getankt, dus een verbruik van 1 op 22,1! Voor mij een record met deze auto. De boordcomputer gaf 23,3 aan. Dat is een verschil van iets meer dan 5%. Mooie score!
Oja en vanmiddag met de Q3 gereden die een olietemperatuurmeter heeft en na 8,5km tikte die de 90 graden al aan, dat warme weer is top!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Hoe zuiniger, hoe meer plezier ik hebdamianw26 schreef:Dat is wel heel erg zuinig, beleef je dan ook nog een beetje lol met zo'n verbruik ?TwitNour schreef:Gisteren getankt in België. 755 km op de teller en 34,18L getankt, dus een verbruik van 1 op 22,1! Voor mij een record met deze auto. De boordcomputer gaf 23,3 aan. Dat is een verschil van iets meer dan 5%. Mooie score!
Oja en vanmiddag met de Q3 gereden die een olietemperatuurmeter heeft en na 8,5km tikte die de 90 graden al aan, dat warme weer is top!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Gisteren voor de fun toch maar even wezen tanken. 1 op 20.2 dat is toch wel erg zuinig hoor! Kijken of ik het aankomende zomer kan verbeteren als ik door Zwitserland rij. Afgelopen week een boete binnen gekregen van ons tripje naar Milaan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Mijn laatste tankbeurt leverde een verbruik van 1 op 22,2 op. Net als voor TwitNour voor mij tot nog toe (sinds januari dus) het beste verbruik. En zeker beleef ik dan ook nog meer dan een beetje lol, al geef ik toe dat ik niet zo nodig tot aan z'n toerenbegrenzer hoef door te trekken om die lol te beleven. En of je nu 105 op de snelweg rijdt, of 130, de beleving is dan weinig verschillend, maar het verbruik des te meer! En in tijd maakt dat eigenlijk niets uit, over een afstand van zo'n 100 km scheelt het hoogstens een paar minuten. Dus eigenlijk voor minder geld nog net even langer veel plezierdamianw26 schreef:Dat is wel heel erg zuinig, beleef je dan ook nog een beetje lol met zo'n verbruik ?TwitNour schreef:Gisteren getankt in België. 755 km op de teller en 34,18L getankt, dus een verbruik van 1 op 22,1! Voor mij een record met deze auto. De boordcomputer gaf 23,3 aan. Dat is een verschil van iets meer dan 5%. Mooie score!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Kijk weer een erg net resultaat. En zo verschilt het bij ieder waar hij/zij zijn plezier uit haalt bij het autorijden. Ik dacht dat je echt heel voorzichtig moet omspringen met het gaspedaal bij het wegrijden en invoegen om boven die 1 op 22 uit te komen, en dat je voor het gevoel dan niet lekker aan het rijden bent maar 'geknepen', bij 100 constant is dat al een stuk makkelijker om 1 op 22 te halen. Mijn record staat op 1 op 24,5 omgerekend toen ik zo'n 20 kilometer lang over een 80 weg moest met zo af en toe een rotonde. Ik haal plezier uit het geluid van de 3 pitter, want het klinkt echt prima, en de vermogensopbouw vanaf zo'n 3000 toeren tot aan zo'n 5500 toeren vind ik ook leuk om te benutten. Verder vind ik 100 rijden op de snelweg niet echt prettig rijden zodra het wat drukker is, want vrijwel iedereen gaat jou voorbij en als je een vrachtwagen wilt gaan inhalen moet je of heel ruim op tijd naar links (dit vinden de mensen achter je ook niet leuk als je 100 blijft rijden op de linkerbaan) of afwachten achter die vrachtwagen tot er genoeg plek is om voorbij te kunnen, en dan moet je met 90 de linkerbaan op en voor een beetje een vlotte actie moet je dan terug naar de 4, wat ook niet goed is voor het verbruik.Autheo schreef:Mijn laatste tankbeurt leverde een verbruik van 1 op 22,2 op. Net als voor TwitNour voor mij tot nog toe (sinds januari dus) het beste verbruik. En zeker beleef ik dan ook nog meer dan een beetje lol, al geef ik toe dat ik niet zo nodig tot aan z'n toerenbegrenzer hoef door te trekken om die lol te beleven. En of je nu 105 op de snelweg rijdt, of 130, de beleving is dan weinig verschillend, maar het verbruik des te meer! En in tijd maakt dat eigenlijk niets uit, over een afstand van zo'n 100 km scheelt het hoogstens een paar minuten. Dus eigenlijk voor minder geld nog net even langer veel plezierdamianw26 schreef:Dat is wel heel erg zuinig, beleef je dan ook nog een beetje lol met zo'n verbruik ?TwitNour schreef:Gisteren getankt in België. 755 km op de teller en 34,18L getankt, dus een verbruik van 1 op 22,1! Voor mij een record met deze auto. De boordcomputer gaf 23,3 aan. Dat is een verschil van iets meer dan 5%. Mooie score!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Autorijden is voor mij gewoon lekker opschieten. 100 rijden vind ik prima maar dan liever alleen als het niet anders kan. Ik zou nooit op de snelweg 100 gaan rijden. Dat schiet toch niet op?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Let maar eens op als het druk is: op de linker baan is het dan voortdurend gassen en dan weer remmen. Men denkt daar dat je persé minstens 120 moet, en dan heb je voortdurend dat harmonica effect (slecht voor je verbruikscijfers). Als je rechts 105 rijdt, goed anticipeert (de Vagling heeft daar fantastisch goede achteruitkijkspiegels voor) en dan even met dezelfde snelheid als de linker stroom mee de vrachtwagens inhaalt, hoef je helemaal niet tot 90 af te zakken of terug naar z'n vier. Dat idee dat iedereen je voorbij gaat als het echt druk is, zit meer tussen je oren dan op de weg denk ik. Uit ervaring kan ik je vertellen dat over een afstand van zo'n 50 km snelweg ik het regelmatig meemaak, dat aan het begin zo'n opvallend snelle rijder je voorbij stuift. Na een paar km kom ik hem dan in de file rustig met de vrachtwagenstroom weer rechts voorbij. Dat herhaalt zich dan diverse keren. En na zo'n 40 km snelweg kan hij dan eindelijk ineens met flinke vaart echt voorbij stuiven. Tot we na die 50 km dan samen onder aan de afrit voor het stoplicht staan te wachten. OK, hij staat dan voor me, dus hij heeft met al z'n gassen en remmen 5 meter gewonnen... Maar dat heeft hem dan wel veel litertjes meer gekost, en om eerlijk te zijn heb ik dan veel meer plezier gehaddamianw26 schreef:Verder vind ik 100 rijden op de snelweg niet echt prettig rijden zodra het wat drukker is, want vrijwel iedereen gaat jou voorbij en als je een vrachtwagen wilt gaan inhalen moet je of heel ruim op tijd naar links (dit vinden de mensen achter je ook niet leuk als je 100 blijft rijden op de linkerbaan) of afwachten achter die vrachtwagen tot er genoeg plek is om voorbij te kunnen, en dan moet je met 90 de linkerbaan op en voor een beetje een vlotte actie moet je dan terug naar de 4, wat ook niet goed is voor het verbruik.
Met plezier autorijden heeft met veel meer dingen te maken dan alleen snelheid en hoge toeren, als dat het enige is doe je jezelf tekort!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Tja Tom, dat 'niet opschieten' geldt misschien voor het Oosten en Noorden van het land, maar zodra je ten westen van de lijn Zwolle/Arnhem bent, is het tijdsverschil tussen 130km/u rijden of 105 km/u rijden erg klein, tenzij je het gaat hebben over afstanden van meer dan 150 km.Petrolhead Tom schreef:Autorijden is voor mij gewoon lekker opschieten. 100 rijden vind ik prima maar dan liever alleen als het niet anders kan. Ik zou nooit op de snelweg 100 gaan rijden. Dat schiet toch niet op?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ja daar heb je zeker gelijk in, alleen in de file heeft het 100 procent zin om rechts te rijden, je haalt vaak zelfs de mensen van de linkerbaan van vlak voor de file weer in En autorijden is zeker meer dan hoge snelheid en toeren maken, al is dat een leuk onderdeel ervan. En de situatie waar ik het over heb maak ik vaak mee als ik terug rij op de A12/A50 om 1600, je kunt nog aardig doorrijden maar het is al wel druk, en dan heb je juist dat de hele meute op de linkerbaan kluitje aan het rijden is en jij er niet of nauwelijks tussenkomt met 90 vanaf de rechterbaan, en als dat zo is moeten er een aantal voor jou in de remmen omdat je perse 100 wil blijven rijden, dat is ronduit irritant. Maar goed zo blijf je altijd meningsverschillen houden over wat nou fijn autorijden is, en dat is maar goed ookAutheo schreef:Let maar eens op als het druk is: op de linker baan is het dan voortdurend gassen en dan weer remmen. Men denkt daar dat je persé minstens 120 moet, en dan heb je voortdurend dat harmonica effect (slecht voor je verbruikscijfers). Als je rechts 105 rijdt, goed anticipeert (de Vagling heeft daar fantastisch goede achteruitkijkspiegels voor) en dan even met dezelfde snelheid als de linker stroom mee de vrachtwagens inhaalt, hoef je helemaal niet tot 90 af te zakken of terug naar z'n vier. Dat idee dat iedereen je voorbij gaat als het echt druk is, zit meer tussen je oren dan op de weg denk ik. Uit ervaring kan ik je vertellen dat over een afstand van zo'n 50 km snelweg ik het regelmatig meemaak, dat aan het begin zo'n opvallend snelle rijder je voorbij stuift. Na een paar km kom ik hem dan in de file rustig met de vrachtwagenstroom weer rechts voorbij. Dat herhaalt zich dan diverse keren. En na zo'n 40 km snelweg kan hij dan eindelijk ineens met flinke vaart echt voorbij stuiven. Tot we na die 50 km dan samen onder aan de afrit voor het stoplicht staan te wachten. OK, hij staat dan voor me, dus hij heeft met al z'n gassen en remmen 5 meter gewonnen... Maar dat heeft hem dan wel veel litertjes meer gekost, en om eerlijk te zijn heb ik dan veel meer plezier gehaddamianw26 schreef:Verder vind ik 100 rijden op de snelweg niet echt prettig rijden zodra het wat drukker is, want vrijwel iedereen gaat jou voorbij en als je een vrachtwagen wilt gaan inhalen moet je of heel ruim op tijd naar links (dit vinden de mensen achter je ook niet leuk als je 100 blijft rijden op de linkerbaan) of afwachten achter die vrachtwagen tot er genoeg plek is om voorbij te kunnen, en dan moet je met 90 de linkerbaan op en voor een beetje een vlotte actie moet je dan terug naar de 4, wat ook niet goed is voor het verbruik.
Met plezier autorijden heeft met veel meer dingen te maken dan alleen snelheid en hoge toeren, als dat het enige is doe je jezelf tekort!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: benzine verbruik in de praktijk
Mijn hoogste verbruik was 1 op 20.1 verder gemiddeld tussen de 1 op 17 en 1 op 20
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: benzine verbruik in de praktijk
mijn laagste verbruik was 1 op 35.
wind in de rug afstand 80 km snelheid 100 op de gps.
maar dan wel met mijn lupo 1.2 tdi.
met de mii haal ik 1 op 19.
dan wel met 195/45 banden.
met smalle banden (bv 165 breed) zal er veel winst te behalen zijn.
ga ik misschien nog wel en keer proberen.
wind in de rug afstand 80 km snelheid 100 op de gps.
maar dan wel met mijn lupo 1.2 tdi.
met de mii haal ik 1 op 19.
dan wel met 195/45 banden.
met smalle banden (bv 165 breed) zal er veel winst te behalen zijn.
ga ik misschien nog wel en keer proberen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
TwitNour hoe ga je dat aankomende zomer doen naar Italie? Ga je dan ook 100 rijden of dan wel gewoon 130 of 140? Met 100 in Duitsland raad ik je niet aan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Op zo'n lange afstand wil je er gewoon zo snel mogelijk zijn. Dus dan zal het gewoon maximumsnelheid worden. Op 12 uur rijden scheelt dat best veelPetrolhead Tom schreef:TwitNour hoe ga je dat aankomende zomer doen naar Italie? Ga je dan ook 100 rijden of dan wel gewoon 130 of 140? Met 100 in Duitsland raad ik je niet aan.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Een wat hogere snelheid is ook ontspannender in Duitsland. In Oostenrijk kun je veel goed maken want meestal is het daar zomers het hele land maximaal 100 per uur.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: benzine verbruik in de praktijk
Naar Italie rijdt ik eigenlijk altijd 120-130km/u. Harder rijden kost heel veel concentratie wat heel vermoeiend is en ook op de lange duur gevaarlijk is.
Het relaxte rijden vond ik altijd met de sleurhut, sukkelend achter een vrachtwagen aan kwam je na 1000km net zo fris uit de auto als dat je erin ging. Het duurt alleen wel eeuwen voordat je er eens een keertje bent
Het relaxte rijden vond ik altijd met de sleurhut, sukkelend achter een vrachtwagen aan kwam je na 1000km net zo fris uit de auto als dat je erin ging. Het duurt alleen wel eeuwen voordat je er eens een keertje bent
TwitNour schreef:Op zo'n lange afstand wil je er gewoon zo snel mogelijk zijn. Dus dan zal het gewoon maximumsnelheid worden. Op 12 uur rijden scheelt dat best veelPetrolhead Tom schreef:TwitNour hoe ga je dat aankomende zomer doen naar Italie? Ga je dan ook 100 rijden of dan wel gewoon 130 of 140? Met 100 in Duitsland raad ik je niet aan.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Eigenlijk stap ik altijd wel redelijk uitgerust uit. Behalve als je de hele dag file hebt en het daarbij ook nog eens regent.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vanmorgen een nieuw zuinigheidsrecord gezet. Het was druk om 6:30 waardoor ik niet boven de 100 ben gekomen de hele weg, en ook met veel uitrollen heb ik dit gehaald.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...