De kosten qua benzine zullen waarschijnlijk wel meevallen. Het is zo'n 1100km heen en 1100km terug. Als ik reken met 2200 km : 17 km/l x€1,30 / l = €168,24. Als ik de Zwitserse tol daarbij reken kom ik uit op zo'n €200,-, wellicht iets meer, wellicht wat minder. Ik weet niet zuinig we rijden op zo'n stuk. Ik ga in ieder geval niet gassen in Duitsland. Ik denk dat het verschil in kortere reistijd en extra 'inspanning' dat het kost niet opweegt. Daarnaast gaat het verbruik er wel drastisch door omlaag. Maar het is vakantie, geen race.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
Voor mij wordt het overigens de eerste keer in Italië en ben dus erg benieuwd. Ik weet dat je in Italië op sommige trajecten tot zo'n 150km/h mocht rijden. De route die we waarschijnlijk gaan rijden is de snelste route. Ik moet het hele stuk zelf rijden omdat m'n vriendin geen rijbewijs heeft. Ik denk dat de reis wel meevalt zelf, maar ik wil niet onnodig langer in de auto blijven zitten.
De route is hieronder afgebeeld. Ik hou jullie op de hoogte wat betreft de armsteun, maar dan wel op mijn eigen uitvoering-topic.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 134#p36134" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht iemand van jullie wat betreft de reis nog tips en tricks hebben, dan hoor ik die graag!