ASG weergave display.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Rolaa
Forum newbie

ASG weergave display.

Bericht door Rolaa » wo 23 mar 2016, 19:04

Geachte forumleden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een leuk zwarte high up! uit 2012 met ASG automaat en lekker veel opties, fijne leren stoelen en het uitgebreide muziek pakket.

Bij het aanschaffen van de auto (occasion) met bovag garantie, viel mij op dat de auto tijdens het rijden bij het wisselen van drive naar manueel dit niet weergeeft in het display. Bijvoorbeeld ik rij in de D3 dit geeft hij duidelijk weer maar als ik naar manueel ga blijft deze in de D3 staan ook al zit ik in de eerste versnelling. Volgens mijn dealer die naar de locale VW dealer is gereden hoort dit, dit betwijfel ik echter want het lijkt me zo onlogisch. Maar rijdt verder wel heel erg fijn vandaar dat ik de auto heb aangeschaft.

Mijn vraag is dus aan jullie of dit zo hoort want verschillende VW dealers weten het niet zo goed, denk niet veel ASG bakken. Denk dat ervaringsdeskundigen mij beter kunnen helpen want kan het niet zo gemakkelijk op internet danwel instructie boekje vinden.
Graag hoor ik van jullie. Verder nog een vraag hoort het dat je de airco een soort van stromend water geluid hoort te maken, hier moet ik denk ik ook even mee terug.

Mvg!! :)

MeerArosa
Forum newbie

Re: ASG weergave display.

Bericht door MeerArosa » do 24 mar 2016, 06:04

Jouw versnellingsbak probleem herken ik, hadden wij ook bij onze Mii.

Er is ooit een terugroepactie geweest voor deze ASG-versnellingsbak, waarbij een bepaalde stuur-unit vervangen moest worden. Nadat deze terugroep acties was uitgevoerd op onze Mii hadden wij het probleem met het display. Zijn er voor terug geweest (bij Ames Sliedrecht), bleek er in de kleine lettertjes van de werkplaatsinstructies nog iets te staan over handmatige aanpassen van bepaalde instellingen, daarna was het probleem opgelost.

Anil2013
Forum newbie

Re: ASG weergave display.

Bericht door Anil2013 » vr 01 apr 2016, 21:00

Heb ik ook gehad na vervangen van controle unit van de versnellingsbak. Let op dat het software matig ingesteld moet worden en niet hardware matig. Bij mij hadden ze een haltedag zitten rommelen zonder resultaat(leerling op gezet). bij weg rijden was het probleem niet opgelost, dus terug geweest en ging de werkplaatschef zelf naar kijken en hopla in tien minuten geregeld. het was een pon terug roep actie dus factuur van een halve dag aan de auto werken ging naar PON , Kassa!! ik hoefde gelukkig niets te betalen. Maar het kanin tien minuten verholpen worden. Van de airco heb ik ook, dat geluid. Heb niet laten na kijken, misschien moet ik het wel laten doen, weet nog even niet..

Plaats reactie