Van Basis naar 6 speakers

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
JoepUp
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 jan 2016, 22:15

Van Basis naar 6 speakers

Bericht door JoepUp » ma 18 jan 2016, 22:34

Hallo,

Ik ben sinds vorige week in het bezit van een VW Move Up! rijdt heerlijk! (2012)
Nu heb ik de auto een klein beetje te snel gekocht.. Ik luister erg graag muziek in de auto alleen heeft de vorige eigenaar niet het sound pakket aangevinkt op de order :( Er zitten dus maar 2 simpele speakertjes in mijn voor deuren (5deurs).

Nu wil ik dit graag zelf upgraden naar 6 speakers met een Pioneer subwoofer achterin.

Ik weet dat er een hele boel topics gestart zijn alleen kan ik gewoon niet echt duidelijke informatie vinden. daarvandaan dat ik dit bericht maak. Eventueel ook voor de volgende liefhebber met hetzelfde probleem.

Wat te doen
  • 2 A-stijl kappen bestellen met tweeters
  • 2 speakers aanschaffen voor in de achter deuren
  • Draden trekken
  • Hoe krijg ik de fader functie in mijn radio (zijn er verschillende radio's!!?)

Nou 2 A-stijl kappen bestellen met tweeter is het werk niet. De draden richting de radio brengen ook niet.
Dit zelfde geldt voor de speakers in de deuren achter.

Nu moet ik mijn Radio uitbouwen.. om de speaker draden aan te sluiten. (hier kon ik ook nog geen duidelijke "How to" vinden. maar hier ga ik nog even naar opzoek.

Graag hoor ik van andere forum leden of zij toevallig weten of er nou echt verschil zit in de radio's.. Is dit dan software matig aan te passen? Zal het niet zo zijn dat wanneer de radio weerstand voelt op de speaker uitgangen dat dan de fader functie tevoorschijn zou komen?

Hoop dat ik hier een aantal bruikbare reacties op krijg =D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door Tom Westendorp » di 19 jan 2016, 08:32

Bel eens met AC Parts en vraag naar Arjan. Die kan je de spullen die je nodig hebt leveren en mogelijk ook adviseren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
PR010
Vagling liefhebber
Berichten: 289
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:25
Locatie: Rotterdam

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door PR010 » di 19 jan 2016, 12:20

Ik had ook standaard.. Nu 2x pioneer plus 1500rms subwoofer. Geweldig geluid. Alleen achterin hoor je niks maar daar zit toch niemamd. Zou voor het mooie eigenlijk achter ook willen.
Black on Black

JoepUp
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 jan 2016, 22:15

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door JoepUp » di 19 jan 2016, 19:24

Dank voor de reacties, A-C Parts heb ik een email gestuurd. Hoop dat hij mij verder kan helpen met me radio, of hier nou verschil in zit. Of dat dit ook simpel om te programmeren is..

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door Dixon » di 19 jan 2016, 22:19

Ik heb destijds in mijn Citigo de voorspeakers veranderd naar een Composet.
Uitermate tevreden mee.

Wat had je nodig:
- Composet 16,5 mm
- Speakerringen (deze waren bij mij compleet met bedrading)
- Wat handigheid van je zelf.

Check mijn topic maar even: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 6&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;

Loudmouse
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 18:11
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door Loudmouse » wo 20 jan 2016, 22:19

Wanneer je draden aan de achterspeakeruitgang hangt aan de headunit komt vanzelf de fader tevoorschijn.
Zelf heb ik alles wat na de headunit komt eigenlijk geupgraded door er een versterker aan te knopen met daarop de composet en een subwoofer in de reservewielruimte.
Gewoon top geluid nu dus.

Ipv kunststof ringen adviseer ik wel MDF ringen en eventueel deurdemping
http://www.caraudioforbeginners.nl
Afbeelding
Bringing Car Audio to a Higher Level

JoepUp
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 jan 2016, 22:15

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door JoepUp » wo 20 jan 2016, 23:02

@loudmouse

Super! Iemand die dit dus al eens getest heeft. Snel mijn spullen maar aanschaffen dan!
Geeft dat dempingsmateriaal nou echt zo'n verschil? Ik heb dit inderdaad op diverse sites voorbij zien komen maar eigenlijk nog nooit van gehoord.

In eerste instantie wou ik de originele tweeters van vw in de a stijl kopen maar ik denk toch dat ik een gat ga boren om de JBL tweeters van mijn mogelijk toekomstige composet te monteren. JBL GX600C
Voor de achter deuren neem ik 2 weg speakers van JBL gto series.

Ik zag ook versterkers voorbij komen van pioneer en alpine die je tussen je kabelboompje van je radio monteerd die een 45watt meer vermogen zou moeten geven! Iemand hier ervaringen mee?

Als ik dit erin heb zitten. Ga ik eens beoordelen of ik de Pioneer ts-wx710a nog erbij ga doen.

-bassie-
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 26 dec 2015, 22:21

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door -bassie- » do 21 jan 2016, 00:02

Zelf heb ik toevallig van het weekend wat gedaan met demping.
Dit geeft naar 2 kanten toe geluidsvermindering en verbetering.
De auto word stiller en het geluid met name het laag voor stukken beter.

ik heb achter in ook geen speakers dus die heb ik ook geplaatst maar heb geen orginele radio.
ik miste achter in wel de complete beplating voor de speakers zelf.

hier een paar foto`s van de aanpassing:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door J.P. » do 21 jan 2016, 00:27

Ik ben toevallig de afgelopen weken ook bezig geweest met een zoektocht om m'n geluid een upgrade te geven. Ik ben op dit systeem uitgekomen: http://shop.udenhout.nl/sound-upgrade-u ... iek-rcd215" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerste ervaring is positief, plug en play, door de (baby) versterker toch wat meer vermogen, en nog belangrijker, een goede scheiding van hoog en laag...

Nu nog de speakers.. Ik kwam in eerste instantie uit op de focal is 165 vw en de focal ic 165 vw.. Juist omdat deze plug en play zijn. Vervolgens kriebelde het en wilde ik voor de focal ps165fx voor en de focal pc 165 achter. Maar nu heeft een Duitse verkoper me vrijwel helemaal overgehaald om voor etons te gaan: eton pow 172.2 voor en eton prx 170 achter. Hij adviseerde me eerst de eton rsr 160 voor maar toen hij er achter kwam dat ik een "toy amplifier" had gaf hij aan dat de pow 172.2 beter zou matchen omdat deze 3 ipv 4 ohms nodig had ofzo (??). (Ik wilde al een topic aanmaken voor bovenstaande maar toch nu even mijn bevindingen voor jouw informatie ;))


Ps. Als je me een pb met je mailadres stuurt heb ik een pdf met instructies mbt het verwijderen van de radio

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Van Basis naar 6 speakers

Bericht door pkfreak » vr 22 jan 2016, 17:18

Radio verwijderen zie ook hier:

http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... cd_215quot;/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Michel

Plaats reactie