Hoi,
Ik ben compleet nieuw hier dus ik zal mij even kort voorstellen.
Ik ben Jeroen en sinds kort ben ik de zeer blije eigenaar van een up 75pk black met 25000km op de teller. Nu heb ik een vraag waarop ik geen duidelijk antwoord kan vinden in de handleiding. Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen?
Aangezien ik deze week op vakantie ga leek het mij verstandig even wat dingen na te lopen, waaronder ook de ruitenvloeistof. Ik heb ruitenvloeistof gekocht en wilde deze bijvullen. Echter kon ik nergens het reservoir vinden, zodat ik kon zien of deze vol genoeg was. Dan maar op de gok vullen. Ik had eigenlijk gedacht dat je de hele slang vol kan laten lopen, maar dat bleek niet het geval. Na enige tijd liep de ruitenvloeistof er namelijk net zo hard aan de onderkant van de auto er weer uit... Hij bleek dus vol
Nu vraag ik mij dus af: Waar zit het reservoir precies en is het mogelijk dit te peilen?
Bij voorbaat dank voor alle reacties!
gr, Jeroen
Ruitenvloeistof peilen?
-
- Forum newbie
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Re: Ruitenvloeistof peilen?
Het reservoir zelf zit vóór het linkervoorwiel (=bestuurderskant). Vanaf de vuldop loopt er een vulhals naar het reservoir.
Ik vermoed dat bij jouw Up de vulhals niet helemaal juist op het reservoir geschoven is. Als ik namelijk bij mijn Up zonder knoeien het reservoir rustig bijvul tot ook de vulhals volzit, dan ligt er geen druppel onder de auto.
Ik vermoed dat bij jouw Up de vulhals niet helemaal juist op het reservoir geschoven is. Als ik namelijk bij mijn Up zonder knoeien het reservoir rustig bijvul tot ook de vulhals volzit, dan ligt er geen druppel onder de auto.
-
- Forum newbie
Dat klinkt heel logisch! Thanks!!
Wat mij al opviel dat de bovenzijde met de dop in de carrosserie moet worden geklikt, maar de bevestiging lijkt afgebroken waardoor deze er los bijhangt. Deze heb ik vast met tie-wraps vastgezet. De slang zelf heb ik gechecked of vocht maar deze was droog tot waar ik erbij kon. Een lek in het koppelpunt tussen de slang en het reservoir klinkt logisch, aangezien hij wel gewoon vloeistof bevat.
gr, Jeroen
Wat mij al opviel dat de bovenzijde met de dop in de carrosserie moet worden geklikt, maar de bevestiging lijkt afgebroken waardoor deze er los bijhangt. Deze heb ik vast met tie-wraps vastgezet. De slang zelf heb ik gechecked of vocht maar deze was droog tot waar ik erbij kon. Een lek in het koppelpunt tussen de slang en het reservoir klinkt logisch, aangezien hij wel gewoon vloeistof bevat.
gr, Jeroen
Wat jij hebt heet een overloop beveiliging
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
-
- Forum newbie
ja op zich handig, mochten mn ogen het begeven
En die verzorgt dus ook de achteruitsproeier
Die heb ik helemaal nog nooit kunnen vinden maar doet het gewoon nog
Die heb ik helemaal nog nooit kunnen vinden maar doet het gewoon nog