Opel Karl versus VW Up
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Opel Karl versus VW Up
Hallo,
Ik heb vandaag de nieuwe Opel Karl uitvoerig bekeken en moet toegeven, ofschoon ik sinds het verdwijnen van de Opel Admiral en Diplomat geen fan ben van het merk Opel, dat deze Karl in veel opzichten meer biedt dan onze Up. Het interieur is veel volwassener, de 75 pk motor is stiller, de vering is comfortabeler en de prijzen zijn, met het oog op de rijke standaarduitrusting, aanzienlijk lager dan die bij VW.
VW zal hier op moeten reageren anders zou de verkoop van de Up wel eens flink omlaag kunnen gaan.
Wanneer ik op een schaal van 0 tot en met 10 punten de auto's zou moeten beoordelen, dan zou mijn oordeel zijn:
Opel Adam: 9 punten
VW Up: 7 punten.
Rekening houdend met de aanschafprijs en het wagensegment.
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat de Karl marktleider in zijn segment zal worden.
Edwin
Ik heb vandaag de nieuwe Opel Karl uitvoerig bekeken en moet toegeven, ofschoon ik sinds het verdwijnen van de Opel Admiral en Diplomat geen fan ben van het merk Opel, dat deze Karl in veel opzichten meer biedt dan onze Up. Het interieur is veel volwassener, de 75 pk motor is stiller, de vering is comfortabeler en de prijzen zijn, met het oog op de rijke standaarduitrusting, aanzienlijk lager dan die bij VW.
VW zal hier op moeten reageren anders zou de verkoop van de Up wel eens flink omlaag kunnen gaan.
Wanneer ik op een schaal van 0 tot en met 10 punten de auto's zou moeten beoordelen, dan zou mijn oordeel zijn:
Opel Adam: 9 punten
VW Up: 7 punten.
Rekening houdend met de aanschafprijs en het wagensegment.
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat de Karl marktleider in zijn segment zal worden.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Opel Karl versus VW Up
Daar ben ik ook benkeuwd naar, maar volgens mij gaat de Karl geen marktleider worden.
Een auto blijft voor een deel emotie en de Karl is emotie loos.
Een auto blijft voor een deel emotie en de Karl is emotie loos.
Gr. Michel
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Opel Karl versus VW Up
Hallo,
Ofschoon ik de Up een goede aanbieding vindt in zijn segment, lijkt mij persoonlijk het geen auto waarbij je veel emoties kunt hebben.
In dit segment moet een auto vooral praktisch en betaalbaar zijn.
VW heeft tegenwoordig een sterkere merkbeleving dan Opel maar dat wil nog zeggen dat Opel met de Karl een sterkere aanbieding zou kunnen hebben.
Onze Up is wel erg door boekhouders met een aantal missers ontwikkeld.
Opel wil markt terugwinnen en zijn kennelijk wel in staat om met de Karl een echte volwassen auto voor minder geld aan te bieden.
De spoeling zal in ieder geval voor VW in dit segment dunner worden waarbij het mij verbaast dat er voor het modeljaar 2016 geen verbeteringen en/of facelift is aangekondigd.
Mijn Up heeft twee raamschakelaars (model 2015) en dat was dan ook de enige werkelijke verbetering.
Bekijk de Karl maar eens met bijvoorbeeld normale achterruiten die eventueel ook elektrisch te openen zijn.
Groet,
Edwin
Ofschoon ik de Up een goede aanbieding vindt in zijn segment, lijkt mij persoonlijk het geen auto waarbij je veel emoties kunt hebben.
In dit segment moet een auto vooral praktisch en betaalbaar zijn.
VW heeft tegenwoordig een sterkere merkbeleving dan Opel maar dat wil nog zeggen dat Opel met de Karl een sterkere aanbieding zou kunnen hebben.
Onze Up is wel erg door boekhouders met een aantal missers ontwikkeld.
Opel wil markt terugwinnen en zijn kennelijk wel in staat om met de Karl een echte volwassen auto voor minder geld aan te bieden.
De spoeling zal in ieder geval voor VW in dit segment dunner worden waarbij het mij verbaast dat er voor het modeljaar 2016 geen verbeteringen en/of facelift is aangekondigd.
Mijn Up heeft twee raamschakelaars (model 2015) en dat was dan ook de enige werkelijke verbetering.
Bekijk de Karl maar eens met bijvoorbeeld normale achterruiten die eventueel ook elektrisch te openen zijn.
Groet,
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Opel Karl versus VW Up
Een prachtige wagen, die Karl en vast een koopje.
Maar of hij vergelijkbaar is met de UP betwijfel ik. De Karl lijkt me een B-segment auto terwijl de up een A-segmenter is, wel met B-segment allure natuurlijk.
Kijk eens eenvoudig naar het gewicht: up = 845 kg, karl = 986 kg.
De karl zit dus niet in de baby klasse bij de belasting. Ook lijkt me dat dit gewicht impliceert dat de 70 pk van de karl je minder scheurijzertje geven en ook een hoger brandstofverbruik opleveren dan de up.
De duurste up kost in de buurt van 16.000 euro (winner takes all options) of je voor dat geld ook al de opties hebt bij de karl die je bij de up wel hebt voor dat geld waag ik te betwijfelen. Wat kost bvb bij de karl die standaard al iets van 13.000 euro kost de navigatie, het open dakje en de cruise controll om me maar eens tot de 3 leukste en meest onmisbare te opties te beperken.
Maar of hij vergelijkbaar is met de UP betwijfel ik. De Karl lijkt me een B-segment auto terwijl de up een A-segmenter is, wel met B-segment allure natuurlijk.
Kijk eens eenvoudig naar het gewicht: up = 845 kg, karl = 986 kg.
De karl zit dus niet in de baby klasse bij de belasting. Ook lijkt me dat dit gewicht impliceert dat de 70 pk van de karl je minder scheurijzertje geven en ook een hoger brandstofverbruik opleveren dan de up.
De duurste up kost in de buurt van 16.000 euro (winner takes all options) of je voor dat geld ook al de opties hebt bij de karl die je bij de up wel hebt voor dat geld waag ik te betwijfelen. Wat kost bvb bij de karl die standaard al iets van 13.000 euro kost de navigatie, het open dakje en de cruise controll om me maar eens tot de 3 leukste en meest onmisbare te opties te beperken.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Opel Karl versus VW Up
Karl vind ik echt niet zo mooi. De up! vind ik leuk!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Opel Karl versus VW Up
Hallo Gert,
Cruisecontrol en andere zaken zoals handbediende airco zijn standaard in de Karl Edition.
Navigatie gaat via de smartphone met alle mogelijkheden op het grote geïntegreerde scherm.
Geen 70 maar 75 pk is standaard net zoals 5 deuren.
Gewicht is volgens Opel en de RDW: 839 kg.
Prijs is volgens prijslijst € 12.650,- incl. Metallic lak, DAB radio incl. stuurbediening.
De Cosmo heeft zelfs spoorassistent, 4 elektrische ramen, automatische klimaatregeling enz.
Prijs Cosmo: € 13.650,- incl. metallic lak.
Elektrisch bedienbaar schuifdak met memory kost: € 795,-
Groet,
Edwin
Cruisecontrol en andere zaken zoals handbediende airco zijn standaard in de Karl Edition.
Navigatie gaat via de smartphone met alle mogelijkheden op het grote geïntegreerde scherm.
Geen 70 maar 75 pk is standaard net zoals 5 deuren.
Gewicht is volgens Opel en de RDW: 839 kg.
Prijs is volgens prijslijst € 12.650,- incl. Metallic lak, DAB radio incl. stuurbediening.
De Cosmo heeft zelfs spoorassistent, 4 elektrische ramen, automatische klimaatregeling enz.
Prijs Cosmo: € 13.650,- incl. metallic lak.
Elektrisch bedienbaar schuifdak met memory kost: € 795,-
Groet,
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Opel Karl versus VW Up
Och waarom ook niet. Ik bedoel: waarom zou opel niet kunnen wat volkswagen kan?
Wat me wel verbaast is dat je zo enthousiast bent terwijl je nog niet in de Karl hebt gereden. Althans dat maak ik uit je post op.
Ik viel pas voor de up toen ik er een proefrit in gemaakt had. Om precies te zijn 4 proefritten, 2 van een uur en 2 van een dag. Dat voor alle zekerheid want ik had al na 1 km het gevoel dat het een perfect autootje was.
Wat me wel verbaast is dat je zo enthousiast bent terwijl je nog niet in de Karl hebt gereden. Althans dat maak ik uit je post op.
Ik viel pas voor de up toen ik er een proefrit in gemaakt had. Om precies te zijn 4 proefritten, 2 van een uur en 2 van een dag. Dat voor alle zekerheid want ik had al na 1 km het gevoel dat het een perfect autootje was.
Laatst gewijzigd door Gert op wo 10 jun 2015, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Opel Karl versus VW Up
Merkbeleving is ook emotie.edwin blank schreef:Hallo,
Ofschoon ik de Up een goede aanbieding vindt in zijn segment, lijkt mij persoonlijk het geen auto waarbij je veel emoties kunt hebben.
In dit segment moet een auto vooral praktisch en betaalbaar zijn.
VW heeft tegenwoordig een sterkere merkbeleving dan Opel maar dat wil nog zeggen dat Opel met de Karl een sterkere aanbieding zou kunnen hebben.
Onze Up is wel erg door boekhouders met een aantal missers ontwikkeld.
Opel wil markt terugwinnen en zijn kennelijk wel in staat om met de Karl een echte volwassen auto voor minder geld aan te bieden.
De spoeling zal in ieder geval voor VW in dit segment dunner worden waarbij het mij verbaast dat er voor het modeljaar 2016 geen verbeteringen en/of facelift is aangekondigd.
Mijn Up heeft twee raamschakelaars (model 2015) en dat was dan ook de enige werkelijke verbetering.
Bekijk de Karl maar eens met bijvoorbeeld normale achterruiten die eventueel ook elektrisch te openen zijn.
Groet,
Edwin
Overigens heb ik zelf niets speciaals met de VAG.
Gr. Michel
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Opel Karl versus VW Up
Hallo Gert,
Ik heb wel in de Karl gereden, de auto maakt op mij een volwassener indruk en de Up is zeker niet meer de maatstaf zoals in 2011.
Zoals reeds geschreven: ik heb helemaal niets met Opel.
In dit forum zijn er echte VAG fans maar in de markt gaat het veel meer om "value for money".
Feit is dat VW iets zal moeten doen, de Karl is op dit moment het betere aanbod en zelfs VW, die natuurlijk al lang een Karl hebben en bestuderen (volledig demonteren), kan zich tegenwoordig niet meer veroorloven een ontwerp uit 2010 niet meer aantrekkelijker te maken.
Ik was wel verbaast dat uitgerekend Opel deze auto voor deze prijs op de markt kan brengen.
Algemeen is bekend dat de productiekosten bij VW te hoog liggen zodat zij moeilijk een vergelijkbaar product kunnen produceren.
VW heeft in 2011 met de Up de beste auto in dit segment op de markt gebracht en op dit moment lopen zijn gewoon achter.
Ik verwacht voor 2016 een groot aantal verbeteringen en een aantrekkelijker aanbod qua uitrusting.
Dus geen auto meer zonder wielkuipen achter en andere bekrompen bezuinigingen.
De markt voor A klasse auto's zal in Europa flink blijven groeien en de concurrentie zit niet stil. (Hyundai I10 enz)
Overigens is het maar goed dat de concurrentie VW dwingt om haar producten aan te passen en te verbeteren.
Het bedrijf heeft al jaren trekken van zelfgenoegzaamheid en enige mate van arrogantie.
En Pon is al jaren te weinig klantvriendelijk en super arrogant, ik rij ook Audi en daar is het al niet veel beter.
Ik ben overigens nog steeds tevreden met mijn nieuwe Up maar het kan altijd beter.
Groet,
Edwin
Ik heb wel in de Karl gereden, de auto maakt op mij een volwassener indruk en de Up is zeker niet meer de maatstaf zoals in 2011.
Zoals reeds geschreven: ik heb helemaal niets met Opel.
In dit forum zijn er echte VAG fans maar in de markt gaat het veel meer om "value for money".
Feit is dat VW iets zal moeten doen, de Karl is op dit moment het betere aanbod en zelfs VW, die natuurlijk al lang een Karl hebben en bestuderen (volledig demonteren), kan zich tegenwoordig niet meer veroorloven een ontwerp uit 2010 niet meer aantrekkelijker te maken.
Ik was wel verbaast dat uitgerekend Opel deze auto voor deze prijs op de markt kan brengen.
Algemeen is bekend dat de productiekosten bij VW te hoog liggen zodat zij moeilijk een vergelijkbaar product kunnen produceren.
VW heeft in 2011 met de Up de beste auto in dit segment op de markt gebracht en op dit moment lopen zijn gewoon achter.
Ik verwacht voor 2016 een groot aantal verbeteringen en een aantrekkelijker aanbod qua uitrusting.
Dus geen auto meer zonder wielkuipen achter en andere bekrompen bezuinigingen.
De markt voor A klasse auto's zal in Europa flink blijven groeien en de concurrentie zit niet stil. (Hyundai I10 enz)
Overigens is het maar goed dat de concurrentie VW dwingt om haar producten aan te passen en te verbeteren.
Het bedrijf heeft al jaren trekken van zelfgenoegzaamheid en enige mate van arrogantie.
En Pon is al jaren te weinig klantvriendelijk en super arrogant, ik rij ook Audi en daar is het al niet veel beter.
Ik ben overigens nog steeds tevreden met mijn nieuwe Up maar het kan altijd beter.
Groet,
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Opel Karl versus VW Up
Helemaal mee eens. Stilstand is achteruitgang. Ook al luistert het wat mij betreft minder nauw. Dat komt omdat ik als ex 206 rijder bij Peugeot niet meer kon vinden wat ik had, niet in de 207, niet in de 208 en niet in de 108. De up is wat mij betreft een cloon van de 206 (qua auto en qua prijs!!) dus VW kan een potje breken bij mij en ik ben voorlopig boziger op peugeot. Als VW de up blijft verbeteren en niet heel veel duurder maakt koop ik er gewoon weer een bij leven en welzijn. Dat verbeteren en prijs onder controle houden zal inderdaad nog wel een hele tour zijn want de concurrentie is inderdaad moordend.
Het zou mij niet verbazen als zowel VW met de up als opel met de karl puur uit zijn op marktaandeel en niet op winst. Zo gezien verbaast het mij ook niet dat peugeot gestopt is met de 206 en daar ook geen min of meer identieke opvolger voor heeft gemaakt. Ze hebben er geloof ik zo een 12 miljoen verkocht (dat is volgens mij een record) maar of ze er veel aan verdiend hebben?
PS Wel grappig dat ik mijn vorige post "het verbaasd me" schreef (inmiddels hersteld) en jij "ik was verbaast". We hadden moeten ruilen
Het zou mij niet verbazen als zowel VW met de up als opel met de karl puur uit zijn op marktaandeel en niet op winst. Zo gezien verbaast het mij ook niet dat peugeot gestopt is met de 206 en daar ook geen min of meer identieke opvolger voor heeft gemaakt. Ze hebben er geloof ik zo een 12 miljoen verkocht (dat is volgens mij een record) maar of ze er veel aan verdiend hebben?
PS Wel grappig dat ik mijn vorige post "het verbaasd me" schreef (inmiddels hersteld) en jij "ik was verbaast". We hadden moeten ruilen
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Opel Karl versus VW Up
Zie ook mijn reacties in dit topic; viewtopic.php?f=12&t=4208" onclick="window.open(this.href);return false;
Inmiddels blijkt het onderstel van de Karl toch degelijk anders, en schijnt de auto verdienstelijk te rijden. Zoals ik al had vermeld was de Karl iets te laat voor mij waardoor ik een Up heb gekozen.
Helaas heb ik de Up nog steeds niet. Wat communicatiefouten tussen dealer en VW hebben voor fikse vertraging gezorgd. Bij toeval afgelopen week een Karl tegen het lijf gelopen... Nou ben ik niet zo Opelig, maar als ik het totaalbedrag zie voor een Cosmo met schuifdak blijkt deze goedkoper te zijn dan mijn High Up met schuifdak, Dynamic en executive pakket, en dan mis ik straks nog climate control, electrische ramen in de achterportieren, en toch wel een fiks hoogwaardiger interieur. Helaas kan ik niet meer onderuit de Up zonder kosten, anders was mijn voorkeur toch uitgegaan naar de Karl
Kleine pleister op de wond is de fikse korting die werd gegeven op mijn Up, hierdoor zal deze toch wat goedkoper uitvallen ondanks hogere nieuwwaarde. Tevens rijd een Up gewoon goed, met de Karl heb ik geen rij ervaring.
Tja, keuzes maken in het leven is niet eenvoudig, wachten ook niet.... Ik hoop dat nu met een week mijn Up voor de deur staat en ik toch kan genieten van het rijden met open dak en een zon op mijn bol
Inmiddels blijkt het onderstel van de Karl toch degelijk anders, en schijnt de auto verdienstelijk te rijden. Zoals ik al had vermeld was de Karl iets te laat voor mij waardoor ik een Up heb gekozen.
Helaas heb ik de Up nog steeds niet. Wat communicatiefouten tussen dealer en VW hebben voor fikse vertraging gezorgd. Bij toeval afgelopen week een Karl tegen het lijf gelopen... Nou ben ik niet zo Opelig, maar als ik het totaalbedrag zie voor een Cosmo met schuifdak blijkt deze goedkoper te zijn dan mijn High Up met schuifdak, Dynamic en executive pakket, en dan mis ik straks nog climate control, electrische ramen in de achterportieren, en toch wel een fiks hoogwaardiger interieur. Helaas kan ik niet meer onderuit de Up zonder kosten, anders was mijn voorkeur toch uitgegaan naar de Karl
Kleine pleister op de wond is de fikse korting die werd gegeven op mijn Up, hierdoor zal deze toch wat goedkoper uitvallen ondanks hogere nieuwwaarde. Tevens rijd een Up gewoon goed, met de Karl heb ik geen rij ervaring.
Tja, keuzes maken in het leven is niet eenvoudig, wachten ook niet.... Ik hoop dat nu met een week mijn Up voor de deur staat en ik toch kan genieten van het rijden met open dak en een zon op mijn bol
Re: Opel Karl versus VW Up
Texpert je moet maar denken "Kies en bemin uw keuze".
Mogelijk hebben andere twijfelaars nog wat aan het enthousiasme van jou en edwin voor de karl.
Toen ik 1/2 jaar terug mijn up kocht was voor mij een zeer belangrijke factor dat de up al een kleine 4 jaar op de markt was. Het is mij wat waard om zeker te weten dat eventuele vervelende kinderziektes niet meer in een model aanwezig zijn. Dat laat nog ruim voldoende mogelijkheden van ellende over die je je maar kunt wensen. Mij is dat genoeg. De karl heeft nu dat voordeel niet en alleen om die reden zou ik er vanaf zien.
Mogelijk hebben andere twijfelaars nog wat aan het enthousiasme van jou en edwin voor de karl.
Toen ik 1/2 jaar terug mijn up kocht was voor mij een zeer belangrijke factor dat de up al een kleine 4 jaar op de markt was. Het is mij wat waard om zeker te weten dat eventuele vervelende kinderziektes niet meer in een model aanwezig zijn. Dat laat nog ruim voldoende mogelijkheden van ellende over die je je maar kunt wensen. Mij is dat genoeg. De karl heeft nu dat voordeel niet en alleen om die reden zou ik er vanaf zien.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Opel Karl versus VW Up
Even wat video reviews gekeken van de Karl en mij lijkt het een goede auto. Misschien maar even langs de dealer binnenkort om een kijkje te nemen
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Opel Karl versus VW Up
Grappig dat in de meeste tests van de Karl net wordt gedaan alsof Opel een totaal nieuwe auto in de markt heeft gebracht. Maar in feite is de Karl gewoon een door GM gefacelifte Chevrolet Spark (Mix de lettertjes door elkaar, verander SP door L en je hebt Karl...). En blijkbaar is de merkbeleving van Opel psychologisch in Nederland zodanig dat de naam Daewoo of Chevrolet dan vergeten wordt, en het lijkt alsof er van een heel nieuwe auto sprake is...
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Opel Karl versus VW Up
Ik heb hem gisteren zien staan bij de dealer. Ben er even omheen gelopen. Ik vind het helemaal niks. Echt zo'n hoog smal autootje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Opel Karl versus VW Up
Hallo Tom,
Onze Up is que vormgeving ook niet echt "das Gelbe vom Ei".
Het gaat in deze klasse vooral om het totaalpakket t.o.v. de prijs.
Ik ben benieuwd hoe de toekomstige vergelijkingstests zullen verlopen, één test is er al maar dat zegt nog niet zo veel.
Zeker is dat de Karl het marktaandeel van de Up en co zal aanvallen en dat ook Pon niet meer kan doorgaan met het pushen van de Up in de leasemarkt.
VW zal dus op korte termijn de Up en co moeten bijschaven en in ieder geval de prijs/aanbod verhouding aantrekkelijker moeten maken.
Ook de idiote bijtellingsplannen zullen niet meer gaan bijdragen aan het marktaandeel in het A segment.
Het is maar goed voor de consumenten dat andere merken de markt scherp blijven houden.
Edwin
Onze Up is que vormgeving ook niet echt "das Gelbe vom Ei".
Het gaat in deze klasse vooral om het totaalpakket t.o.v. de prijs.
Ik ben benieuwd hoe de toekomstige vergelijkingstests zullen verlopen, één test is er al maar dat zegt nog niet zo veel.
Zeker is dat de Karl het marktaandeel van de Up en co zal aanvallen en dat ook Pon niet meer kan doorgaan met het pushen van de Up in de leasemarkt.
VW zal dus op korte termijn de Up en co moeten bijschaven en in ieder geval de prijs/aanbod verhouding aantrekkelijker moeten maken.
Ook de idiote bijtellingsplannen zullen niet meer gaan bijdragen aan het marktaandeel in het A segment.
Het is maar goed voor de consumenten dat andere merken de markt scherp blijven houden.
Edwin
Laatst gewijzigd door edwin blank op di 30 jun 2015, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Opel Karl versus VW Up
Ja, concurrentie, liefst moordend, is prima. Dat opel autos kan maken heb ik trouwens gemerkt toen ik eens een dag in een Corsa gereden heb. Reed best lekker, al geef ik de voorkeur aan de up.
Ben ook benieuwd naar meerdere testen en allicht dat er een komt waarin de Karl naast de up staat.
Ben ook benieuwd naar meerdere testen en allicht dat er een komt waarin de Karl naast de up staat.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Opel Karl versus VW Up
Ik heb zo'n vermoeden dat de nederlandse marktsituatie voor VW niet leidend zal zijn, wat betreft leasemarkt met bijtellingsmaatregelen en rare prijsconstructies met BPM e.d. De rol die de Opel Karl hier in Nederland zal gaan spelen is voor VW in ieder geval minder belangrijk dan de rol van Opel in Duitsland. De ervaring leert dat VW heus wel eens met vernieuwingen komt (de raambediening en het hoedenplankkoordje bijv.), maar ik denk niet dat er veel aan de prijs gesleuteld zal worden. En zeker niet op korte termijn.edwin blank schreef:Hallo Tom,
Onze Up is que vormgeving ook niet echt "das Gelbe vom Ei".
Het gaat in deze klasse vooral om het totaalpakket t.o.v. de prijs.
Ik ben benieuwd hoe de toekomstige vergelijkingstests zullen verlopen, één test is er al maar dat zegt nog niet zo veel.
Zeker is dat de Karl het marktaandeel van de Up en co zal aanvallen en dat ook Pon niet meer kan doorgaan met het pushen van de Up in de leasemarkt.
VW zal dus op korte termijn de Up en co moeten bijschaven en in ieder geval de prijs/aanbod kant aantrekkelijker moeten maken.
Ook de idiote bijtellingsplannen zullen niet meer gaan bijdragen aan het marktaandeel in het A segment.
Het is maar goed voor de consumenten dat andere merken de markt scherp blijven houden.
Edwin
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Opel Karl versus VW Up
Hallo Autheo,
Daar heb je zeker een punt, de Duitse markt is groter en belangrijker voor alle fabrikanten.
Toch moet ook VW exporteren (78%) om te kunnen voortbestaan.
Vooral bij de A segment klasse zijn aantallen allesbepalend om winst te maken.
Het verliezen van marktaandelen kan geen fabrikant zich veroorloven.
Het aantrekkelijk houden van alle volumemodellen is dus van levensbelang.
Groet,
Edwin
Daar heb je zeker een punt, de Duitse markt is groter en belangrijker voor alle fabrikanten.
Toch moet ook VW exporteren (78%) om te kunnen voortbestaan.
Vooral bij de A segment klasse zijn aantallen allesbepalend om winst te maken.
Het verliezen van marktaandelen kan geen fabrikant zich veroorloven.
Het aantrekkelijk houden van alle volumemodellen is dus van levensbelang.
Groet,
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Opel Karl versus VW Up
Edwin, stel je eens voor dat mensen het niet uitmaakt hoe dik de Karl in de opties zit of hoeveel beter hij is maar dat mensen een up! Mii of Citigo kopen omdat ze die mooier vinden. Dat kan best hoor. Op basis van een logische afweging alleen koop je geen auto's.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ