audio dempingsmateriaal

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
N!jntje
Forum eindbaas

audio dempingsmateriaal

Bericht door N!jntje » wo 01 apr 2015, 12:36

Ik ben me op het moment flink aan het verdiepen in dempingsmateriaal voor de auto. Ik heb altijd gezegd hier nooit aan te gaan beginnen... maar nu dan waarschijnlijk toch wel.

Mijn audio setup is op het moment standaard 6 speaker systeem met een TSWX710A achterin.
Nu komen er in de toekomst nieuwe boxen in. Een composet achter en een composet voor. Deze worden niet versterkt. Ook niet in de toekomst. Deze zullen om en nabij de 40 w (250 w peak liggen).

De demping die ik straks (waarschijnlijk) wil hebben is puur voor de verbetering van het geluid. Dynamat en Silentcoat is mij te duur. En dus heb ik nu deze gezien: http://www.ebay.de/itm/360733578344?_tr ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijstechnisch vind ik dit nog net te doen.

Nou is mijn vraag: Hoeveel m2 heb ik nodig? Ik dacht zelf namelijk aan 4 m2.
En hoe/wat moet ik mijn 3deurs gaan beplakken. Ik zie namelijk een hoop wisselende verhalen op de fora/shops.

Heb ik eventueel dan nog meer nodig?

vwupassen
Donateur member

Re: audio dempingsmateriaal

Bericht door vwupassen » wo 01 apr 2015, 18:43

Ik heb net afgelopen maand een volledige inbouw laten doen. Waarbij alles is gedempt met STP demping.
Geluidsdemping is echt super en het is ook goed te betalen. Komt uit Rusland en is wat ik heb gelezen van superkwaliteit.
Mobile Car Solutions te Kolham hebben het bij mij ingebouwd maar hij kan het spul ook leveren. Hij kan je vast ook wel vertellen hoeveel m2 je nodig hebt.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

N!jntje
Forum eindbaas

Bericht door N!jntje » wo 01 apr 2015, 21:40

Als ik google dan kom ik op een bulk verpakking uit op 300 euro voor 4m2. Dat zou iniedergeval 5 x de prijs zijn. Haha
En een winkel volledig bevragen en dan niet kopen is ook niet helemaal mijn ding.
Heb jij toevallig foto's van wat er allemaal is beplakt en hoe dit is gedaan!?

vwupassen
Donateur member

Bericht door vwupassen » wo 01 apr 2015, 21:42

Staan een aantal foto's op de page van mn auto. Volgens mij heeft bennie nog meer foto's gemaakt zal hem even vragen of hij die bewaard heeft.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Plaats reactie