Tom zijn UP! Verkocht!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! velgen p12

Bericht door henri » wo 25 mar 2015, 18:55

Bilstein B8 dempers rondom vind ik ook wel wat voor jou. Zeker omdat jij ook nog wel eens een rondje Ring doet. Het leuke met een setje Bilsteins is dat je duidelijk voelt dat de banden nog de enige beperkende factor zijn qua grip.

Afhankelijk van hoe laag je wilt gaan, kun je kiezen voor Eibach, H&R of een ander merk veren. G&M gaat nog iets lager, maar heb geen idee hoe hard/stug deze zijn. H&R is ook al een stuk stugger onder een Up dan Eibach is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! velgen p12

Bericht door Snoopy » wo 25 mar 2015, 19:30

Dat wordt nog een hele gave auto Tom, goed bezig. Inderdaad mag hij echt omlaag, wat staat die hoog zeg...maar ook al gelezen dat het goed komt. En ondanks dat ik al een eeuwigheid (voor mijn gevoel) op m'n schroefset zit te wachten, nee ze zijn er nog steeds niet, maar komen in de buurt (alweer).
Weet ik vrij zeker dat ik geen spijt ga krijgen en ik blij ben niet voor de veren te hebben gekozen... Bij de laatste meeting ben ik trouwens overstag gegaan hoor hahaha.

Dus ik denk dat je zeker wel een schroefset moet overwegen...en ik ben reuze nieuwsgierig naar je Up! In het echie :dance:

Volgende meeting heb ik een upgrade in de vorm van, spiegelkappen, verlaging, uitlaatsierstuk,.... En ik zit nog over iets na te denken, maar dat is vooralsnog niet gevonden in Nederland... Zijn we mee bezig en ooooo die achterlichten, die bij van Udenhout waren.... Tja, die wil ik ook nog. Maar goed die staan nu nog op de verlanglijst.
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! velgen p12

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 mar 2015, 19:58

Ik ben niet iemand die zijn auto's plat op de grond legt. Ik wil gewoon lekker kunnen knallen over achteraf wegen en dan is het meer dan voldoende dat de auto gewoon net wat hoogte heeft verloren ten opzichte van nu. Ik ben niet van plan zo laag te gaan als vwupassen en Maico hoewel dat er wel helemaal te gek uitziet natuurlijk. Keuzes keuzes. :doh:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! velgen p12

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 mar 2015, 20:56

De eerste roadtrip is gepland! Dit weekend naar Stuttgart! :mrgreen: :whistle: Porsches kijken!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gerben
Vagling liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 21:14

Re: Tom zijn UP! velgen p12

Bericht door Gerben » wo 25 mar 2015, 23:27

Petrolhead Tom schreef:De eerste roadtrip is gepland! Dit weekend naar Stuttgart! :mrgreen: :whistle: Porsches kijken!
Toen ik vorig jaar in Stuttgart was wou ik ook naar het Porsche museum.
Mij werd daar aangeraden om naar het Mercedes museum te gaan.
Hier zou veel meer te zien zijn en vele malen groter zijn als het Porsche museum.
Veel plezier daar, en ben benieuwd naar de foto's!! :D

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom zijn UP! velgen p12

Bericht door Autheo » wo 25 mar 2015, 23:55

Gerben schreef:
Petrolhead Tom schreef:De eerste roadtrip is gepland! Dit weekend naar Stuttgart! :mrgreen: :whistle: Porsches kijken!
Toen ik vorig jaar in Stuttgart was wou ik ook naar het Porsche museum.
Mij werd daar aangeraden om naar het Mercedes museum te gaan.
Hier zou veel meer te zien zijn en vele malen groter zijn als het Porsche museum.
Veel plezier daar, en ben benieuwd naar de foto's!! :D
Ongetwijfeld zal het Porsche museum beslist de moeite waard zijn, maar dat kan ik alleen maar vermoeden. En dat het Mercedes museum een aanrader is kan ik uit eigen ervaring bevestigen! Gelukkig heeft een weekend twee dagen, dus voor elke dag een leuke bestemming! Geniet met volle teugen! :dance:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Tom Westendorp » do 26 mar 2015, 16:12

Ik heb maar weer eens een paar upgrades besteld.

- een middenarmsteun
- DRL led
- interieur led
- kenteken led

En ik ben een ST schroefset aan het overwegen. :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door JoVe » do 26 mar 2015, 16:30

interieur led geeft mooi wit licht
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Tom Westendorp » do 26 mar 2015, 17:02

Ja dat vind ik wel tof! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door JoVe » do 26 mar 2015, 17:19

20150202_153414.jpg
Zo ziet het eruit Tom.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door JoVe » do 26 mar 2015, 17:22

20150202_153009.jpg
Kentekenverlichting led.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Tom Westendorp » do 26 mar 2015, 19:11

Cool! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 mar 2015, 21:57

Vandaag de armsteun gemonteerd! Daar ga ik veel lol aan beleven tijdens roadtrips! :D :dance:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Tom Westendorp » za 28 mar 2015, 12:19

160 op de cc resulteert in een gemiddeld verbruik van 1op 12. Dat heeft dus geen zin. Nu de stad in. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door pkfreak » za 28 mar 2015, 18:24

Zier er goed uit de updates!!
En 1 op 12 bij 160 is toch ook netjes!! De meeste auto's halen dat niet :D
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Up-Jury » za 28 mar 2015, 18:38

gaat hij niet harder ? :D ;)

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door pkfreak » za 28 mar 2015, 19:19

Volgens mij was hij gewoon relax aan het cruisen :D
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 mar 2015, 08:34

180 gps stond er vrij snel op. :whistle: nu naar het Porsche museum!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door Tom Westendorp » za 04 apr 2015, 14:01

Ik zie net dat ik nog helemaal geen verslagje heb getypt van de eerste roadtrip. Dat wordt dus hoog tijd.

Vorige week zaterdag zijn we rond half zeven vertrokken richting Stuttgart. De E31 was helemaal leeg dus het pedaal kon naar beneden. 160 stond vrij snel op de teller en daar heb ik hem maar even gelaten. Mooi de cruise control er op en lekker verder toeren. Bij Oberhausen werd het al wat drukker en ging de snelheid omlaag. Vervolgens tot aan Stuttgart tussen de 120 en 140 gereden en dat bevalt toch wel een stuk beter. De up! kan makkelijk continu 160 rijden maar moet daar gewoon heel erg hard voor werken. Bij 140 is het een stuk comfortabeler en een heel stuk zuinig. Continu 160 resulteerde in een gemiddeld verbruik van 1 op 12 en continu 140 restulteerd in een verbruik van 1 op 14. Deze eerste toertocht was meer een try out om te kijken hoe de auto zich gedraagt.

Dat doet hij prima. De up! is een prima reisauto maar je moet gewoon geen kruissnelheden aan willen houden van 160+. Bergaf even toppen kan dan wel weer prima, vooral het onderstel viel mij in positieve zin op en ook de stoelen zijn stukken beter dan wat gebruikelijk is in dit segment. Op de terugweg was het alleen maar regen dat de klok sloeg en daarom heb ik maar rustig naar huis getoerd in volledig comfort en op 1 tank. Gemiddeld verbruik 1 op 14,8 super netjes!

Wat valt op in positieve zin op? De stoelen! Die zitten prima, de maps and more! Top apparaat en het schuifdak in de kantelstand is toch ook wel erg prettig. De armsteun die ik vrijdagavond nog even snel ingebouwd heb is ook genieten!

Kortom ik ben zeer te spreken over de eerste tocht die ik met de up! gemaakt heb. Er zullen er nog velen volgen. Volgende project? Verlagen! :whistle:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Tom zijn UP! Eerste roadtrip P14

Bericht door pkfreak » za 04 apr 2015, 16:07

Klinkt allemaal goed.
Ik ga volgende maand naar Zuid Franrijk en dat is voor het eerst met een kleinere auto, maar als ik dit zo lees hoef ik me niet veel zorgen te maken 8-)
Gr. Michel

Plaats reactie