Zijn het geen bergen?JoVe schreef:Ja, zo heb je wel goed ontvangst en even later is het ruis. Komt denk ik door de vele heuvels en dalen.Jos Bosch schreef:Ja wat radio ontvangst betreft in Limburg is dit soms zeer dramatisch Ligt aan niet aan je radio.JoVe schreef:Heb geen problemen met de ontvangst op Sky radio. Alleen als ik naar het zuiden (Limburg) ga
Ontvangst radio is sterk verminderd
Re: Ontvangst radio is sterk verminderd
In Oostenrijk heb je bergen, in Limburg heuvels. Of Vijlerberg?
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
-
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
In onze go staat antenne op ein trouwens.
-
- Vagling liefhebber
Dat is goed om te horen, het lijkt me dat ze (de dealer) het via het menu van de radio dan snel kunnen traceren.Loudmouse schreef:In onze go staat antenne op ein trouwens.
- Autheo
- Donateur member
Off Topic modus aan:
Off topic modus uit.
Volgens mij heeft Limburg aardig wat bergen: Bemelerberg, Brakkenberg, Bundersberg , Cannerberg, Cauberg, Emmaberg, Fromberg, Geulhemmerberg, Gulperberg, Keutenberg, Klinkeberg, Krekelberg, Kruisberg, Kuitenberg, Lange Raarberg, Loorberg, Louwberg, Maasberg, Molsberg, Moltberg, Moorveldsberg, Orenberg, Plettenberg, Rasberg, Schelberg, Schweiberg, Sint-Pietersberg, Slingerberg, Vaalserberg, Vrakelberg, Wolfsberg. En misschien ben ik er dan nog wel een vergeten?JoVe schreef:In Oostenrijk heb je bergen, in Limburg heuvels. Of Vijlerberg?
Off topic modus uit.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Autheo schreef:Off Topic modus aan:
Volgens mij heeft Limburg aardig wat bergen: Bemelerberg, Brakkenberg, Bundersberg , Cannerberg, Cauberg, Emmaberg, Fromberg, Geulhemmerberg, Gulperberg, Keutenberg, Klinkeberg, Krekelberg, Kruisberg, Kuitenberg, Lange Raarberg, Loorberg, Louwberg, Maasberg, Molsberg, Moltberg, Moorveldsberg, Orenberg, Plettenberg, Rasberg, Schelberg, Schweiberg, Sint-Pietersberg, Slingerberg, Vaalserberg, Vrakelberg, Wolfsberg. En misschien ben ik er dan nog wel een vergeten?JoVe schreef:In Oostenrijk heb je bergen, in Limburg heuvels. Of Vijlerberg?
Off topic modus uit.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
-
- Vagling liefhebber
Vandaag de Up! naar de dealer gebracht. Ik ben benieuwd wat hij vindt. Hij had ook nog een terugroepactie op zijn formulier staan. Blijkt om de regelunit te gaan, ik wist hier niets van.
Laatst gewijzigd door CanisLupus op wo 31 dec 2014, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
CanisLupus schreef:Vandaag de Up! naar de dealer gebracht. Ik ben benieuwd wat hij vindt. Hij had ook nog een terugroep actie op zijn formulier staan. Blijkt om de regelunit te gaan, ik wist hier niets van.
Heb je geen problemen gehad dat de auto naar links of recht trok. Dan vervangen ze ook de/een regelunit. Of misschien van de air back.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ik heb zo af en toe nog wel eens wat ruis op de radio, maar dat is altijd op vaste plekken. Zo weet ik altijd dat ik bij één stoplicht weinig radio-ontvangst heb als ik naar mijn werk rij. Waarschijnlijk gewoon storing of slecht ontvangst. Verder ben ik best tevreden over het ontvangst.
-
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
Zou er verschil zitten of je een lange of korte antenne hebt ??
Oftewel, diegene die slechte ontvangst hebben, hebben jullie een korte antenne ??
Zelf heb ik een korte, maar aangezien onze radio vaak op decibel staat en deze toch al slecht te ontvangen is bij ons is dit geen maatstaaf.
Oftewel, diegene die slechte ontvangst hebben, hebben jullie een korte antenne ??
Zelf heb ik een korte, maar aangezien onze radio vaak op decibel staat en deze toch al slecht te ontvangen is bij ons is dit geen maatstaaf.
-
- Vagling liefhebber
Er zit een korte antenne op, auto staat nu nog steeds bij de dealer, hij dacht zelf aan de radio...
-
- Vagling liefhebber
Radio is gemaakt, bleek de versterker (antenne) te zijn. 'Terugroepactie' is uitgevoerd, dat bleek een software update/upgrade te zijn, zoals al vaker op dit forum genoemd. Ik ga ook maar eens kijken wat het <menu> geeft, misschien wel Antenne=>Ein. Ik laat het wel weten.
-
- Vagling liefhebber
Antenne staat op <EIN> en is nu weer perfect, geen ruis en veel zenders. Een heleboel ergernis minder
Was het nou alleen de instelling, of is de antenne ook vervangen/gerepareerd?
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
-
- Vagling liefhebber
Ik begreep van de dealer dat de antenne versterker defect was. Ik weet niet waar deze zit, meestal zit zoiets dicht bij de bron (antenne - spriet) dacht ik. Het menu op de radio toont dus bij ANT <AUS> een defecte versterker, misschien wordt hij gevoed via de kabel en is het mogelijk het verbruik te meten, geen verbruik betekent defect dus <AUS>... Maar ik laat me nu leiden door mijn fantasie
Waar zit die antenne versterker dan? Aan de antenne voet zit maar een kabel, namelijk die naar de radio gaat.
-
- Vagling liefhebber
Het is mogelijk om het antenne signaal op de voeding te superponeren (te plaatsen, zeg maar), het kan dus niet bij elke radio, radio moet namelijk de voeding leveren. Bij actieve DVB-T antennes (TV) wordt dit principe ook toegepast terwijl er gewoon een coax kabel loopt (ook hier levert de ontvanger de gelijkspanning). Maar er is vast iemand op het forum die precies weet hoe het bij de Up! zit.