Vervangen drl en dimlichten (zelf monteren, moeilijk?)
- Justin1992
- Forum newbie
Vervangen drl en dimlichten (zelf monteren, moeilijk?)
Ik zit er aan te denken om drl canbus led aan te schaffen voor mijn Up. Verder wil ik dan gelijk Piaa Extreme White Plus monteren (dimlichten). Echter, is dit moeilijk om zelf te vervangen? Bij sommige auto's is dit altijd zo'n karwei.
Alvast bedankt!
Justin
Alvast bedankt!
Justin
Re: Vervangen drl en dimlichten (zelf monteren, moeilijk?)
Is nog geen 5 minuten werk.
Zo gedaan dus.
Zo gedaan dus.
Gr. Michel
lampjes verwisselen is niet zo moeilijk.
Moet wel zeggen dat ze stroef eruit gaan.
Als je even in het boekje kijkt welke richting je ze eruit moet draaien kan je niks verkeerd doen.
Moet wel zeggen dat ze stroef eruit gaan.
Als je even in het boekje kijkt welke richting je ze eruit moet draaien kan je niks verkeerd doen.
- Justin1992
- Forum newbie
Bedankt voor de reacties. Dus als ik het uit de handleiding begrijp, eerst stekker eruit, rubber deksel los. Maar hoe zit het met de borgpen? Moet je die draaien of openklappen?
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
Van de dimlicht is zo'n simpel beugeltje. Dat wijst zich vanzelf.
DRL is een simpele bajonet fitting. Even draaien en pop, eruit! Was er geloof ik welgeteld 1 minuut mee bezig
- Justin1992
- Forum newbie
Ik heb de stekker van de dimlichten losgekregen, maar nu zitten de pinnetjes waar deze stekker ingaat in het midden van de rubberen deksel. Dit blijft ook haken achter de pinnetjes. Hoe werkt dit?
Bedankt!
Bedankt!
Als je de stekker los hebt kun je zo het rubber eraf trekkenJustin1992 schreef:Ik heb de stekker van de dimlichten losgekregen, maar nu zitten de pinnetjes waar deze stekker ingaat in het midden van de rubberen deksel. Dit blijft ook haken achter de pinnetjes. Hoe werkt dit?
Bedankt!
- Justin1992
- Forum newbie
Ok, dus ik kan het rubber deksel dus gewoon eraf trekken, ook al zit er in het gat van het rubberen deksel de pinnetjes die er door heen steken??
Die pinnetjes zijn van je lamp....Het is gewoon een rubberen dop met een gat erin...Justin1992 schreef:Ok, dus ik kan het rubber deksel dus gewoon eraf trekken, ook al zit er in het gat van het rubberen deksel de pinnetjes die er door heen steken??
- Justin1992
- Forum newbie
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar de klem begrijp ik niet helemaal. Moet je dit indrukken en draaien of openklappen?
Het klemmetje werkt als volgt. Er zitten twee "oortjes" aan. Die knijp je naar elkaar toe en trek je de "oortjes" van je af. Je kunt het ook doen met een spiegeltje maar je hebt genoeg ruimte om je hoofd de motorruimte in te drukken zeg maar haha...
1) verlichting uit
2) stekker los aan de achterzijde van het rubber
3) rubber dop eraf halen
4) lamp vervangen
1) verlichting uit
2) stekker los aan de achterzijde van het rubber
3) rubber dop eraf halen
4) lamp vervangen
- Justin1992
- Forum newbie
Dus als je de oortjes inknijpt, moet je ze draaien zeg maar?
Als je de oortjes inknijpt haak je het klemmetje er zo uit. Je kunt (in tegenstelling tot andere auto's) zien wat je doet om je genoeg ruimte hebtJustin1992 schreef:Dus als je de oortjes inknijpt, moet je ze draaien zeg maar?
- Justin1992
- Forum newbie
Ok, dankje voor de uitgebreide uitleg, waardeer ik enorm.
Ik ben denk ik 15 minuten bezig geweest... puur omdat de kabel super vast zat en ik bang was dat ik iets kapot zou trekken. De DRL waren het rottigst om los te trekken. De dimlichten waren even aankloten, maar als je het doorhebt is het een eitje. Gewoon rubber loshalen en de 'plug' met het lampje erin een stukje draaien en dan eruit trekken.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.