Twee stroomkabels wegwerken

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
RutgerPruis
Forum newbie

Twee stroomkabels wegwerken

Bericht door RutgerPruis » vr 10 okt 2014, 16:23

Hallo allemaal.

In mijn huidige auto (VW Golf Cabriolet uit '95) heb ik een dashcam geïnstalleerd. Deze wil ik overzetten in mijn nieuwe UP. Deze zit momenteel in de 12v sigaretten aansluiting. In mijn huidige radio zit ook een USB poort om mijn iPhone op te laden.

Echter zit in de UP 1 12v aansluiting en jammer genoeg geen USB poort. Is het op een-of-andere manier mogelijk om beide kabels weg te werken achter het dashboard en daar aan te sluiten op de stroom? Of ieder geval die van de dashcam.
VW Move UP 1.0 75 pk

Dixon
Vagling liefhebber

Re: Twee stroomkabels wegwerken

Bericht door Dixon » vr 10 okt 2014, 18:38

Je 12v. stekker splitten en hierop je stroom toevoer van je dashcam op aansluiten.

De 12v. stekker is een geschakelde versie.

N!jntje
Forum eindbaas

Re: Twee stroomkabels wegwerken

Bericht door N!jntje » za 11 okt 2014, 20:05

Dixon schreef:Je 12v. stekker splitten en hierop je stroom toevoer van je dashcam op aansluiten.

De 12v. stekker is een geschakelde versie.
Bij de auto van Inge heb ik dit eerder gedaan door de 12 v stekker uit elkaar te halen. hiertussen een 4 amp zekeringhouder geplaatst met zekering en deze via de a stijl richting de sigarettenaansteker vast te maken aan de kabels onder dit paneel. Dit deel is namelijk zeer makkelijk los te maken. En door de huls van de 12 v stekker kabels af te halen kun je deze erop solderen.

Plaats reactie