Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Eind dit jaar gaat onze huidige lease-auto weg. En vanaf september is het weer zo ver: brochures, proefritten etc.
Gezien mij tevredenheid met de Up!, lijkt het me wel wat om naar een tweede VAG-product uit te kijken. Eisen: voldoende ruimte voor 4, 20% bijtelling, diesel ( zo rap mogelijk) en een fors trekvermogen om er een boot + zeilwedstrijdspullen mee te kunnen vervoeren.
Een Variant zou kunnen, maar de Sportsvan lijkt vanaf het plaatje ook wel aardig; iig minder 'bejaard' dan de Golf Plus die hij vervangt. Ik weet dat de Sportsvan duurder is, maar beide auto's vallen ruim binnen het leasebudget; er kan dus een vracht aan opties aan/op/in.
Volgende week heb ik tijd voor wat rondneuzen, maar voor die tijd hoor (lees) ik graag jullie mening over de voors en tegens - of uhhhh moet ik wachten op de Passat veriant(?)
Maurice
Gezien mij tevredenheid met de Up!, lijkt het me wel wat om naar een tweede VAG-product uit te kijken. Eisen: voldoende ruimte voor 4, 20% bijtelling, diesel ( zo rap mogelijk) en een fors trekvermogen om er een boot + zeilwedstrijdspullen mee te kunnen vervoeren.
Een Variant zou kunnen, maar de Sportsvan lijkt vanaf het plaatje ook wel aardig; iig minder 'bejaard' dan de Golf Plus die hij vervangt. Ik weet dat de Sportsvan duurder is, maar beide auto's vallen ruim binnen het leasebudget; er kan dus een vracht aan opties aan/op/in.
Volgende week heb ik tijd voor wat rondneuzen, maar voor die tijd hoor (lees) ik graag jullie mening over de voors en tegens - of uhhhh moet ik wachten op de Passat veriant(?)
Maurice
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
De sportsvan ziet er wel leuk uit. Beetje tussen de touran en golf in. Meer kan ik er niet van zeggen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Sportsvan is in een dikke uitvoering iets minder bejaard. In standaard vorm zeker zo saai als een plus. Dat zou dus nooit mijn keuze zijn. Liever een variant. Nog liever een Tiguan met 4 motion als je veel moet trekken. Dan ben je die 5% per maand ook snel vergeten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Het ligt eraan wat je leeftijd is, maar voor een VW Golf Plus / Sportsvan moet je minimaal een 55-plusser zijn. Een mooie fietsendrager achterop de haak met twee elektrische fietsen incl. fietskaart en daar gaat het ANWB-stelletje op de zondagmiddag!
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Tja, stereotypering doet niets af aan het instapcomfort en de fijne zitpositie....
Tiguan zou ik niet doen, is redelijk gedateerd en ik vond van de benzineversies een veel te korte 1 hebben, maar met diesel heb je dat misschien niet zo.
Mijn keuze zou een sportsvan of een passat zijn. De sportsvan is sneller beschikbaar, goedkoper, fijne instap, maar daar staat het veercomfort van de passat tegenover.
Heb je kinderen en zo ja welke leeftijd ongeveer?
Tiguan zou ik niet doen, is redelijk gedateerd en ik vond van de benzineversies een veel te korte 1 hebben, maar met diesel heb je dat misschien niet zo.
Mijn keuze zou een sportsvan of een passat zijn. De sportsvan is sneller beschikbaar, goedkoper, fijne instap, maar daar staat het veercomfort van de passat tegenover.
Heb je kinderen en zo ja welke leeftijd ongeveer?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Enig idee waarom die 1 zo kort is?RobertJ schreef:Tja, stereotypering doet niets af aan het instapcomfort en de fijne zitpositie....
Tiguan zou ik niet doen, is redelijk gedateerd en ik vond van de benzineversies een veel te korte 1 hebben, maar met diesel heb je dat misschien niet zo.
Mijn keuze zou een sportsvan of een passat zijn. De sportsvan is sneller beschikbaar, goedkoper, fijne instap, maar daar staat het veercomfort van de passat tegenover.
Heb je kinderen en zo ja welke leeftijd ongeveer?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
2 Pubers; qua lengte niet opvallend lang, maar dat is iig in de Sportsvan geen bezwaar.RobertJ schreef:Tja, stereotypering doet niets af aan het instapcomfort en de fijne zitpositie....
Tiguan zou ik niet doen, is redelijk gedateerd en ik vond van de benzineversies een veel te korte 1 hebben, maar met diesel heb je dat misschien niet zo.
Mijn keuze zou een sportsvan of een passat zijn. De sportsvan is sneller beschikbaar, goedkoper, fijne instap, maar daar staat het veercomfort van de passat tegenover.
Heb je kinderen en zo ja welke leeftijd ongeveer?
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
En vergeet de ANWB rode jassen niet voor allebei. Nog een paar jaar en dan mag ik ookHenkjan schreef:Het ligt eraan wat je leeftijd is, maar voor een VW Golf Plus / Sportsvan moet je minimaal een 55-plusser zijn. Een mooie fietsendrager achterop de haak met twee elektrische fietsen incl. fietskaart en daar gaat het ANWB-stelletje op de zondagmiddag!
Ik denk dat als het nieuwe er van af is, dat de Sports Van ook weer een beetje oubollig image krijgt. Waarom dan niet de
www.denieuwepassat.nl
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Dan zou ik zeker niet voor die golf gaan. Behalve dat ik hem minder mooi vind dan de vab, lijkt de zitpositie me achterin ook niet prettig. ik zou dit zeker meenemen in de overweging.MauriceR. schreef:
2 Pubers; qua lengte niet opvallend lang, maar dat is iig in de Sportsvan geen bezwaar.
M.
@tom, uiteraard wel, maar tis in normaal gebruik niet nodig. Ik ben er niet zo van gecharmeerd iig. Doe mij maar aan automaat in zo'n geval. Voelt te kunstmatig aan voor mij.
- StefanK-Mii
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
- Locatie: Assen
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Moet het een VW zijn ? Anders zou ik ook eens kijken naar de Leon, mooi gelijnde auto met goede rijkwaliteiten, en het scheelt serieus geld in vergelijking met een Golf...
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Mis post.
Laatst gewijzigd door MiiRens op wo 20 aug 2014, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Ja, het mag meer zijn, maar hoeft niet. Hoewel ik best wel auto-gek ben, is het ook wel fijn om iedere maand minder geld kwijt te zijn aan een lease-auto. Vandaar dat we op zoek zijn naar een 20% bijtellerT.MiiRens schreef:Het mocht wat meer zijn, duStefanK-Mii schreef:Moet het een VW zijn ? Anders zou ik ook eens kijken naar de Leon, mooi gelijnde auto met goede rijkwaliteiten, en het scheelt serieus geld in vergelijking met een Golf...
(BMW heeft een stuntje... Als je voor een 320D ede automaat stationcar kiest, is 'ie 25%. De sedan is 20%... De dealers halen een fors bedrag van de rijklaar-prijs af als je voor een voorraad-exemplaar kiest, met als gevolg dat het bedrag waarover de 25% wordt geheven lager wordt en dus je maandbedrag qua bijtelling ongeveer even hoog ligt als bij de 20% sedan. Het gaat om forse kortingen van 1000-den euros. Misschien moet maar eens bij VW gaan praten...)
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Of gewoon zo een mooie bmw kopen!
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
MiiRens schreef:Het mocht wat meer zijn, duStefanK-Mii schreef:Moet het een VW zijn ? Anders zou ik ook eens kijken naar de Leon, mooi gelijnde auto met goede rijkwaliteiten, en het scheelt serieus geld in vergelijking met een Golf...
Eeeeuuuuuhhhhhh, was begonnen met een bericht, maar had het niet afgemaakt en toch blijkbaar verzonden
Wat het had moeten worden: het mocht wat meer zijn, dus dan zou een Leon Cupra ST ook een leuke optie zijn. Maar het moest ook een diesel zijn, dus mogelijk dat er ook een snelle Leon diesel komt. Wat ik al eerder zei, de Passat komt eind dit jaar uit (te bestellen vanaf september) en die heeft een hele snelle diesel.
Ik lees ook net van de BMW, is ook een schitterende wagen en een 320d rijdt lekker.
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Andere lease-auto: Golf Variant of Sportsvan? Mening?
Vandaag een proefrit gemaakt in een Sportsvan bij Borchwerf. Wat indrukken:
Als je van een Up! houdt, zal een Sportsvan je zeker bekoren qua slimmigheden, ruimte en features. Net een grote volwassen broer van de Up! Ik reed in de 1.2 met DSG. Heerlijk stil, behoorlijk vlot en heel vertouwd als je vanuit de UP! stapt. De ruimte achterin en in de kofferbak is gi-gan-tisch. Het concept is goed. Zit en rijpositie is goed en ik reed in een uitvoering met allerlei PDC sensoren rondom. Die heb je wel nodig. Je ziet echt net waar de auto ophoudt aan de voorkant.
Aan de andere kant... Oei, oei, oei wat moet je oppassen om niet in een saaaaaaaaie uitvoering terecht te komen! Dat van die ANWB-jassen klopt helemaal als je de verkeerde uitvoering (tig soorten grijs...) met wieldoppen... kiest.
Over algemeen denk ik dat mensen hier op het forum best wel houden van een auto met een sportieve uitstraling; een Up!, Citigo of Mii komt daar best wel aan tegemoet en velen doen hun best om 'm nog vlotter te laten lijken. Als je daar een 'gewone' Sportsvan naast zet, moet je wel erg je best doen om het sportief te vinden. Een roze bril was voor mij niet genoeg. Toegegeven, een parelmoer-wit Sportsvan met 18" wielen en chroom accenten die in de showroom staat, ziet er wel kek uit! Maar die kost dan ook 43000 euro (benzine). Ik wacht toch nog even op de Passat en ook de BMW 2 Tourer staan nu op mijn lijst.
Als je van een Up! houdt, zal een Sportsvan je zeker bekoren qua slimmigheden, ruimte en features. Net een grote volwassen broer van de Up! Ik reed in de 1.2 met DSG. Heerlijk stil, behoorlijk vlot en heel vertouwd als je vanuit de UP! stapt. De ruimte achterin en in de kofferbak is gi-gan-tisch. Het concept is goed. Zit en rijpositie is goed en ik reed in een uitvoering met allerlei PDC sensoren rondom. Die heb je wel nodig. Je ziet echt net waar de auto ophoudt aan de voorkant.
Aan de andere kant... Oei, oei, oei wat moet je oppassen om niet in een saaaaaaaaie uitvoering terecht te komen! Dat van die ANWB-jassen klopt helemaal als je de verkeerde uitvoering (tig soorten grijs...) met wieldoppen... kiest.
Over algemeen denk ik dat mensen hier op het forum best wel houden van een auto met een sportieve uitstraling; een Up!, Citigo of Mii komt daar best wel aan tegemoet en velen doen hun best om 'm nog vlotter te laten lijken. Als je daar een 'gewone' Sportsvan naast zet, moet je wel erg je best doen om het sportief te vinden. Een roze bril was voor mij niet genoeg. Toegegeven, een parelmoer-wit Sportsvan met 18" wielen en chroom accenten die in de showroom staat, ziet er wel kek uit! Maar die kost dan ook 43000 euro (benzine). Ik wacht toch nog even op de Passat en ook de BMW 2 Tourer staan nu op mijn lijst.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.