Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Poll: Kies de meest sprekende algemene naam voor onze drieling

Peiling eindigde op do 26 jun 2014, 21:22

- Triple-A
1
4%
- Drieling
1
4%
- Vagling
9
36%
- Brommobiel
1
4%
- VAG bug
0
Geen stemmen
- Citybug 2.0
0
Geen stemmen
- Citybeetle
0
Geen stemmen
- UpMiiGo
1
4%
- GoMiiUp
0
Geen stemmen
- UMC
2
8%
- Trojicar
0
Geen stemmen
- MiiGoUp
0
Geen stemmen
- Triplets
1
4%
- Citytrio
0
Geen stemmen
- VAGtrio
3
12%
- Vagmug
0
Geen stemmen
- CityMidget
1
4%
- MiniMug
1
4%
- VAG-jes
1
4%
- De Drie Musketiers
1
4%
- Midgetgolf
1
4%
- Vagdoosje
0
Geen stemmen
- Vagdinky
0
Geen stemmen
- Minivag
0
Geen stemmen
- City-hipster
1
4%
- UP!-family
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Bericht door Autheo » do 19 jun 2014, 21:22

Er was nog geen algemene naam voor onze drieling om zonder onderscheid naar model over onze auto’s te spreken (in tegenstelling tot die andere drieling, die bekend is als Citybug). Het zou leuk zijn als er een prettig in het gehoor liggende naam komt die ook makkelijk hier in het forum te gebruiken is.

Inmiddels zijn er een groot aantal suggesties binnengekomen voor één unieke naam. Nu wordt aan alle forumdeelnemers gevraagd om de leukste naam te kiezen. Een toelichting op de namen kun je eventueel vinden in dit topic: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=3821

In deze poll kun je aangeven, welke naam jij het best vindt passen. Je mag één stem uitbrengen. De namen staan gerangschikt in volgorde van binnenkomst, dus lees de lijst even goed door.

Mijn voorstel is dat er deze week gestemd kan worden en vrijdag 27 juni om 12:00u de stemming te sluiten. De naam met de meeste stemmen wint, op voorwaarde dat ook minstens 30% daarop gestemd heeft (voldoende draagvlak is immers nodig om een naam echt te gebruiken). Anders volgt een tweede ronde, waarbij de keuze beperkt wordt tot maximaal 4 à 5 best scorende namen uit deze poll.

Inmiddels is de poll gesloten. VAGLING is als naam gekozen voor onze VAG-drieling!
Laatst gewijzigd door Autheo op vr 27 jun 2014, 11:09, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Poll: Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door Xanderv » do 19 jun 2014, 21:27

1 - triplets ( bekt wel lekker).
2 e keus is vagling maar kunt maar 1 kiezen ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Poll: Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door Autheo » do 19 jun 2014, 21:32

Xanderv schreef:1 - triplets ( bekt wel lekker)
2 - vagling
Oh en waarschijnlijk zit er natuurlijk een echte poll aan maar die krijg ik niet te zien op mijn tablet. Op de pc maar eens kijken.
Inderdaad even op de PC kijken dan, want alleen de stemmen uit de poll zelf worden meegeteld. Let op, je kunt maar één stem geven.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door Tom Westendorp » do 19 jun 2014, 22:39

Vagling!!!!!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Poll: Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door Inge » vr 20 jun 2014, 05:48

Drieling voor mij!
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door Tom Westendorp » vr 20 jun 2014, 06:55

Ik ben benieuwd wat er uitkomt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Poll: Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door GunSpeed » vr 20 jun 2014, 13:54

VAGtrio :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Poll: Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door Autheo » vr 20 jun 2014, 23:01

Nog niet zo veel gestemd na één dag, maar al wel twee namen die iets meer voorkeur krijgen: VAGtrio en Vagling. Als je er op let wat het leukste klinkt, springt er voor mij toch wel eentje uit... Eerst nog even wachten op de rest van de stemmen. Heb jij al gestemd :?:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Wie wint? Kies de leukste algemene naam voor onze drieling

Bericht door Autheo » zo 22 jun 2014, 12:44

Waar blijven de stemmen? Het loopt niet bepaald storm om een naam te kiezen.... Er waren dertien forumleden die suggesties hebben opgegeven, en tot nog toezijn er slechts 15 stemmen uitgebracht. Blijkbaar leeft de vraag dus niet erg onder de forumleden? Vermoedelijk rolt er op deze manier geen naam uit, die meer dan 30% van de stemmen krijgt: twee namen hebben 3 of meer stemmen, een klein aantal namen hebben slechts één stem, en de rest valt nog af.

Ben benieuwd hoe de stemming verder gaat. Een tip: wie wil kan die ene stem die vermoedelijk toch verloren gaat alsnog wijzigen. Als er geen andere forumleden gaan stemmen, zou op die manier misschien toch de 30% gepasseerd kunnen worden....

Maar hierbij toch nogmaals de uitnodiging aan wie nog niet gestemd heeft: laat weten welke naam je het leukst vindt klinken. Een naam, die lekker in het gehoor ligt en makkelijk te gebruiken is.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Oproep: laat je stem horen voor de leukste drielingnaam

Bericht door Autheo » di 24 jun 2014, 07:30

Na vier dagen stemmen is nog maar een tegenvallend aantal van 17 stemmen binnen… What's in a name, vraagt men zich misschien af? :think:
Wel tekent zich inmiddels een voorkeur af voor een leuke naam! De poll staat nog open, dus meedoen kan nog steeds! :romance-grouphug:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Oproep: laat je stem horen voor de leukste drielingnaam

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 jun 2014, 18:35

Vagling! :D :D :D :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Oproep: laat je stem horen voor de leukste drielingnaam

Bericht door Autheo » do 26 jun 2014, 14:04

Morgen om 12:00 sluit de poll! Vandaag is er weer één stem uitgebracht, en opnieuw een stem die tot nog toe geen bijval kreeg. De tussenstand nu is: 'Vagling' op één met 36% en 'VAGtrio' op twee met 14% . Duidelijk is dat op deze manier al die namen met slechts één stem (5%) weinig kans maken. Gezien de belangstelling en het (mij tegenvallende) aantal stemmen, vermoed ik dat de meeste stemmen zijn uitgebracht door degenen die zelf een naam hebben gesuggereerd. En ik heb zo de indruk dat de stemmen dan ook vooral op die eigen suggesties zijn gedaan…
Zou het niet leuker zijn, als ieder nou eens niet op z’n eigen voorstel stemt? Dan komt er misschien wat meer duidelijkheid welke naam juist ook door anderen leuk wordt gevonden. Dan stem je misschien niet op ‘brommobiel’ of ‘city-hipster’ (of misschien juist wel?)
Daarom dit voorstel: Ieder heeft de mogelijkheid om de stem op zijn eigen voorstel alsnog te wijzigen. Wees sportief, en stem in plaats daarvan op die andere naam, die je ook leuk vind (ja, jij ook Tom ;) ). Ben benieuwd hoe de uitslag er dan uit gaat zien. Succes!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Oproep: laat je stem horen voor de leukste drielingnaam

Bericht door Tom Westendorp » do 26 jun 2014, 19:47

Waarom zou ik op een andere stem klikken als ik mijn eigen voorstel het beste vind? Als iemand anders Vagling had ingevuld had ik er ook op geklikt. Sterker nog, ik weet vrijwel zeker dat iemand anders al eens Vagling heeft geroepen voordat ik het deed.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Oproep: laat je stem horen voor de leukste drielingnaam

Bericht door Autheo » do 26 jun 2014, 21:00

Tom, je hebt een punt, als je je eigen voorstel het beste vind. Maar duidelijk is dat ook anderen dat wel een leuke naam vinden. Voor de meeste andere namen geldt dat duidelijk niet.
Zelf heb ik ook wat voorgesteld, maar bewust daar niet op gestemd. Toch was er een ander die daar wel voor gekozen heeft. Maar van diverse namen kan ik me niet voorstellen dat een ander dan de verzinner zelf daar op stemt. Mijn oproep om die eigen stem te herzien, betreft dan ook vooral die éénpitters... Ik denk dat er dan een paar namen zullen uitspringen, die door meerderen leuk gevonden worden. Maar ieder blijft natuurlijk ook helemaal vrij om het zo te laten, met de wetenschap dat die ene stem dan toch verloren gaat....

Gebruikersavatar
Muppie
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 21:14
Locatie: Zuid-Holland

Re: Oproep: laat je stem horen voor de leukste drielingnaam

Bericht door Muppie » do 26 jun 2014, 21:34

ik zeg VAGling, vond ik direct al de beste :)
High Up - 60 pk - Dark Blue - 3-deurs - Classic Velgen - Drive pakket - Executive pakket - Maps & More - Getinte achterruit
TO DO: Zwarte naafdoppen, witte knipperlichten, witte dagrijlichten, kofferbakverlichting, instaplijsten, Vagcom-instellingen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Bericht door Autheo » vr 27 jun 2014, 11:05

Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Vandaag om 12:00 is de poll gesloten om een leuk klinkende en goed te gebruiken naam te kiezen voor onze VAG-drieling Up!, Mii en Citigo.

De uitslag is als volgt:
1. Vagling; met 36 % van de stemmen (9)
2. VAGtrio; met 12 % van de stemmen (3)
3. UMC; met 8 % van de stemmen (2)

Er waren 26 suggesties gedaan. Naast bovenstaande 3 namen hebben er nog 11 namen 4% behaald (1stem) en de rest 0.

Hoewel het totaal aantal stemmen klein is (25), is het wel heel duidelijk dat de gekozen naam een heel ruime voorsprong op de rest heeft. Tom heeft die naam ingebracht (waarvan hij zei, dat hij die naam al eens eerder gehoord had).

Tom, gefeliciteerd! De meesten zijn het met je eens, dat 'Vagling' de leukste naam is. We kunnen nu in het forum deze naam gebruiken, zonder onderscheid tussen onze modellen te maken.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Bericht door Touchwood » vr 27 jun 2014, 16:20

Binnenkort surfen we naar www.vagling.nl?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Bericht door Menaz » vr 27 jun 2014, 17:17

Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Bericht door Touchwood » vr 27 jun 2014, 18:07

Ik hou het bij De 3 Musketiers!
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Gekozen: VAGLING, de naam voor onze VAG-drieling

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 jun 2014, 19:01

Touchwood schreef:Binnenkort surfen we naar http://www.vagling.nl?
Ik zou zeggen: probeer het morgen nog eens. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie