Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verkeer

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verkeer

Bericht door MauriceR. » vr 07 feb 2014, 15:50

Vandaag de brief uit Leeuwarden gekregen die ik al verwachtte... vorige week woensdag zag ik een mobiele flitser te laat. Ik hoopte nog even dat ze tegemoetkomend verkeer niet kunnen flitsen, maar helaas... dat kunnen ze wel! Kosten? Nou, laat ik het zo zeggen: de meeste items in de webshop van onze forumsponsor zijn goedkoper... 201 euro.

Iemand nog tips om het aan te vechten?

Maurice.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door Jos Bosch » vr 07 feb 2014, 16:39

201 euro!!!!!!!
Dan heb je niet zo zuinig gas gegeven ook :o Binnen of buiten bebouwde kom.

Is inderdaad zonde :cry:

Maar ja doe je niks meer aan.Je schijnt nu digitaal een verweerschrift te kunnen indienen.Kan je gelijk kijken of je kans maakt.

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verkeer

Bericht door Xanderv » vr 07 feb 2014, 17:16

Je kunt in bezwaar gaan, dat kan altijd alleen tegenwoordig maak je weinig kans.

Niet om naar tegen je te doen hoor maar je rijdt zelf te hard, aanvaard de boete dan ook.

Dat de boetebedragen absurd zijn is een heel ander topic en daar ga ik het niet eens over hebben.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door Upsilon » vr 07 feb 2014, 20:49

Xanderv schreef:Je kunt in bezwaar gaan, dat kan altijd alleen tegenwoordig maak je weinig kans.
De mensen die te pas en te onpas bezwaar maken hebben dat blijkbaar (terecht) verpest. Bovendien is het wel erg flauw om het justitiële apparaat lastig te vallen met terechte boetes.

Wie zijn billen brandt... etc etc.....
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door N!jntje » za 08 feb 2014, 01:07

Duitsland zijn de boetes goedkoper. Maar de punten (uiteindelijk) duurder.
Het is maar net wat je wilt:) de consequenties op het te hard rijden wegen wat mij betreft veel minder zwaar als je het systeem van Duitsland ernaast legt.

Ik zeg: wees blij en aanvaard de boete. Te hard is te hard

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door GuidoUp » za 08 feb 2014, 08:43

Duitsland krijg je ook nog een mooie foto erbij haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

danielbloem
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 15 aug 2012, 08:22

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door danielbloem » za 08 feb 2014, 09:44

Dat is in ons kikkerlandje ook mogelijk.

https://www.mijnpolitie.nl/bvs.shtml

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door GuidoUp » za 08 feb 2014, 12:29

Haha cool
Dacht altijd dat je die appart moest aanvragen


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door enie-up » za 08 feb 2014, 12:47

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/be ... zwaartest/ 8-)

Digitaal in beroep tegen verkeersboetes :clap:
Vanaf maandag 27 januari is het mogelijk online in beroep te gaan tegen een verkeersboete
De Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) opent het Digitaal Loket Verkeer

In beroep tegen boete
Bent u het niet eens met een verkeersboete (Mulderbeschikking)? Hier vindt u meer informatie over in beroep gaan bij de officier van justitie van de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM).

U kunt online het beroep indienen. Daarvoor heeft u uw DigiD nodig en de beschikking met daarop alle gegevens over de boete (zoals het CJIB-nummer). Inloggen kunt u via de blauwe button rechts op deze pagina. Lees bij Hoe werkt het Digitaal Loket? of bekijk het onderstaande filmpje voor meer informatie over het loket.

U kunt uiteraard ook schriftelijk in beroep gaan.

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/beroep-boete/

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door MauriceR. » za 08 feb 2014, 17:04

Ik heb de bon 'gescoord' op de N33 vanaf Assen naar het noorden. De N33 is een weg waar je 100 km/u mag rijden. Ze zijn 'm aan het verbreden en op diverse stukken mag je nu 70 km/u rijden. Prima. Wat ik over het hoofd heb gezien, is dat ze de plekken waar je 100 dan wel 70 mag, opschuiven.

Vandaag reed ik dezelfde route. Op mijn hoede, mag ik wel zeggen! De meting vond plaats bij een -voor mij- begin van een 70km traject. Verkeer dat vanaf de andere kant kwam is dus geflitst op zo'n 50 - 100 meter voor het einde van de snelheidsbeperking. Ver voorbij de werkzaakheden, met het 'einde 70' al lang en breed in het vizier. Ik ben geflitst met omdat ik 22 km te hard reed volgens het verbaal. Waar ik twee dagen ervoor nog 8 km onder de max. snelheid reed, bleek ik nu 22 te hard te rijden! Interessanter is de opstelling van de flitsapparatuur. Gezien de staat van de bodem daar... modder(!) vraag ik me af of e.e.a. goed uitgelijnd stond danwel kon staan. Ik ga maar eens in actie komen.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door Pop Up! » zo 09 feb 2014, 00:51

MauriceR. schreef:Ik heb de bon 'gescoord' op de N33 vanaf Assen naar het noorden. De N33 is een weg waar je 100 km/u mag rijden. Ze zijn 'm aan het verbreden en op diverse stukken mag je nu 70 km/u rijden. Prima. Wat ik over het hoofd heb gezien, is dat ze de plekken waar je 100 dan wel 70 mag, opschuiven.

Vandaag reed ik dezelfde route. Op mijn hoede, mag ik wel zeggen! De meting vond plaats bij een -voor mij- begin van een 70km traject. Verkeer dat vanaf de andere kant kwam is dus geflitst op zo'n 50 - 100 meter voor het einde van de snelheidsbeperking. Ver voorbij de werkzaakheden, met het 'einde 70' al lang en breed in het vizier. Ik ben geflitst met omdat ik 22 km te hard reed volgens het verbaal. Waar ik twee dagen ervoor nog 8 km onder de max. snelheid reed, bleek ik nu 22 te hard te rijden! Interessanter is de opstelling van de flitsapparatuur. Gezien de staat van de bodem daar... modder(!) vraag ik me af of e.e.a. goed uitgelijnd stond danwel kon staan. Ik ga maar eens in actie komen.

M.
Te hard is gewoon op de blaren zitten....succes ermee!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door Inge » zo 09 feb 2014, 08:33

+1 - gewoon je aan de snelheid houden.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door DonkUp » zo 09 feb 2014, 13:51

MauriceR. schreef:Ik heb de bon 'gescoord' op de N33 vanaf Assen naar het noorden. De N33 is een weg waar je 100 km/u mag rijden. Ze zijn 'm aan het verbreden en op diverse stukken mag je nu 70 km/u rijden. Prima. Wat ik over het hoofd heb gezien, is dat ze de plekken waar je 100 dan wel 70 mag, opschuiven.
Als ze gaan staan flitsen bij 'mobiele' snelheidsbeperkingen, is dat in mijn ogen om 1 reden: geld binnenhalen. Het kan dan iedereen overkomen dat ze het bord 'missen' en zo de Staatskas weer ongewild vullen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door SuperEd » wo 19 feb 2014, 19:07

MauriceR. schreef:Ik heb de bon 'gescoord' op de N33 vanaf Assen naar het noorden. De N33 is een weg waar je 100 km/u mag rijden. Ze zijn 'm aan het verbreden en op diverse stukken mag je nu 70 km/u rijden. Prima. Wat ik over het hoofd heb gezien, is dat ze de plekken waar je 100 dan wel 70 mag, opschuiven.

Vandaag reed ik dezelfde route. Op mijn hoede, mag ik wel zeggen! De meting vond plaats bij een -voor mij- begin van een 70km traject. Verkeer dat vanaf de andere kant kwam is dus geflitst op zo'n 50 - 100 meter voor het einde van de snelheidsbeperking. Ver voorbij de werkzaakheden, met het 'einde 70' al lang en breed in het vizier. Ik ben geflitst met omdat ik 22 km te hard reed volgens het verbaal. Waar ik twee dagen ervoor nog 8 km onder de max. snelheid reed, bleek ik nu 22 te hard te rijden! Interessanter is de opstelling van de flitsapparatuur. Gezien de staat van de bodem daar... modder(!) vraag ik me af of e.e.a. goed uitgelijnd stond danwel kon staan. Ik ga maar eens in actie komen.

M.
Ken de weg................

Bijzonder sneu zo veel geld :doh: :doh: ( € 9,13 per km ??)

Heb jij ook vast al veel kleine spikkeltjes op je lak zitten (teer) kijk maar es goed.

Sterkte :auto-swerve:
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door Michiel » zo 02 mar 2014, 12:52

DonkUp schreef:
MauriceR. schreef:Ik heb de bon 'gescoord' op de N33 vanaf Assen naar het noorden. De N33 is een weg waar je 100 km/u mag rijden. Ze zijn 'm aan het verbreden en op diverse stukken mag je nu 70 km/u rijden. Prima. Wat ik over het hoofd heb gezien, is dat ze de plekken waar je 100 dan wel 70 mag, opschuiven.
Het kan dan iedereen overkomen dat ze het bord 'missen' en zo de Staatskas weer ongewild vullen.
Op het moment dat je dat soort borden mist ben je geen oplettende bestuurder, je bent geacht de wegmarkeringen te lezen, zeker in een situatie waarbij aan de weg word gewerkt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door DonkUp » zo 02 mar 2014, 14:27

Michiel schreef:
DonkUp schreef: Het kan dan iedereen overkomen dat ze het bord 'missen' en zo de Staatskas weer ongewild vullen.
Op het moment dat je dat soort borden mist ben je geen oplettende bestuurder, je bent geacht de wegmarkeringen te lezen, zeker in een situatie waarbij aan de weg word gewerkt.
Dus jij ziet (en reageert op) álle borden die langs de weg staan, inclusief tijdelijke en verplaatsbare. Niet te vergeten, de matrixborden boven de weg én de markeringen óp de weg.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ik weet het nu zeker: ze flitsen ook tegemoetkomend verk

Bericht door oppermii » zo 02 mar 2014, 14:45

DonkUp schreef:
Michiel schreef:
DonkUp schreef: Het kan dan iedereen overkomen dat ze het bord 'missen' en zo de Staatskas weer ongewild vullen.
Op het moment dat je dat soort borden mist ben je geen oplettende bestuurder, je bent geacht de wegmarkeringen te lezen, zeker in een situatie waarbij aan de weg word gewerkt.
Dus jij ziet (en reageert op) álle borden die langs de weg staan, inclusief tijdelijke en verplaatsbare. Niet te vergeten, de matrixborden boven de weg én de markeringen óp de weg.
Waarom niet? Het is niet alsof het moeilijke borden zijn.

Plaats reactie