iPod (Classic) aansluiten via aux of BT

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Mdebest
Forum newbie

iPod (Classic) aansluiten via aux of BT

Bericht door Mdebest » zo 15 dec 2013, 19:06

Volgende week wordt mijn High Up! afgeleverd. Ik zou heel graag mijn iPod Classic willen aansluiten op de radio. Na het forum doorgespit te hebben kom ik tot de conclusie dat de meest toegepaste oplossing het aansluiten van de iPod middels een jack-snoertje op de aux ingang aan de voorkant van de radio-unit.

Ik heb inmiddels een Brodit ProClip, Belkin lader/aux uit en Brodit iPod houder. Deze configuratie heeft voorheen prima gewerkt in ander auto's dus ik verwacht dat het in de Up! ook gaat werken.

Als alternatief zou ik toch graag willen onderzoeken of het mogelijk is de iPod Classic middels BT aan de radio te koppelen zodat ik hopelijk de iPod kan bedienen middels de Maps & More. Op EBay ben ik de Soundgate IO Series Bluetooth adapter for iPod with USB charging tegen gekomen. Deze adapter zou het mogelijk moeten maken om de iPod over bluetooth te verbinden met de radio.

Mijn vraag is of de interface op de Maps & More prettig werkt. Is de bediening van de iPod vlot en logisch? Is het eenvoudig te zoeken in grote collecties? Ik neem aan dat de interface gelijk zal zijn aan degene die voor de iPod touch gebruikt zal worden.
In afwachting van: High Up! - Black Pearl - Executive & Drive pakket - Middenarmsteun - Extra klapsleutel - Spatlappen - Brodit ProClip - Alu dorpelstrips

Auke
Forum newbie

Re: iPod (Classic) aansluiten via aux of BT

Bericht door Auke » zo 15 dec 2013, 20:09

De interface is niet optimaal van maps&more. Het is te doen maar al rijdende zijn de knopjes te klein en het scherm reageert niet optimaal. Via sdkaart is MP3, flac en wave af te spelen. De lossless formaten klinken Prima echter soms wel Kliks in overgang naar volgend nummer.

Mdebest
Forum newbie

Bericht door Mdebest » ma 16 dec 2013, 00:16

Hmmm. in dat geval kan ik wellicht beter de bediening gewoon via de iPod blijven doen. Dank voor de feedback!
In afwachting van: High Up! - Black Pearl - Executive & Drive pakket - Middenarmsteun - Extra klapsleutel - Spatlappen - Brodit ProClip - Alu dorpelstrips

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » ma 16 dec 2013, 08:07

Ik heb de mijne (ook een classic) via een soortgelijk systeem geïnstalleerd dwz Brodit + Carcomm kit en met kabel via de aux uitgang aangesloten en moet zeggen dit werkt perfect - geen storingen en ook het bedienen via de ipod gaat prima. De 12v kabel is mooi weg te werken achter de middenconsole zodat de 12v vrij blijft voor een andere aansluiting. Het is alleen mega jammer dat de radio aan de achterkant geen uitgang heeft om de aux kabel in te pluggen dan zou het er nog mooier uitzien.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie