Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54
Re: Vochtprobleem
Kan zeker geen kwaad. Warm stoken met een Fohn nog een optie?
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Vochtprobleem
Nee, dat heeft nu geen zin: te veel warmte genereert weer vocht (damp) en het verdeelt zich dan door de ruimte, maar de totale hoeveelheid vocht neemt nauwelijks af. Natuurlijk drogen (liefst buiten de auto) is het beste.Auke schreef:Kan zeker geen kwaad. Warm stoken met een Fohn nog een optie?
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Vochtprobleem
In garage plaatsen met ramen stukje open, dat de wind erdoor kan waaien.
Overdag lekker buiten als het droog is, s' nachts binnen en nog steeds ramen open laten.
Airco tijdens het rijden aan zetten, maar vijf minuten voor aankomst uitzetten.
Zorg dat je garage ook goed ventileert!
Overdag lekker buiten als het droog is, s' nachts binnen en nog steeds ramen open laten.
Airco tijdens het rijden aan zetten, maar vijf minuten voor aankomst uitzetten.
Zorg dat je garage ook goed ventileert!
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Vochtprobleem
Heb toch maar twee pingi's besteld maar zal wel effe duren voor die aangekomen zijn. Normaal gezien zou je de wagen gewoon een tijdje in de zon kunnen laten staan met de ramen open maar daar is het nu wel iets te koud voor. Het beste alternatiief is natuurlijk een goed verwarmde garage maar die heb ik ook niet, denk dat het daar niet meer dan 13-15 graden nu is... dat gaat ook niet lukken.
up! Black BMT 75pk 3d
Re: Vochtprobleem
Wij kunnen de zaak prima drooghouden. Gisteren zag ik een Upje die bij de dealer wegreed waarvan de bestuurder meteen de wisser door de binnenzijde moest halen. Niet normaal dus.
Ik kan wel zeggen dat wij de airo in de winter en herfst NOOIT gebruiken. Ook al zet je de airco de laatste 10 minuten uit en ga je goed ventileren: De airco zorgt juist voor veel achtergebleven vocht in het interieur. Om dit vocht weer van de ruiten te verwijdren werkt het goed, maar besef dat het vocht niet alleen tegen je ruiten beslaat. Voor een echt droog intrieur dus gewoon goed ventileren en geen airco aan is de beste preventie.
Als je auto lek is kan hier natuurlijk ook geen ventilatie tegenop, dan moet het lek gewoon worden opgespoord. Het pollenfilter moet overigens ook goed droog zijn anders trek je veel vocht naar binnen en een vochtig filter laat ook beduidend minder lucht door.
Ik kan wel zeggen dat wij de airo in de winter en herfst NOOIT gebruiken. Ook al zet je de airco de laatste 10 minuten uit en ga je goed ventileren: De airco zorgt juist voor veel achtergebleven vocht in het interieur. Om dit vocht weer van de ruiten te verwijdren werkt het goed, maar besef dat het vocht niet alleen tegen je ruiten beslaat. Voor een echt droog intrieur dus gewoon goed ventileren en geen airco aan is de beste preventie.
Als je auto lek is kan hier natuurlijk ook geen ventilatie tegenop, dan moet het lek gewoon worden opgespoord. Het pollenfilter moet overigens ook goed droog zijn anders trek je veel vocht naar binnen en een vochtig filter laat ook beduidend minder lucht door.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
Re: Vochtprobleem
De Up! is qua vocht gewoon een waardeloos ding. Als ik het geweten had, had ik geen Up! gekocht.
Afgelopen week met de Up! naar de dealer geweest (tegen beter weten in).
Van de dealer (vd Brug Heerenveen) kreeg ik te horen:
- niet met natte haren in de auto gaan zitten
- heb je de kachelroosters wel open?
- vocht is normaal hoor bij dit weer
- ruiten wel goed schoon gemaakt van binnen?
Ik zeg nog dat alle auto's bij mij in de straat dit probleem niet hebben bij deze weersomstandigheden, maar mijn Up! wel!
Ze denken zeker dat ze een mongool aan de balie hadden die niets weet van auto's. Je wordt gewoon afgescheept met dit soort teksten.
Ik heb mij er maar bij neergelegd. Een oplossing hebben ze niet, en ze gaan het ook niet oplossen.
VW = Volkomen Waardeloos. (Dealers en importeur)
Afgelopen week met de Up! naar de dealer geweest (tegen beter weten in).
Van de dealer (vd Brug Heerenveen) kreeg ik te horen:
- niet met natte haren in de auto gaan zitten
- heb je de kachelroosters wel open?
- vocht is normaal hoor bij dit weer
- ruiten wel goed schoon gemaakt van binnen?
Ik zeg nog dat alle auto's bij mij in de straat dit probleem niet hebben bij deze weersomstandigheden, maar mijn Up! wel!
Ze denken zeker dat ze een mongool aan de balie hadden die niets weet van auto's. Je wordt gewoon afgescheept met dit soort teksten.
Ik heb mij er maar bij neergelegd. Een oplossing hebben ze niet, en ze gaan het ook niet oplossen.
VW = Volkomen Waardeloos. (Dealers en importeur)
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Vochtprobleem
Gezien de omvang van het probleem en de onwil / onmacht van de dealer / importeur, wordt het misschien wel tijd om op een andere manier aan de 'bel' te trekken... Twitter en/of Facebook blijken in dit soort situaties heel erg effectief. Een bom van twitterberichten over dit onderwerp (denk aan de hashtag 'VWUpproblems' 'fogproblemsVWUP' enz) trekt wel de aandacht... En als je dat ook nog een weekje herhaalt met meerdere leden hier, gaat er waarschijnlijk wel iets rollen...
Pon heeft toch het gebruik van dit soort media hoog in het vaandel, nietwaar...http://www.coopr.nl/blog/perskamers-en- ... m-voor-pon En als je even verder zoekt kom je de 'Digital Strategy, Content & Social Media Manager' van Pon ook wel tegen. Kan die ook nog aan het werk tussen Kerst en Nieuwjaar...
Volgende stap is de Consumentenbond en een programma als Radar. Probeer eens een stukkie in Autoweek te krijgen; ze zijn -als je de laatste vergelijkende test leest- toch al niet VW-minded... En als je de associatie legt tussen beslagen ramen en verkeersveiligheid (want gevaarlijk) is de link snel gelegd. Bedenk wat er met de A-Klasse van Mercedes gebeurde tijdens de elandproef. Het is nooit meer goedgekomen met die auto. Dat heeft MB veel hoofdbrekens gekost!
M.
Pon heeft toch het gebruik van dit soort media hoog in het vaandel, nietwaar...http://www.coopr.nl/blog/perskamers-en- ... m-voor-pon En als je even verder zoekt kom je de 'Digital Strategy, Content & Social Media Manager' van Pon ook wel tegen. Kan die ook nog aan het werk tussen Kerst en Nieuwjaar...
Volgende stap is de Consumentenbond en een programma als Radar. Probeer eens een stukkie in Autoweek te krijgen; ze zijn -als je de laatste vergelijkende test leest- toch al niet VW-minded... En als je de associatie legt tussen beslagen ramen en verkeersveiligheid (want gevaarlijk) is de link snel gelegd. Bedenk wat er met de A-Klasse van Mercedes gebeurde tijdens de elandproef. Het is nooit meer goedgekomen met die auto. Dat heeft MB veel hoofdbrekens gekost!
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Vochtprobleem
Hoi, als vers deelnemer van dit forum het afgelopen uur door de 33 paginas vochtproblemen gebladerd. Mijn Seat Mii is met het huidige herft/winterweer duidelijk vochtiger dan andere autos en het enige wat helpt is flink stoken. Maar hierdoor ben ik zo'n 5 minuten bezig voordat ik kan gaan rijden! Het lijkt als ik de circulatieklep dicht zet bij aankomst. Ik rijd altijd met de klep open (jammer dat de schuif dan over het 'buitenlucht' icoontje staat - klein detail). De laatste dagen zet ik bij aankomst de schuif dus op binnenlucht, de ventilator op 0 en temperatuur op hoog. Als ik dan de volgende ochtend start dan komt er niet gelijk een hoop vochtige koude buitenlucht naar binnen. En met de vorst helpt de antivries deken op de voorruit erg goed. Maar ik moet toch vaak de binnenkant drogen met een doekje/zeemsponsje. Wellicht ga ik binnenkort de Pingi vochtvreter proberen...
EDIT 30 januari: de laatste 6 weken vrijwel geen last gehad van vocht, hooguit dat de voorruit was beslagen wat ik snel kon wegvegen met een doekje. Geen pingi zakken nodig gehad!
EDIT 30 januari: de laatste 6 weken vrijwel geen last gehad van vocht, hooguit dat de voorruit was beslagen wat ik snel kon wegvegen met een doekje. Geen pingi zakken nodig gehad!
Laatst gewijzigd door bamibal op do 30 jan 2014, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Mii 5drs met cruisecontrol = Spritmonitor
Re: Vochtprobleem
Vind het toch opvallend dat er zoveel verschil zit tussen de auto's. Mijne heeft nu bijna 40k op de klok en totaal geen last van vocht. Rijd wel regelmatig met een raampje op een kiertje. Gebruik nooit de airco in de winter en heb de lucht op buitenlucht staan. Vervelend voor iedereen die er wel last van heeft maar ik heb niks te klagen.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!
Re: Vochtprobleem
Ik sluit me bij vwupassen aan. Totaal geen last van vocht. Auto staat gewoon buiten en raampje staat met dit koude weer lekker dicht.
Airco heb ik alleen de eerste 5 a 10 minuten aan. Is het probleem terug te brengen tot een serie reeks? Die is van juni 2012.
Airco heb ik alleen de eerste 5 a 10 minuten aan. Is het probleem terug te brengen tot een serie reeks? Die is van juni 2012.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Vochtprobleem
Gisterenavond heb ik nogmaals alle postings doorgelezen, met in gedachten mijn rit van vandaag. Vanmorgen startte ik mijn Up! voor het eerst in 10 dagen (ja, ik rijd er niet zoveel mee). Maar voordat ik 'm startte, moest ik eerst krabben. Dus alle elementen voor ellende aan de binnenkant van de ramen was aanwezig. Echter, geen spoortje vocht te zien.
Maar, en dat heb ik eerder ook al geschreven, ik heb zo vaak mogelijk het dak een stukje open. Wel de verwarming aan, niet de airco.
Al rijdend bedacht ik me het volgende:
- Is het een serieprobleem (zoals hierboven al genoemd!)?
- Is het een montageprobleem?
- Het lijkt me geen ontwerpfout, in dat geval zouden ze het allemaal moeten hebben, lijkt me.
M.
Maar, en dat heb ik eerder ook al geschreven, ik heb zo vaak mogelijk het dak een stukje open. Wel de verwarming aan, niet de airco.
Al rijdend bedacht ik me het volgende:
- Is het een serieprobleem (zoals hierboven al genoemd!)?
- Is het een montageprobleem?
- Het lijkt me geen ontwerpfout, in dat geval zouden ze het allemaal moeten hebben, lijkt me.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Vochtprobleem
Onze Panda welke we hiervoor haddeb had een panoramadak. Het probleem hiervan was dat alle vochtige lucht daartegen condenseerde. In de Up zonder panoramadak nergens last van. Langdurige stilstand geeft trouwens ook veel vocht in de auto. Onze Up is van begin 2013 is is altijd kurkdroog.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
Re: Vochtprobleem
vwupassen schreef:Vind het toch opvallend dat er zoveel verschil zit tussen de auto's. Mijne heeft nu bijna 40k op de klok en totaal geen last van vocht. Rijd wel regelmatig met een raampje op een kiertje. Gebruik nooit de airco in de winter en heb de lucht op buitenlucht staan. Vervelend voor iedereen die er wel last van heeft maar ik heb niks te klagen.
Ik heb de Airco nooit aan en bij mij beslaat de boel vrij regelmatig, lucht staat altijd op buitenlucht en zo nog veel meer dingetjes om vocht tegen te gaan. Vorig jaar zat er iemand bij mij in de auto (stond geparkeerd met motor aan) en die zette even de airco aan omdat de ramen besloegen. Duurde toen behoorlijk lang voordat het vocht weer enigszins normaal werd. En "normaal" dan staan bij mij wanneer al het condens van de voorruit verdwenen is de druppels aan de binnenkant op het raam. Ik heb ook nog geen flauw idee hoe ik dit voor het einde van de garantie moet laten oplossen, ik geef het iedere keer aan maar er veranderd nooit wat helaas.@@lgra schreef:Wij kunnen de zaak prima drooghouden. Gisteren zag ik een Upje die bij de dealer wegreed waarvan de bestuurder meteen de wisser door de binnenzijde moest halen. Niet normaal dus.
Ik kan wel zeggen dat wij de airo in de winter en herfst NOOIT gebruiken. Ook al zet je de airco de laatste 10 minuten uit en ga je goed ventileren: De airco zorgt juist voor veel achtergebleven vocht in het interieur. Om dit vocht weer van de ruiten te verwijdren werkt het goed, maar besef dat het vocht niet alleen tegen je ruiten beslaat. Voor een echt droog intrieur dus gewoon goed ventileren en geen airco aan is de beste preventie.
Als je auto lek is kan hier natuurlijk ook geen ventilatie tegenop, dan moet het lek gewoon worden opgespoord. Het pollenfilter moet overigens ook goed droog zijn anders trek je veel vocht naar binnen en een vochtig filter laat ook beduidend minder lucht door.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Vochtprobleem
Persoonlijk geloof ik niet in het verhaal dat het aan het gebruik van de airco ligt. Als er ééntje in staat dan moet hij naar behoren functioneren en bijvoorbeeld hem 10 minuten voor het einde van de rit afzetten vind ik helemaal te gek. Het probleem ligt ergens anders en heeft op de ene of de andere manier te maken met vocht dat in de wagen zit en dat er niet thuis hoort. Op de ene of andere manier sijpelt er water in de Up's die een vochtprobleem hebben en dat hoort niet... Maar dat dit komt door het gebruik van airco (wel of niet) geloof ik geen barst van.
up! Black BMT 75pk 3d
Re: Vochtprobleem
GunSpeed schreef:Persoonlijk geloof ik niet in het verhaal dat het aan het gebruik van de airco ligt. Als er ééntje in staat dan moet hij naar behoren functioneren en bijvoorbeeld hem 10 minuten voor het einde van de rit afzetten vind ik helemaal te gek. Het probleem ligt ergens anders en heeft op de ene of de andere manier te maken met vocht dat in de wagen zit en dat er niet thuis hoort. Op de ene of andere manier sijpelt er water in de Up's die een vochtprobleem hebben en dat hoort niet... Maar dat dit komt door het gebruik van airco (wel of niet) geloof ik geen barst van.
Ik ben het volledig met je eens. Kan me niet voorstellen dat het wel/niet gebruiken van de airco zoveel verschil maakt. Blijkbaar is er toch een productieprobleem bij de Up's. Al blijf ik het vreemd vinden dat de 1 het wel heeft en de ander niet.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Vochtprobleem
Misschien is dit niet echt een productiefout maar wel eerder de "quality control" die ondermaats is en steken laat vallen. Ook zullen aan de montageband van de Up/Mii/Go niet de beste (betaalde) monteurs staan en zullen er ook wel veel nieuwe/beginnende mensen geplaatst worden. Het is tenslotte een "low budget car" en dat mag niet teveel kosten. Maar of dit nu wel echt rendabel is met al die negatieve commentaren is niet zo zeker.
up! Black BMT 75pk 3d
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Vochtprobleem
Van dezelfde montageband rollen ook veel duurdere modellen, zoals de Audi SUV en ik dacht de VW Touareg. Hoeveel ze de medewerkers betalen zou ik niet weten, maar ik denk niet dat het verschil maakt welk model ze produceren. Dus daarin zal low budget niet uitmaken. Misschien wel in de tijd die voor eindcontrole geruikt wordt?GunSpeed schreef: .... Ook zullen aan de montageband van de Up/Mii/Go niet de beste (betaalde) monteurs staan en zullen er ook wel veel nieuwe/beginnende mensen geplaatst worden. Het is tenslotte een "low budget car" en dat mag niet teveel kosten. Maar of dit nu wel echt rendabel is met al die negatieve commentaren is niet zo zeker.
Even weer on-topic: in m‘n Daihatsu Sirion van 2007 had ik destijds te maken met een recall, vanwege een niet goed functionerende ventilatieklep bij de achterbumper, waardoor de luchtdoorstroming via de ventilatie iets gehinderd werd. Zou dat hier misschien ook een rol kunnen spelen? Overigens heb ik met m'n Mii geen last van vocht.
Vraag me bij het bovenstaande ook af, of het te maken kan hebben met de dubbele bodem van de Up! De ventilatie-openingen zitten immers in het achterpaneel onder de klep, dus mogelijk onder de dubbele bodem. In de Mii heb ik geen dubbele bodem in de kofferruimte, dus kan de ventilatielucht ongehinderd doorstromen. Bij een dubbele kofferbakbodem zal de lucht alleen via de kieren kunnen verdwijnen, dus met meer hinder. Zou misschien ook een rol kunnen spelen?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Vochtprobleem
Autheo schreef:Van dezelfde montageband rollen ook veel duurdere modellen, zoals de Audi SUV en ik dacht de VW Touareg. Hoeveel ze de medewerkers betalen zou ik niet weten, maar ik denk niet dat het verschil maakt welk model ze produceren. Dus daarin zal low budget niet uitmaken. Misschien wel in de tijd die voor eindcontrole geruikt wordt?GunSpeed schreef: .... Ook zullen aan de montageband van de Up/Mii/Go niet de beste (betaalde) monteurs staan en zullen er ook wel veel nieuwe/beginnende mensen geplaatst worden. Het is tenslotte een "low budget car" en dat mag niet teveel kosten. Maar of dit nu wel echt rendabel is met al die negatieve commentaren is niet zo zeker.
Even weer on-topic: in m‘n Daihatsu Sirion van 2007 had ik destijds te maken met een recall, vanwege een niet goed functionerende ventilatieklep bij de achterbumper, waardoor de luchtdoorstroming via de ventilatie iets gehinderd werd. Zou dat hier misschien ook een rol kunnen spelen? Overigens heb ik met m'n Mii geen last van vocht.
Vraag me bij het bovenstaande ook af, of het te maken kan hebben met de dubbele bodem van de Up! De ventilatie-openingen zitten immers in het achterpaneel onder de klep, dus mogelijk onder de dubbele bodem. In de Mii heb ik geen dubbele bodem in de kofferruimte, dus kan de ventilatielucht ongehinderd doorstromen. Bij een dubbele kofferbakbodem zal de lucht alleen via de kieren kunnen verdwijnen, dus met meer hinder. Zou misschien ook een rol kunnen spelen?
Dubbele bodem kan het probleem niet zijn. Ik heb in mijn UP ook een dubbele bodem en zoals eerder vermeld totaal geen vochtproblemen.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Vochtprobleem
Dit is niet helemaal waar... ze worden wel in dezelfde fabriek gebouwd maar niet op dezelfde lijn. Het is trouwens economisch en logistiek gezien onmogelijk en daar zit het onderscheid. Het is trouwens een gangbare zaak dat monteurs met veel ervaring en een goede staat van dienst op de duurdere/exclusievere modellen worden geplaatst, wordt ook een beetje ervaren als een promotie.Autheo schreef: Van dezelfde montageband rollen ook veel duurdere modellen, zoals de Audi SUV en ik dacht de VW Touareg. Hoeveel ze de medewerkers betalen zou ik niet weten, maar ik denk niet dat het verschil maakt welk model ze produceren. Dus daarin zal low budget niet uitmaken.
Trouwens de Featon wordt daar ook gebouwd
up! Black BMT 75pk 3d
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Vochtprobleem
Die achterkleppen hebben ze de laatste keer in mijn bijzijn ook gecheckt en die waren oké. Dit kon inderdaad een mogelijk probleem zijn volgens de monteur.Autheo schreef:Even weer on-topic: in m‘n Daihatsu Sirion van 2007 had ik destijds te maken met een recall, vanwege een niet goed functionerende ventilatieklep bij de achterbumper, waardoor de luchtdoorstroming via de ventilatie iets gehinderd werd. Zou dat hier misschien ook een rol kunnen spelen? Overigens heb ik met m'n Mii geen last van vocht.
up! Black BMT 75pk 3d