Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Upsilon » wo 11 dec 2013, 11:11

Ik lees op andere fora ook mee, en als het vaak om auto's gaat en als het kleinere segment ter sprake komt dan is iedereen altijd zo negatief over bijvoorbeeld de Up! en aanverwante modellen. 'echohokken' 'gebakjes' 'traag' 'niet comfortabel'

Waar komt deze minachting vandaan vraag ik me altijd af. Als je verwacht dat je met een 60pk hoge ogen gaat gooien bijvoorbeeld qua acceleratie dan liggen de verwachtingen natuurlijk niet helemaal reeel.

Persoonlijk rij ik liever zonder zorgen in een nieuwe auto, ook is deze misschien wat kleiner, dan in een oude auto die misschien wat groter is.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Touchwood » wo 11 dec 2013, 11:51

Misschien, omdat ze je als een bedreiging zien. Jij hebt al de afweging gemaakt, dat het tegenwoordig qua techniek en in dit zieke land qua kosten niet meer nodig cq absurd is een grote auto te rijden. Zij weten, dat voor hen ook dat moment aan gaat breken, maar verzetten zich er nog uit alle macht tegen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door --BUMP-- » wo 11 dec 2013, 12:29

Ik denk niet dat je als een bedreiging wordt gezien, met je 'ecohokje' (die ik zelf overigens ook rijd, niet negatief bedoeld). Ik denk dat de meeste mensen die zo reageren nog de a-segment auto's van tien/vijftien jaar geleden voor ogen hebben, waarin je oordoppen nodig had bij snelwegrijden, aan de binnenkant alleen maar kaal blik zag en 45 pk ongeveer het hoogst haalbare was.

Zelf dacht ik er ook ongeveer zo over, tot ik in een Up stapte. Qua formaat net zo groot als mijn Suzuki Swift uit '95, die ik een poosje gereden heb, dus de verwachtingen waren daarop gebaseerd. Herrie, traag, blikkerig, etc. Dat gevoel verdween al direct bij de eerste kilometers en maakte plaats voor verbazing over de kwaliteiten die een Up biedt. Ik hoor overigens wel dat auto's als een Aygo, 107, etc een stukje minder zijn qua rijgedrag, geluid, kwaliteitsindruk (komt wellicht ook doordat die drieling al 7 jaar meeloopt).

Oftewel: ik denk dat veel mensen heel anders aankijken tegen A-segment auto's als ze er zelf eens in rijden.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Upsilon » wo 11 dec 2013, 14:20

De meest meningen zijn inderdaad vaak ongefundeerd. 'het is een kleine auto, te weinig PK, en dan zal het wel waardeloos vooruit komen'

daar is niet tegenop te discussieren ook al zou je met feiten komen. men wil het dan ook gewoon niets vinden.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door up! » wo 11 dec 2013, 18:47

Als je kritiek hebt op zaken, dan zegt dat veel over jezelf ("wat je zegt, ben je zelf"). Mensen die iets hebben tegen kleine auto's hebben gewoon niet zo'n goede psychische gezondheid, ze zouden een cursus yoga of zo moeten doen. Niet aan storen, het is hun probleem :D
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door GasDwerg » wo 11 dec 2013, 19:26

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Xanderv » do 12 dec 2013, 09:42

Dat is simpel... Ze hebben nog nooit in de drieling gereden ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door nol » vr 13 dec 2013, 14:01

Ik rijd nu al een aantal weken met de Up en de vrouw met de Focus wagon en dat bevalt me wel! Geef mij maar een kleine(re) auto, past overal tussen ;)
En je weet wat ze zeggen over mannen met grote auto' s, die hebben iets te compenseren..

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Upsilon » vr 13 dec 2013, 14:23

nol schreef: En je weet wat ze zeggen over mannen met grote auto' s, die hebben iets te compenseren..
Lol... daar zit wat in ja.

Inderdaad, is wel prettig parkeren zo'n kleine auto. zeker in parkeergarages waar netjes parkeren vaak een utopie blijkt.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door MauriceR. » vr 13 dec 2013, 15:10

Inderdaad, is wel prettig parkeren zo'n kleine auto. zeker in parkeergarages waar netjes parkeren vaak een utopie blijkt.
Klopt! Ik weet een parkeergarage in Rotterdam (vlak bij Dudok) waar je een paar plaatsen hebt, die écht te smal zijn voor grotere auto's! De BMW van mijn vrouw had er nooit tussen gepast. De Up! moeiteloos!!! Bij het uitrijden bleek dat op alle verdiepingen deze specieke plaatsen leeg waren :D

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Sjoerd
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 10:35

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Sjoerd » za 14 dec 2013, 18:45

Komt door de mentaliteit van de mensen in NL en de het beleid van de overheid. Een kleine en een grote auto worden respectievelijk onevenredig bevoordeeld en benadeeld. Progressief beleid, net als met belastingen. Logisch dat een grote auto meer belasting betaalt, maar natuurlijk helemaal scheef dat kleine auto of electrische auto niks hoeft te baten; immers slijten die ook asfalt!

De reageerders doen 't zelf hier ook in dit topic. Alsof een grote auto altijd om imago draait. :(
Men verdraagt het niet dat de zon in iemands vijver schijnt.

Ok, zo'n klein autootje rijdt in de buurt zuiniger, parkeert makkelijker en is goedkoper. Echter rijdt een grote auto altijd beter en is luxe aan boord extra aangenaam op de langere afstanden. Een Clubman MINI rijdt al beter dan een hatchback MINI op de lange afstanden. Dus maak dat onderscheid eens tussen een A-segmenter en een grote sedan.

Nogmaals is er niks mis mee, met een klein autootje, zelfs handig op sommige momenten.
Je kunt je ook voorstellen dat ik het net zo handig vindt om onze Land Rover te pakken om een aanhangwagen te trekken, honden mee te nemen, grote spullen op te halen etc etc. Ook dat is een typische auto waar veel afkeer tegen is...

Bij klanten probeer ik zoveel mogelijk eerst met klein autootje te benaderen, maar een vracht van ruim 2ton krijg ik niet weg met een Up! ook niet met een Caddy bestelauto. Dus rij ik deels privé een Freelander 2; trekgewicht, 4x4, bagageruimte en luxe.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Touchwood » zo 15 dec 2013, 22:28

Nou, vergis je niet. Voor veel mensen is een auto nog steeds een statussymbool. Ook als ze dat niet openlijk willen weten van zich zelf.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Inge » ma 16 dec 2013, 08:15

Ik vraag me af wat er op tegen is tegen het rijden van een grote auto als je die makkelijk kunt betalen en wat erop tegen is om voor een kleine auto te kiezen als die genoeg ruimte geeft.

Kortom waarom dit gekif tegen grote autorijders - ik ben er nog geen een tegen gekomen die de Go geen toffe auto vond. Ik bedoel smaken verschillen en als ik geld genoeg had reed ik misschien wel een Spijker. Begrijp me niet verkeerd ik ben erg blij met de Go en de prestaties ervan.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Upsilon » ma 16 dec 2013, 08:37

Inge schreef:Ik vraag me af wat er op tegen is tegen het rijden van een grote auto als je die makkelijk kunt betalen
Het is niet per definitie ook andersom waar wat jij nu stelt. De Up! is mijn 'tweede' auto, mijn 'eerste' auto is van een paar segmenten hoger. Ik heb dus niets tegen 'grote' auto's ;)
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Inge » ma 16 dec 2013, 09:06

Heb je helemaal gelijk in - ik was ook bewust wat zwart-wit.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door up! » ma 16 dec 2013, 12:41

Inge schreef:Kortom waarom dit gekift tegen grote autorijders
Ik snap het wel, mensen die kiften zijn psychisch niet helemaal gezond en gebalanceerd, waarom zou je je überhaupt druk maken om dergelijke mensen en hun meningen?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Sjoerd
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 10:35

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Sjoerd » di 17 dec 2013, 18:44

Inge schreef:Kortom waarom dit gekift tegen grote autorijders
Sjoerd schreef:De reageerders doen 't zelf hier ook in dit topic. Alsof een grote auto altijd om imago draait. :(
Men verdraagt het niet dat de zon in iemands vijver schijnt.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Inge » wo 18 dec 2013, 08:24

@Sjoerd - "Men verdraagt het niet dat de zon in iemands vijver schijnt." dat was nu precies wat ik bedoelde.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat hebben mensen tegen kleine nieuwe auto's?

Bericht door Tom Westendorp » do 19 dec 2013, 00:00

Volgens mij bedoelt iedereen hetzelfde maar komen de standpunten niet helemaal uit de verf haha. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie