[Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

[Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » wo 31 jul 2013, 16:14

Via marktplaats mijn aankoop gedaan van een set Infinity 6530CS speakers.
Deze zijn al een tijdje oud maar voor 80 euro kon ik ze niet laten gaan aangezien ze nog nieuw in doos waren
Afbeelding

Wat een werk om je speakers te vervangen in zo'n klein autotje haha. Echt nergens ruimte en alles was zo vast
gemaakt dat het niet echt de bedoeling was dat je iets makkelijk kon vervangen. Ik noem maar even de speakers
die met popnagels vast waren gemaakt :S

Afbeelding
Boren wrikkel en een beetje aanpassen van alles. Helaas hier en daar wel wat lak beschadigd maar zit toch achter het plastic.
Afbeelding
Beide papieren speakers er uit.... het makkelijkste gedaan haha.
Oude connector er gewoon afgeknipt en de nieuwe speakers "permanent" vastgemaakt aangezien ik niet denk
dat deze er ooit uit hoeven.
Afbeelding
Nu weer naar binnen om de juiste kabels binnen te vinden en daar het filter voor de tweeter/woofer ergens er tussen te zetten
Afbeelding
Bestuurderkant, waar echt helemaal geen ruimte is vanwege de zekeringen en stuurhuis etc.
Afbeelding
Passagierskant waar dan nog "redelijk veel" ruimte is om te werken
Afbeelding
Onze poes Sarah kwam ook nog even kijken of het wel goed met me ging aangezien ik in zulke rare bochten lag ;)
Afbeelding
Hierna alle kappen weer terug plaatste en gaten maken in de A stijl voor mijn tweeters.
Ik heb gekozen om gaten te maken omdat bij deze tweeters een mount zat zodat je de tweeters kunt "richten" voor een beter
geluidsbeeld. Na het installeren van de tweeters is het resultaat zo geworden :
Afbeelding
Afbeelding

Het geluid is echt een heel stuk beter geworden. Ik moet zeggen de standaard speakers waren niet slecht maar daar zat totaal
geen laag geluid in. Dit setje geeft een lekker donker maar ook helder geluid. Eerste keer dat ik een compo set gebruik maar
het is echt super. Er zit geen bass in als een subwoofer maar het klinkt wel heerlijk. De radio die er in zit kan het prima aan
en gelukkig geen versterker nodig.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Ajavas » vr 02 aug 2013, 22:45

:D Leuke reportage Xander! Wat een werk zal het geweest zijn, al die draden trekken e.d. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt, want een beetje goed geluid is ook wel een must. ;)
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » za 03 aug 2013, 07:57

Dankjewel, ja goede audio is voor mij een must. Ik ga niet met oordopjes in de auto zitten qua veiligheid en dat het gewoon niet staat.
Misschien als ik nog eens zin heb ga ik achter nog plaatsen, maar voorlopig is dit prima.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door HeHo » za 03 aug 2013, 09:36

Mooi en knap gedaan.

Vraagje: zie ik nou dat rechts bruin/blauw en rood/blauw de min en plus draden van de speakers zijn en links bruin/geel en rood/geel de min en plus draden zijn?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » za 03 aug 2013, 18:02

Ja klopt helemaal HenkJan.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » za 03 aug 2013, 18:10

Oh ja update!! De oude speakers worden verhoogd met een plastic verhoging maar kun je niet meer gebruiken met nieuwe speakers. Het was ook niet nodig dacht ik... Tot ik mijn raam open deed .... Die komt dus tegen de speaker aan en kan niet helemaal meer open. Het raam blijft ongeveer 5 centimeter open staan.

Je moet of minder diepe speakers kopen, of een nieuwe verhoging maken. Ik ga het 2e doen en als het gelukt is plaats ik weer foto's
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Ajavas » za 03 aug 2013, 18:51

Xanderv schreef:Oh ja update!! De oude speakers worden verhoogd met een plastic verhoging maar kun je niet meer gebruiken met nieuwe speakers. Het was ook niet nodig dacht ik... Tot ik mijn raam open deed .... Die komt dus tegen de speaker aan en kan niet helemaal meer open. Het raam blijft ongeveer 5 centimeter open staan.

Je moet of minder diepe speakers kopen, of een nieuwe verhoging maken. Ik ga het 2e doen en als het gelukt is plaats ik weer foto's
Op ebay.nl staan zat van die speaker adapters om de speakers in te bouwen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » za 03 aug 2013, 21:32

Aaah dankje toppie :) ik ga kijken
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door --BUMP-- » zo 04 aug 2013, 15:06

Dat ziet er best mooi uit, en ik geloof graag dat het geluid stukken beter is nu!

Hoe heb je de panelen op de A-stijl losgehaald? Kun je die gewoon losklikken, of moet je daar een hele ingenieuze beweging voor maken?
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door HeHo » zo 04 aug 2013, 15:56

--BUMP-- schreef:Dat ziet er best mooi uit, en ik geloof graag dat het geluid stukken beter is nu!

Hoe heb je de panelen op de A-stijl losgehaald? Kun je die gewoon losklikken, of moet je daar een hele ingenieuze beweging voor maken?
Die trek je er zo vanaf. Bovenaan beginnen en eerst even het rubber ad kant doen. Het zit vast met 3 klemmetjes.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » zo 04 aug 2013, 18:09

Ja inderdaad die trek je er zo af. Je moet alleen even uitkijken als je het paneel los hebt dat er aan de kant die open zwaait zit een soort schuifhaak, niet dat je blijft trekken. Je moet eerst de kabel losmaken van de binnenkant om je deur open te maken. Dan schuif je het paneel zo uit de deur
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » zo 04 aug 2013, 18:12

Oh pardon a stijl ie ook makkelijk. Je kan ze er zo uit trekken maar het breekt erg snel, ik zou even uit het rubber trekken en met een platte schroevendraaier even helpen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Timmii
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 16:15
Locatie: Hoofddorp

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Timmii » zo 04 aug 2013, 20:06

Ziet er goed uit! Als je toch adapters achter je speakers gaat doen. Gebruik dan mdf hout of aluminium. Hierdoor heb je nog minder trillingen van je deurpaneel. Ik had twee dagen plastic adapters gebruikt. Daarna mdf ringen gemaakt. En is het geluid uit mijn polk sr6500. Alleen maar ten goede gekomen:).

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » zo 04 aug 2013, 21:10

Dankje Timmii,
Ik ga denk ik inderdaad mdf of ander hout gebruiken.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

sjorsalberts
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door sjorsalberts » di 13 aug 2013, 18:23

Weet iemand hoe het zit met de achterspeakers? Heb een move up, maar geen acterspeakers, wil ze graag monteren.

Hoorde dat en geen bedrading lag, maar hoe ziet het eruit achter op de radio, de draden van het achterkanaal zitten al wel aan de radio tot de ISO stekker. Zodat ik ze daar kan oppakken?

Iemand ervaring?

Groeten!
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)

als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!

Loudmouse
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 18:11
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Loudmouse » di 14 okt 2014, 22:25

Super deze info.
Scheelt me alvast hoop zoekwerk.
Alhoewel in daar totaal niet bang voor ben hoor haha.
Ziet er erg netjes uit hier, goed merk ook.
http://www.caraudioforbeginners.nl
Afbeelding
Bringing Car Audio to a Higher Level

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door arnout84 » wo 15 okt 2014, 20:02

Xander,

Heb jij de inbouw maat van de standaard speaker? Ik heb speakers gekocht met diepte maat van 16mm. Ik hoop dat ze niet te diep zijn vanwege het raam

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door Xanderv » wo 15 okt 2014, 22:15

Poeh die weet ik zo niet helaas, maar de standaard speaker zitten al op een verhoger waardoor ze niet diep vallen. Ben bang dat je dus bij alle speakers die je in wil bouwen een soort verhoger moet maken ( of bestellen )
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door robw » do 16 okt 2014, 06:55

Weet iemand welke speakers er standaard bij een high 4deurs achterin gebouwd zitten? Voor klinkt het goed maar achter wat dof, vermoed gewoon een 1weg speaker.

Ik wil die speakers dan vervangen, iemand hier ervaring mee? Advies zou welkom zijn.
UP! HIGH 60PK

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: [Speakers] Nieuwe compo setje in de Citigo

Bericht door arnout84 » vr 17 okt 2014, 09:03

Xanderv schreef:Poeh die weet ik zo niet helaas, maar de standaard speaker zitten al op een verhoger waardoor ze niet diep vallen. Ben bang dat je dus bij alle speakers die je in wil bouwen een soort verhoger moet maken ( of bestellen )
En die verhoging kun je wel of niet meer gebruiken als je de oude eruit haalt

Plaats reactie