Meten is weten...

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 06:18

:) Hallo beste medeforum leden, gisteren heb ik onder mijn "Move Up!" 5 drs. uitvoering 2013 een Eibach Pro Kit verlagingsset laten monteren, zie dit onderwerp:

viewtopic.php?f=4&p=35096#p35073

Ik vind achteraf dat hij niet of nauwlijks gezakt is, om de onzekerheid weg te nemen, wil ik vragen of iemand met een Standaard "Move Up!" 5 drs. uitvoering 2013 zo vriendelijk wil zijn om de afstand van het midden van de naafdop tot het spatbord zou willen meten aan de rechterzijde van de auto (let wel op dat de auto recht staat). Zowel voor als achter meten, alle 4 de afstanden meten is ook goed.

Heb je hetzelfde type Up! als ik en ook met de Eibach Pro Kit verlagingsveren gemonteerd? Dan vraag ik je of je ook zou willen meten, zodat ik kan vergelijken. Mocht je dan ook nog in het bezit zijn van de doos waar ze in zaten zou je dan ook een foto kunnen maken van de product sticker. ( Op deze sticker staat een streepjescode, een lang nummer en het merk en type voor welke auto de set bestemd is, zie bijlage)

Alvast bedankt! ;)
Bijlagen
EB2.jpg
Product Sticker.
EB2.jpg (314.5 KiB) 3848 keer bekeken
EB1.jpg
Zij aanzicht doos.
EB1.jpg (232.36 KiB) 3848 keer bekeken
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 15:56

:o Niemand? Kom op mensen het is gestopt met regenen... :)
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Meten is weten...

Bericht door Xanderv » zo 23 jun 2013, 16:35

Wil mijn citigo wel meten maar heb je niet zoveel aan denk ik
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 16:41

Xanderv schreef:Wil mijn citigo wel meten maar heb je niet zoveel aan denk ik
:D Ik zou het niet weten, maar dat geloof ik ook niet, doel van mijn bovenstaande post was om dit onderwerp weer bovenaan te zetten :twisted:, er zal best wel iemand opmeten binnenkort. Bedankt voor het aanbod Xanderv ;)
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Meten is weten...

Bericht door Xanderv » zo 23 jun 2013, 16:43

Heb toch voor je gemeten, moest ff snel want zat midden op straat haha. Rechts achter is 36 rechts voor is 34,5
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 16:54

:) Ok, dat is toch vreemd want achter heb ik 34 en voor ook 34, dus als de auto's hetzelfde zijn, zou ik dus achter het beloofde hebben gekregen en voor maar een halve cm. Heb jij ook een groene versie, zeg maar de bluemotion maar dan van Skoda? En ook 5 drs.? Ik vermoed nl. dat ze dan toch echt hetzelfde zijn,, dit zou dan ook verklaren dat ook de CitiGo en Mii op de product sticker staan, de veren zijn dus voor alle drie geschikt.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Meten is weten...

Bericht door henri » zo 23 jun 2013, 17:00

Eibach veren voor Citigo, Mii en Up zijn inderdaad gelijk. Op de Duitse site van Eibach kom je bij alle drie de types op het zelfde E10 nummer uit wat hierboven afgebeeld staat.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 17:04

:D Ik heb op de duitse site de produktcode van in de bijlage getoonde produkt sticker ingetoetst en dit zijn dus toch de juiste veren, maar waarom dan maar een halve cm aan de voorzijde? Hier is de link trouwens:

http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=140
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Meten is weten...

Bericht door Xanderv » zo 23 jun 2013, 18:19

Ik heb een 3 deurs dus dat is wel ff anders. Citigo greentech tour.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 18:31

Xanderv schreef:Ik heb een 3 deurs dus dat is wel ff anders. Citigo greentech tour.
Dat zou toch het verschil kunnen zijn? Op de Eibach produkt site wordt niet gerept over 3 of 5 deurs, echter in de praktijk zou dat toch kunnen, al lijkt het me sterk, maar goed nog even wachten tot Pop Up reageert want hij heeft dezelfde set op een driedeurs High Up!.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Meten is weten...

Bericht door RaymonK » zo 23 jun 2013, 19:44

Kun je zelf misschien een foto plaatsen van het resultaat? ben wel benieuwd

Merk je verschil in rijgedrag (ook niet onbelangrijk behalve de looks..)

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Meten is weten...

Bericht door JuP ! » zo 23 jun 2013, 20:38

Misschien kan VAGtechniek je vraag beantwoorden. Zij hebben (hadden) ook een demo met die verlaging.....

Afbeelding
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 20:41

RaymonK schreef:Kun je zelf misschien een foto plaatsen van het resultaat? ben wel benieuwd

Merk je verschil in rijgedrag (ook niet onbelangrijk behalve de looks..)
:D Hier kun je er alles over lezen:

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 164#p35073
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » zo 23 jun 2013, 20:56

JuP ! schreef:Misschien kan VAGtechniek je vraag beantwoorden. Zij hebben (hadden) ook een demo met die verlaging.....
Ah, dat is slim, ik zal morgen eens bellen met ze, bedankt! :idea: :D
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Meten is weten...

Bericht door Ome Rolph » ma 24 jun 2013, 11:48

Ik zal vanavond ff voor je meten.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Meten is weten...

Bericht door Ajavas » ma 24 jun 2013, 12:07

Ome Rolph schreef:Ik zal vanavond ff voor je meten.
Dankjewel Ome Rolph, maar ik heb al contact gehad met Martin van VAG Techniek en hij zou vanavond e.e.a. opmeten en uitleg geven hoe te meten na het verlagen van je auto.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Meten is weten...

Bericht door henri » ma 24 jun 2013, 21:01

Ik heb zojuist mijn driedeurs Move Up BMT gemeten. Ik kom uit op 35 cm voor en 36 cm achter.

Aan de achterzijde kan de hoogte afhankelijk van de tankinhoud ook nog iets variëren. Er gaat bij mijn auto meestal ruim 35 liter in. Na het tanken voel ik aan de zitpositie dan dat mijn Up een fractie meer achterover helt. Dit zullen geen centimers zijn, maar 5 à 10 mm heb je dan zo te pakken.

Plaats reactie