![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon/cry.gif)
Ik hoop dat het verbruik wel wat beter wordt want er staat nog maar 1350km op de teller.
Exact. Ik rijd tegenwoordig met een gemiddeld verbruik van 6,0-6.1 liter per 100km. Maar dan rijd ik op de snelweg constant 140-150. Dan rijdt een up! natuurlijk niet de fabrieksopgave, met 4.500 toeren gemiddeld. Toen ik nog rustiger reed, reed ik 5,17 liter gemiddeld, een prima waarde. Wat maakt het uit dat VW 4,1 liter opgeeft als gemiddelde, op dat verbruik worden immers de fiscale subsidies berekend. Wees blij dat VW een dergelijk laag "officieel" verbruik opgeeft, anders waren de vaste lasten voor de up! veel hoger (BPM, wegenbelasting etc). En VW zegt niet dat dat verbruik in de praktijk door iedereen gehaald wordt. Het wordt berekend met een vaste testmethode, die voor alle fabrikanten gelijk is. Het is geen garantie dat iedereen dat verbruik haalt. De invloed van een beetje tegenwind op het verbruik is groot, met zo'n klein 1 liter motortje.Xanderv schreef:Het ligt echt aan je rijstijl hoe zuinig een auto is maar ik zie een leaserijder niet rustig rijden dus is die test behoorlijk bogus.
Stoplichten. Kruisingen. Afremmen voor tractoren. Etc.Xanderv schreef:Hoe kan je op de snelweg zuiniger rijden dan op 80 of 100 weg ...