High up! Pearl Black

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

High up! Pearl Black

Bericht door Bart » do 22 mar 2012, 22:28

Hallo,

Ook ik ben gevallen voor de charmes van de up! na een proefrit ben ik overstag gegaan en heb de Pearl Black High up! besteld.
Deze word eind Juni geleverd dus we moeten nog even geduld hebben. Ik moet 800 km per week aan snelweg kilometers rijden dus ik hoop dat ik geen spijt krijg van mijn aankoop.
Ik was opzoek naar een zuinige en prijs kwalitatief goede auto en daarom is mijn oog toen gevallen op de up :)
Specs:
- High Up! 60pk Bluemotion
- Executive pakket/Maps+More
- Drive Pakket
- Black pearl lak
- Black pearl dashboard inleg
- Titanium Zwarte bekleding.

Eerste de beste update die ik ga doorvoeren zijn de High up! velgen vervangen voor de 17" GT up! velgen (hopelijk los te koop) en mijn high up! velgen krijgen een winterband!
Laatst gewijzigd door Bart op wo 30 mei 2012, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: High up! Pearl Black

Bericht door High-up! » do 22 mar 2012, 22:35

Bart schreef: Maar toch vraag ik mij nog een aantal dingetjes af, want folders zijn altijd mooi maar is het what you see is what you get''?
1. Zitten er uberhaubt matten in de high up! , of moet je deze los bijbestellen? Zo ja dan moet ik dat nog doen ;)
Ik heb er matten bijgekregen, volgens mij is dit standaard als je bij de dealer besteld.
2. Is het interieur met zwart dashboard en Titanium zwarte bekleding nu Zwart of meer grijs? Want als ik het plaatje in de Car configurator/ beelden op internet zie is het stuur en de boven/ onderkant van het dashboard zo goed als zwart. Maar op foto's van mensen die hem al hebben meer grijs..
Bij mij is alles zwart. *ik heb zwarte bekleding bij een high-up met zwarte inleg.
3. Zitten er bij de High up! nu chrome stripes onder bij de deur? Deze zijn wel te zien bij de car configurator?
Nope, er zitten geen chrome stripes bij de deur. Dit is alleen bij de White- of Black-up het geval.
4. Heeft de High up! nu al wel of geen sport onderstel als je hem met blue motion besteld? (Lees ik namelijk her en der)
De High-up! bluemotion heeft een sportonderstel althans; hij is verlaagd ivm lagere luchtweerstand.
He Bart! Welkom! Bovenstaand mijn antwoorden voor zover ik juist. Correct me if I wrong uppers?

Ik zal morgen wat hoge kwaliteit foto's maken. Ik weet niet of ik ze daarmee op het up! forum gepost krijg ivm de grootte. Maar mocht je/iemand wensen hebben van te fotograferen delen, geef dit aan dan kan ik ze je eventueel per e-mail toezenden.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Bart » do 22 mar 2012, 22:39

High-up! schreef:
Bart schreef: Maar toch vraag ik mij nog een aantal dingetjes af, want folders zijn altijd mooi maar is het what you see is what you get''?
1. Zitten er uberhaubt matten in de high up! , of moet je deze los bijbestellen? Zo ja dan moet ik dat nog doen ;)
Ik heb er matten bijgekregen, volgens mij is dit standaard als je bij de dealer besteld.
2. Is het interieur met zwart dashboard en Titanium zwarte bekleding nu Zwart of meer grijs? Want als ik het plaatje in de Car configurator/ beelden op internet zie is het stuur en de boven/ onderkant van het dashboard zo goed als zwart. Maar op foto's van mensen die hem al hebben meer grijs..
Bij mij is alles zwart. *ik heb zwarte bekleding bij een high-up met zwarte inleg.
3. Zitten er bij de High up! nu chrome stripes onder bij de deur? Deze zijn wel te zien bij de car configurator?
Nope, er zitten geen chrome stripes bij de deur. Dit is alleen bij de White- of Black-up het geval.
4. Heeft de High up! nu al wel of geen sport onderstel als je hem met blue motion besteld? (Lees ik namelijk her en der)
De High-up! bluemotion heeft een sportonderstel althans; hij is verlaagd ivm lagere luchtweerstand.
He Bart! Welkom! Bovenstaand mijn antwoorden voor zover ik juist. Correct me if I wrong uppers?

Ik zal morgen wat hoge kwaliteit foto's maken. Ik weet niet of ik ze daarmee op het up! forum gepost krijg ivm de grootte. Maar mocht je/iemand wensen hebben van te fotograferen delen, geef dit aan dan kan ik ze je eventueel per e-mail toezenden.
Dank u! Wachten wordt alleen maar moeilijker met al die verhalen en fotos van iedereen ;)

Maar jouw stuur is dus ook zwart zoals op de bovenste 2 fotos? + rest van plastic interieur is ook zwart? Want een grijs stuur met zwart hoogglans inleg + grijs plastic dashboard zou echt afbreuk doen op een zwarte auto met zwarte stoelen :)

Dus als je wat fotos zou willen maken van het interieur dan kun je mij wat gerust stellen :)

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: High up! Pearl Black

Bericht door High-up! » do 22 mar 2012, 22:41

Ja, mijn stuur (alsmede de rest van t interieur) is zo zwart als de nacht... Ik maak morgen wat foto's van t interieur en zal ze plaatsen bij: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=181
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: High up! Pearl Black

Bericht door eas » do 22 mar 2012, 22:42

welkom ! mooie auto ;)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Bart » do 22 mar 2012, 22:45

High-up! schreef:Ja, mijn stuur (alsmede de rest van t interieur) is zo zwart als de nacht... Ik maak morgen wat foto's van t interieur en zal ze plaatsen bij: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=181
Geweldig je hebt me gerust gesteld, kreeg het even warm en dacht dat de brochure en uiteindelijk de car configurator niet klopte :) Maar paar mooie fotos mogen er altijd wel af zie ze morgen wel verschijnen ,bedankt alvast!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Bryan » do 22 mar 2012, 22:56

Hi,

Allereesrt welkom op dit forum en veel plezier ;) ....en gefeliciteerd met je aankoop, en daar ga je geen spijt van krijgen.
Als je veel Snelwegkilometers rijd is een 75 pk variant misschien ook wel interessant. Niet dat de 60 pk niet voldoet want dat is een heel fijn blokje. Maar 75 pk voor snelweg kan een pre zijn.

De vloermatten moet je bij een high up los bestellen wat ik eigenlijk belachelijk vind maargoed.

En inderdaad zoasl al eerder is gezegt ,is de bleumotion standaard 15 mm verlaadg.

En last but not least......je hebt een mooie configuratie samengesteld, nogmaals gefeliciteerd ;)

Bryan

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Up&Go » do 22 mar 2012, 23:00

Proficiat en welkom hier!

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Bart » do 22 mar 2012, 23:03

Bryan schreef:Hi,

Allereesrt welkom op dit forum en veel plezier ;) ....en gefeliciteerd met je aankoop, en daar ga je geen spijt van krijgen.
Als je veel Snelwegkilometers rijd is een 75 pk variant misschien ook wel interessant. Niet dat de 60 pk niet voldoet want dat is een heel fijn blokje. Maar 75 pk voor snelweg kan een pre zijn.

De vloermatten moet je bij een high up los bestellen wat ik eigenlijk belachelijk vind maargoed.

En inderdaad zoasl al eerder is gezegt ,is de bleumotion standaard 15 mm verlaadg.

En last but not least......je hebt een mooie configuratie samengesteld, nogmaals gefeliciteerd ;)

Bryan
Aha, maar de 75 pk heeft net zoveel koppel als de 60 pk, alleen hij heeft meer top snelheid en iets sneller naar de 100. Moet iedere dag in de 'file' rijden. Dus het is toch heel de weg van tilburg naar utrecht (A27) 100 a 110 rijden anders moet je heletijd remmen ;) en de 75 was ook weer duurder :P

Maar thx voor het melden van de vloermatten die moet ik dan nog even bestellen :)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: High up! Pearl Black

Bericht door up! » do 22 mar 2012, 23:13

De 75pk heeft een andere eindoverbrenging, waardoor je wat meer acceleratiekracht hebt op de snelweg. Het zijn dus niet alleen een hogere topsnelheid en een betere 0-100 tijd... Ook de tussenacceleraties (op de snelweg) doet de 75pk beter. Door de andere eindoverbrenging zit je volgens mij bij de 75pk wel altijd hoger in de toeren. Maar doordat de up zo geruisloos is, is dat geen probleem! (vind ik althans).

Over matten heb ik nooit nagedacht toen ik de up kocht. Bij aflevering door de VW dealer zaten ze er gewoon in, al zijn het niet de mooiste matten die ik heb gekregen.

Ik vind het interieur ook echt zwart (en niet grijs). Ik vond het eerst wel jammer dat de stoelen niet antracietgrijs waren, maar nu ik mijn up in bezit heb, vind ik de zwarte stoelen helemaal okay! :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Up&Go » do 22 mar 2012, 23:15

T'is maar een voorbeeld van matten, kosten 67,50 bij van Udenhout.
Bijlagen
1S1061270__WGK_2.jpg
1S1061270__WGK_2.jpg (33.17 KiB) 5256 keer bekeken

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Bart » do 22 mar 2012, 23:22

up! schreef:De 75pk heeft een andere eindoverbrenging, waardoor je wat meer acceleratiekracht hebt op de snelweg. Het zijn dus niet alleen een hogere topsnelheid en een betere 0-100 tijd... Ook de tussenacceleraties (op de snelweg) doet de 75pk beter. Door de andere eindoverbrenging zit je volgens mij bij de 75pk wel altijd hoger in de toeren. Maar doordat de up zo geruisloos is, is dat geen probleem! (vind ik althans).

Over matten heb ik nooit nagedacht toen ik de up kocht. Bij aflevering door de VW dealer zaten ze er gewoon in, al zijn het niet de mooiste matten die ik heb gekregen.

Ik vind het interieur ook echt zwart (en niet grijs). Ik vond het eerst wel jammer dat de stoelen niet antracietgrijs waren, maar nu ik mijn up in bezit heb, vind ik de zwarte stoelen helemaal okay! :)
Zo zie je maar dat zowel ik als de dealer er geen verstand van heeft ;) (overigens niet bij die dealer gekocht, kreeg geen korting) maar die vertelde dat het dus niks uitmaakte :S Maar goed heg nu de 60pk versie besteld en daar houdt ik het bij!

Nu nog matten regelen :P

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: High up! Pearl Black

Bericht door up! » do 22 mar 2012, 23:33

Bart schreef:Maar goed heb nu de 60pk versie besteld en daar houd ik het bij!
Je kunt nog switchen naar de 75pk denk ik. Ik zou dat aanraden als je 800km per week op de snelweg zit. Totdat de productie van de auto definitief is ingepland, kun je nog allerlei extra accessoires bijbestellen of reeds bestelde accessoires laten vallen. En volgens mij zou je ook een 60pk in een 75pk moeten kunnen laten omzetten. Maar dat zou je bij de dealer moeten navragen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Bart » vr 23 mar 2012, 07:57

up! schreef:
Bart schreef:Maar goed heb nu de 60pk versie besteld en daar houd ik het bij!
Je kunt nog switchen naar de 75pk denk ik. Ik zou dat aanraden als je 800km per week op de snelweg zit. Totdat de productie van de auto definitief is ingepland, kun je nog allerlei extra accessoires bijbestellen of reeds bestelde accessoires laten vallen. En volgens mij zou je ook een 60pk in een 75pk moeten kunnen laten omzetten. Maar dat zou je bij de dealer moeten navragen.
Zal wel eens informeren bij de dealer!

Gr Bart

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: High up! Pearl Black

Bericht door henri » vr 23 mar 2012, 11:04

Bij heel veel snelwegkilometers zou ik persoonlijk de 60 pk overwegen. Waarom? Door de langere overbrenging een nog net iets lager verbruik en minder motorgeluid op hogere snelheden (lager toerental).

Keuzes als deze blijven altijd lastig. Zelf heb ik bewust voor de 75 pk gekozen, omdat ik wat extra pk's en daarmee enige inhaalreserve toch wel prettig vind.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: High up! Pearl Black

Bericht door RoyVisser » vr 23 mar 2012, 14:23

Ik vond de 60pk op de snelweg prima rijden, ik reed binnen no time zonder dat ik het doorhad rustig 140, merkte er kwa snelheid en geluid niets van en voelde gewoon prima aan. Het is geen inhaal monster, maar de langere overbrenging brengt wel een stukje relaxed rijden met zich mee :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: High up! Pearl Black

Bericht door Bart » vr 23 mar 2012, 14:54

Ik blijf gewoon bij de 60pk :) kan het extra geld nu niet missen, vind hem al duur genoeg rijklaar+ de hele mikmak 12.150 betaald (zonder inruil)

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: High up! Pearl Black

Bericht door JuP ! » vr 23 mar 2012, 16:29

Welkom op het forum, Bart !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: High up! Pearl Black

Bericht door eas » vr 23 mar 2012, 17:53

Bart schreef:Ik blijf gewoon bij de 60pk :) kan het extra geld nu niet missen, vind hem al duur genoeg rijklaar+ de hele mikmak 12.150 betaald (zonder inruil)
als je een proefrit gemaakt heb met de 60pk versie en dat ook op de snelweg heb gedaan en je vond dat toen voldoende
moet je denk ook lekker zo laten en met die 710 € die je in je zak houd kan je dan 400 liter brandstof kopen ( of dat zo blijft weet ik niet ... of wel ) :roll:
de insteek van jouw rijgedrag 800 km op de snelweg is natuurlijk fijn en rustig toch ? maar ook zuinig ,
dat dan de 75 pk een paar seconden eerder op de 100 km zit .... en een paar seconden sneller zal zijn van 80 naar 120 ...
die paar seconden zullen zullen het niet doen als je per dag 160 km moet rijden
en als je echt wil vliegen van 80 naar 120 moet je volgens mij helemaal niet zo'n broodtrommel kopen ( ik wacht tot week 30 voor mijn 60 pk move up broodtrommel in dark gray :D ) de verschillen zijn zo marginaal , het is natuurlijk voor de gene die een proefrit hebben gemaakt in beide uitvoeringen wel merkbaar geweest anders beslis je niet voor de 75 pk
maar als je weer een paar maanden verder bent ben je er wel helemaal aan gewent en wens je mischien weer meer ....
of denk je bij je eigen die 60 pk is voldoende voor mijn rijgedrag en gebruik
ik weet ook niet wat je huidige auto is ? er zijn er die van een 200 pk auto dan ook wel kiezen voor de 75 pk .. dat snap ik ook wel ...
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: High up! Pearl Black

Bericht door dubbel-UP! » vr 23 mar 2012, 18:21

Up&Go schreef:T'is maar een voorbeeld van matten, kosten 67,50 bij van Udenhout.
Dit zijn exact de matten zoals die in een black-up! ook zitten (althans bij de onze)

In de andere High-up zaten ongeveer gelijke matten, maar zonder zilver biesje en up logo.
Volgens mij zijn ze wel standaard in een high-up
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Plaats reactie