Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Een aantal forumleden heeft inmiddels de armsteun ingebouwd. Nu ben ik reuze benieuwd hoe dat in de praktijk bevalt. Mij persoonlijk lijkt het me dat zo'n steun je eigenlijk meer in je bewegingsvrijheid beperkt , dan dat je er gemak van zult hebben . Als je rijdt, heb je toch eigenlijk alleen je handen aan het stuur , dus dan heb je m.i. nauwelijks profijt van de steun. Misschien alleen bij stoplichten of zo? Of alleen als extra opbergvakje? Maar misschien vergis ik me, en doe ik mezelf tekort als ik zonder zo'n armsteun blijf rondrijden. Wie van de gebruikers kan me de voor- en nadelen uit de praktijk aanreiken?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Jij rijdt altijd met 2 handen aan het stuur?
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit
- BarMove(d)Up
- Vagling liefhebber
- Berichten: 288
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Nikooos schreef:Jij rijdt altijd met 2 handen aan het stuur?
Ik wel, maar als bijrijder vind ik het erg lekker zo'n armsteun en wat extra opbergruimte.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Autheo schreef: Een aantal forumleden heeft inmiddels de armsteun ingebouwd. Nu ben ik reuze benieuwd hoe dat in de praktijk bevalt. Mij persoonlijk lijkt het me dat zo'n steun je eigenlijk meer in je bewegingsvrijheid beperkt , dan dat je er gemak van zult hebben . Als je rijdt, heb je toch eigenlijk alleen je handen aan het stuur , dus dan heb je m.i. nauwelijks profijt van de steun. Misschien alleen bij stoplichten of zo? Of alleen als extra opbergvakje? Maar misschien vergis ik me, en doe ik mezelf tekort als ik zonder zo'n armsteun blijf rondrijden. Wie van de gebruikers kan me de voor- en nadelen uit de praktijk aanreiken?
Onze Up is de eerste auto sinds lange tijd waar geen armsteun in zit. Ik rijd meestal in mijn Polo die er wel een heeft en mijn auto's de laatste 10/15 jaar hiervoor hadden ook allemaal een armsteun. Ik mis het echt in de Up. Mijn vrouw klapt/schuift de armsteun altijd weg om de reden die jij noemt. Het zit in de weg bij het schakelen en gebruik van de handrem in haar ogen. Ik vind het heerlijk en kan nog steeds prima schakelen met armsteun. Daarnaast rijd ik vaak met één hand aan het stuur (soms zelfs stukjes met mijn knieën en handen los ).
Omdat mijn vrouw meestal in de Up zit, dacht ik in eerste instantie dat ik het maar liet zitten. Maar ik mis de steun en de opbergruimte (waar de Up toch al niet van overloopt). Dus mogelijk ga ik er alsnog één bestellen.
Get up! Stand up! Don't give up ...
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Hmm ok.. Ik bijna nooit en ook met mijn rechterarm op de steun kan ik het stuur vasthouden. Ik berg er ook altijd mijn Navigon in op.BarMove(d)Up schreef:Nikooos schreef:Jij rijdt altijd met 2 handen aan het stuur?
Ik wel, maar als bijrijder vind ik het erg lekker zo'n armsteun en wat extra opbergruimte.
Maar vaak rijdt ik maar met 1 hand aan het stuur (linker) en rust de rechter lekker op de steun.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Ik leg men arm er vaak op,
Men vriendin heeft af en toe wel eens wat moeite met de gordel om doen maar dat is maar en kleinigheidje.
Men vriendin heeft af en toe wel eens wat moeite met de gordel om doen maar dat is maar en kleinigheidje.
We´re going UP! UP! UP!
Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.
Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Een verademing dat ie er niet inzit. Zowel in de Alfa als nu in de BMW heb ik em ook altijd omhoog staan. Zon ding zit alleen maar in de weg bij het schakelen. Als je in de auto zit te slapen is het misschien wel wat.. :geek:u
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Heerlijk, lekker ontspannen sturen met mijn arm op de steun. Wel even zoeken bij het omdoen vande gordel.....
Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Meningen verschillen dus blijkbaar nogal
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Ik ga de mijne morgen ophalen had hem gereserveerd.net als wat meer accesoires.mijn auto komt pas over 8 weken .
Met schakelen heb ik geen last is een automaat.maar in me huidige citybug bevalt de armsteun ook.dus dat zal zometeen in de mii niet anders zijn verwacht ik.
Alleen met de gordel omdoen even zoeken.en inderdaad een extra vakje voor kleine dingen.
Met schakelen heb ik geen last is een automaat.maar in me huidige citybug bevalt de armsteun ook.dus dat zal zometeen in de mii niet anders zijn verwacht ik.
Alleen met de gordel omdoen even zoeken.en inderdaad een extra vakje voor kleine dingen.
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Vind het heerlijk, geef nog wat meer luxe en uitstraling ook met het rijden kan ik er lekker op steunen. Erg handig is natuurlijk een extra opbergvak en ik vind het niet in de weg zitten met schakelen/handrem of de gordel om doen. Het is natuurlijk ook wat je gewend bent denk ik
Ook als passagier voor kun je er lekker je arm op laten rusten. Ik ben er zeer tevreden mee
Ook als passagier voor kun je er lekker je arm op laten rusten. Ik ben er zeer tevreden mee
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
- Berichten: 385
- Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
- Locatie: Drechtsteden
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Op alle foto's zoals ik het zag leek mij het vooral in de weg zitten met de handrem. Ik gebruik die nog weleens op een heuveltje. Maar ik lees niet dat iemand daar echt last van heeft?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
- BarMove(d)Up
- Vagling liefhebber
- Berichten: 288
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Handrem is toch niet nodig op heuveltje? De hill hold doet voldoende zijn werk, bij mij althans.Patrick-Brand schreef:Op alle foto's zoals ik het zag leek mij het vooral in de weg zitten met de handrem. Ik gebruik die nog weleens op een heuveltje. Maar ik lees niet dat iemand daar echt last van heeft?
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
- Berichten: 385
- Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
- Locatie: Drechtsteden
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Ik weet niet of dat er bij mij op zitten. Hoe zou ik dat kunnen controleren, zonder heuveltje?BarMove(d)Up schreef:Handrem is toch niet nodig op heuveltje? De hill hold doet voldoende zijn werk, bij mij althans.Patrick-Brand schreef:Op alle foto's zoals ik het zag leek mij het vooral in de weg zitten met de handrem. Ik gebruik die nog weleens op een heuveltje. Maar ik lees niet dat iemand daar echt last van heeft?
Ik heb een voorraadauto gekocht, was nog voor 01-01-2013 op een leeg kenteken gezet. Dus weet niet exact wanneer hij is geproduceerd.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Patrick-Brand schreef:Op alle foto's zoals ik het zag leek mij het vooral in de weg zitten met de handrem. Ik gebruik die nog weleens op een heuveltje. Maar ik lees niet dat iemand daar echt last van heeft?
Ik heb daar geen last van.
Get up! Stand up! Don't give up ...
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Patrick-Brand schreef:Ik weet niet of dat er bij mij op zitten. Hoe zou ik dat kunnen controleren, zonder heuveltje?BarMove(d)Up schreef:Handrem is toch niet nodig op heuveltje? De hill hold doet voldoende zijn werk, bij mij althans.Patrick-Brand schreef:Op alle foto's zoals ik het zag leek mij het vooral in de weg zitten met de handrem. Ik gebruik die nog weleens op een heuveltje. Maar ik lees niet dat iemand daar echt last van heeft?
Ik heb een voorraadauto gekocht, was nog voor 01-01-2013 op een leeg kenteken gezet. Dus weet niet exact wanneer hij is geproduceerd.
Als je een dikke witte rand rondom de cijfers hebt bij je snelheidsmeter, dan heb je model 2013 en dus ook hill-hold, heb ik me laten vertellen. Dus dat is een makkelijke manier om het te checken zonder heuveltje.
Get up! Stand up! Don't give up ...
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Inmiddels het exemplaar van Kreijne gemonteerd in de UP!
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er super tevreden over ben!
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er super tevreden over ben!
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Ik heb al lang een armsteun willen hebben maar nu ik hem heb valt het comfort me bar tegen.
Hij zit in de weg bij schakelen en nog meer bij gordel omdoen en bovendien ben ik er aan gewend om mijn rechterhand op de handrem te leggen of op mijn bovenbeen. Als ik hem niet aan het stuur heb uiteraard. Nee ik vind het zonde van het geld. Hij staat constant omhoog en alleen bij heel lange ritten haal ik hem van ellende en uit verveling wel eens naar beneden. En omdat hij betaald is uiteraard.
Ik zeg: niet doen, zefls al zou hij maar 25 euro kosten ipv 145. Die 145 is dan ook nog eens de prijs zonder montage.
Hij zit in de weg bij schakelen en nog meer bij gordel omdoen en bovendien ben ik er aan gewend om mijn rechterhand op de handrem te leggen of op mijn bovenbeen. Als ik hem niet aan het stuur heb uiteraard. Nee ik vind het zonde van het geld. Hij staat constant omhoog en alleen bij heel lange ritten haal ik hem van ellende en uit verveling wel eens naar beneden. En omdat hij betaald is uiteraard.
Ik zeg: niet doen, zefls al zou hij maar 25 euro kosten ipv 145. Die 145 is dan ook nog eens de prijs zonder montage.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Lekker eruit schroeven en hier verkopen...ben je zo kwijt!Gert schreef:Ik heb al lang een armsteun willen hebben maar nu ik hem heb valt het comfort me bar tegen.
Hij zit in de weg bij schakelen en nog meer bij gordel omdoen en bovendien ben ik er aan gewend om mijn rechterhand op de handrem te leggen of op mijn bovenbeen. Als ik hem niet aan het stuur heb uiteraard. Nee ik vind het zonde van het geld. Hij staat constant omhoog en alleen bij heel lange ritten haal ik hem van ellende en uit verveling wel eens naar beneden. En omdat hij betaald is uiteraard.
Ik zeg: niet doen, zefls al zou hij maar 25 euro kosten ipv 145. Die 145 is dan ook nog eens de prijs zonder montage.
(Ik vind het een verademing, die armsteun!)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?
Ik wil hem ook nooit meer missen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ