Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: Vochtprobleem

Bericht door jefvanhouten » vr 08 feb 2013, 08:10

Psycho_Mantis schreef:Wacht niet op Pon, die gaan echt voorlopig echt niets doen. Misschien pas als autoweek het publiceert.
Meld het probleem bij de dealer, die zullen je auto gewoon binnenste buiten moeten keren.

Mijn up is inmiddels voor 4 dagen nu bij de dealer, ze hebben inmiddels wel ontdekt dat er water naar binnen komt.
Maar waar precies is nog een groot raadsel... Ik ben wel blij dat ze nu serieus met het probleem bezig zijn.
Van mij mogen ze ook alle tijd nemen om het opgelost te krijgen, heb liever dat ik er nu eens vanaf ben.
ALs Pon er niks aan wil doen / kan doen moeten we mischien toch met autoweek contact opnemen .
Dat we de klacht daar neer leggen en dat het er zoveel zijn die er problemen mee hebben.
Dat hun het dan in de publiciteit gooien dat het wel helpt en ze er wel iets aan gaan doen
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 08 feb 2013, 10:00

Autoweek weet het al.
Ze hebben me geinterviewt erover :)

Binnen een aanzienlijke tijd als er bij genoeg up's het lek is gevonden kunnen we misschien zelf wel een conclusie trekken wat het probleem is.
Ik heb al genoeg verhalen gezien dat het toch iedere keer de voorruit blijkt te zijn.
Ben benieuwd waar het lek bij mijn up zit...

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » za 09 feb 2013, 08:24

Ik moet zeggen dat sinds mijn Up! de laatste keer bij de dealer is geweest ik geen beslagen ramen meer heb gehad.
Ze hebben haar alleen goed gedroogd nadat ze eerst al een kitnaad hadden gerepareerd.
Dus ik ben voorzichtig positief.......
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

swennl
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:02

Re: Vochtprobleem

Bericht door swennl » ma 11 feb 2013, 07:58

Is dit misschien wat voor de mensen met een vochtprobleem? :p

http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... _42&a=1646

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door Pop Up! » ma 11 feb 2013, 10:14

swennl schreef:Is dit misschien wat voor de mensen met een vochtprobleem? :p

http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... _42&a=1646
Nou dat lijkt me geen oplossing voor het probleem, en bij de action kun je dit ook kopen.
Pon moet een oplossing zoeken en niet zo met allerlei hulpmiddelen.
Maar toch bedankt voor je inbreng hoor...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 11 feb 2013, 12:40

Moet gewoon zonder zo gaar ding kunnen.

Me up ben ik nu al een week kwijt :(

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » ma 11 feb 2013, 15:13

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » ma 11 feb 2013, 20:30

Psycho_Mantis schreef:Moet gewoon zonder zo gaar ding kunnen.

Me up ben ik nu al een week kwijt :(
Hou vol, hou vol :P

Gebruikersavatar
maasup
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 19:58

Re: Vochtprobleem

Bericht door maasup » wo 13 feb 2013, 19:21

Vandaag voor de tweede keer bij de dealer geweest, opdracht van VW NL.weer niks kunnen vinden. Maak de volgende keer maar foto's, alsof je aan de hand van foto's van beslagen ramen en bevroren voorruit de oorzaak kunt vinden. :evil: :twisted:
Move Up BM, Dark Blue Metalic, Climatic, Drivepakket, Executive pakket, Alu wielen, Leder pook, Leder stuur, Leder handrem, W8 verlichting, Korte Polo antenne, Chroom schakelaars, Verstelbare kofferbakbodem, Chroom strip achterklep. Blokstriping op dak

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 13 feb 2013, 20:41

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 14 feb 2013, 12:08

ericb schreef:Ik moet zeggen dat sinds mijn Up! de laatste keer bij de dealer is geweest ik geen beslagen ramen meer heb gehad.
Ze hebben haar alleen goed gedroogd nadat ze eerst al een kitnaad hadden gerepareerd.
Dus ik ben voorzichtig positief.......
Even voor onze informatie, wat is er precies dicht gekit bij jou up?

Ik wil in de startpost een lijst maken met bij wie het opgelost is en waar de oorzaak zat van het probleem.
de lijst die ik tot nu toe heb zat het allemaal bij de voorruit :roll:
Ik ga het forum nog even veder afzoeken naar oplossingen

even een update over mijn eigen up, hij staat nog steeds bij de dealer...

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 14 feb 2013, 14:43

Zojuist een update gehad van de dealer

Het lek is gevonden! De linker wielkuip was niet goed afgekit

Alleen ik krijg hem nog niet terug, want hij start niet meer door een onbekende oorzaak. :'(

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 14 feb 2013, 19:44

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » vr 15 feb 2013, 10:14

Ik heb er nog even over getwittert naar PON misschien dat ze in beweging willen komen? Te vinden onder de tweets van @vwupforumnl
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door hicarla » vr 15 feb 2013, 14:39

Pfff, da's een behoorlijk vochtprobleem! :o

Ik mag volgende week m'n nieuwe High Up! halen en hoop écht dat deze dit probleem niet heeft. Voor de zekerheid heb ik even een linkje naar de dealer gestuurd over dit topic, en gevraagd of zij wel bekend zijn met dit probleem en of ze hierop anticiperen en de auto dus vóór afleveren checken. Mss denken ze dat ik een paniekzaaier ben, maar er zijn zo te lezen veel Up-rijders met dit probleem, ik moet toch een hoop geld betalen voor deze nieuwe auto, dus dan ga je er ook vanuit dat alles tiptop in orde is en dat je niet met vochtvreters (al dan niet met een leuke naam als Pingi) moet gaan werken. :roll: :cry:

Zodra ik wat hoor van de dealer, zal ik dit wel ff hier posten.

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door hicarla » vr 15 feb 2013, 15:42

hicarla schreef:Pfff, da's een behoorlijk vochtprobleem! :o

Ik mag volgende week m'n nieuwe High Up! halen en hoop écht dat deze dit probleem niet heeft. Voor de zekerheid heb ik even een linkje naar de dealer gestuurd over dit topic, en gevraagd of zij wel bekend zijn met dit probleem en of ze hierop anticiperen en de auto dus vóór afleveren checken. Mss denken ze dat ik een paniekzaaier ben, maar er zijn zo te lezen veel Up-rijders met dit probleem, ik moet toch een hoop geld betalen voor deze nieuwe auto, dus dan ga je er ook vanuit dat alles tiptop in orde is en dat je niet met vochtvreters (al dan niet met een leuke naam als Pingi) moet gaan werken. :roll: :cry:

Zodra ik wat hoor van de dealer, zal ik dit wel ff hier posten.
Oké, snelle reactie per mail met een toch wel bekend klinkend antwoord:

Goedemiddag Carla,

Bedankt voor je mail.

Tot nu toe heb ik een klant gehad, die zich af vroeg waarom de auto zo vochtig was van binnen.
Blijkt te maken te hebben dat mensen met sneeuw onder de schoenen in de auto gaan zitten, hierdoor worden de matten vochtig.
De vocht trekt dan uit de mat en stijgt op tegen de voorruit, zodra men de auto gaat verwarmen.
Onder de 4 a 5 graden werkt de airco niet, dus is het heel lastig om onder deze winterse omstandigheden, vochtige lucht door de airco te laten drogen.

De klant is daarna met onze tips aan de slag gegaan en nooit meer terug geweest met dit probleem.

Je mag zeker van mij aannemen dat wanneer je bij mij komt met een klacht waarover dan ook, je niet met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Ik zie je volgende week bij de aflevering en een fijn weekend."

Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik tot de gelukkigen mag behoren die er géén last van hebben....

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » vr 15 feb 2013, 15:57

hicarla schreef:Goedemiddag Carla,

Bedankt voor je mail.

Tot nu toe heb ik een klant gehad, die zich af vroeg waarom de auto zo vochtig was van binnen.
Blijkt te maken te hebben dat mensen met sneeuw onder de schoenen in de auto gaan zitten, hierdoor worden de matten vochtig.
De vocht trekt dan uit de mat en stijgt op tegen de voorruit, zodra men de auto gaat verwarmen.
Onder de 4 a 5 graden werkt de airco niet, dus is het heel lastig om onder deze winterse omstandigheden, vochtige lucht door de airco te laten drogen.

De klant is daarna met onze tips aan de slag gegaan en nooit meer terug geweest met dit probleem.

Je mag zeker van mij aannemen dat wanneer je bij mij komt met een klacht waarover dan ook, je niet met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Ik zie je volgende week bij de aflevering en een fijn weekend."

Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik tot de gelukkigen mag behoren die er géén last van hebben....
Die ene klant had misschien last van het bovenstaande verhaal maar de eerste vocht problemen ontstonden al in september/oktober.
Vooralsnog hoop ik dat je er geen last van zal krijgen! en heb je alleen heel veel plezier van je up. Mocht het zo zijn dat je in september/oktober 2013 er wel last van zal krijgen dan hoef je dit antwoord niet serieus te nemen.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » vr 15 feb 2013, 17:17

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 15 feb 2013, 20:32

Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet echt in mijn up...
Misschien kon die airco ook niet tegen de hoeveelheid vocht op

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » vr 15 feb 2013, 20:43

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie