Cornering lights op de UP!
Cornering lights op de UP!
Op het engels up forum heeft iemand cornering lights op zijn UP! geactiveerd.
Bij het insturen bij een bocht gaat dan je linker of rechter voor mistlicht aan.
http://www.upownersclub.co.uk/forum/cur ... c1553.html
Ben benieuwd wat er allemaal nog meer geactiveerd kan worden op de UP!.
Tegen de tijd dan onze citigo er is, toch maar eens langs gaan bij VAG techniek en al die leuke opties (hopelijk) activeren.
Bij het insturen bij een bocht gaat dan je linker of rechter voor mistlicht aan.
http://www.upownersclub.co.uk/forum/cur ... c1553.html
Ben benieuwd wat er allemaal nog meer geactiveerd kan worden op de UP!.
Tegen de tijd dan onze citigo er is, toch maar eens langs gaan bij VAG techniek en al die leuke opties (hopelijk) activeren.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje |
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|
Re: Cornering lights op de UP!
Hoe moet je dat activeren, gewoon software aanpassen? Kan de dealer dit ook?
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
Dat verteld die man er helaas niet bij, behalve dat hij het heeft geactiveerd.šváb schreef:Hoe moet je dat activeren, gewoon software aanpassen? Kan de dealer dit ook?
Ik neem aan dat dit gewoon via vagcom ingesteld kan worden en dan zou in principe de dealer het moeten kunnen.
Of ze dat ook willen en hoeveel ze ervoor vragen is maar de vraag natuurlijk.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje |
Ben bang als de politie dit ziet dat het weer een bekeuring word vanwege het rijden met mistlampen.....
Mistlampen zijn qua ontwerp ook teveel gericht op licht naar voren, niet opzij.
Jammer dat dit soort onderwerpen op forums (neem deze maar op dit forum: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=684) vaak dood bloeden en het onvolledig blijft, want hoe dit nu gedaan is blijft een
Mistlampen zijn qua ontwerp ook teveel gericht op licht naar voren, niet opzij.
Jammer dat dit soort onderwerpen op forums (neem deze maar op dit forum: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=684) vaak dood bloeden en het onvolledig blijft, want hoe dit nu gedaan is blijft een
Bij de meeste auto's is de bochtenverlichting de mistlampen toch, of ben ik nou gek....
En ik verzeker je dat die bochten verlichting het doet....
Iemand die goed mee overweg kan gaat er vandaag bij zijn eigen Mii mee kijken....
En ik verzeker je dat die bochten verlichting het doet....
Iemand die goed mee overweg kan gaat er vandaag bij zijn eigen Mii mee kijken....
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket
Alle auto's met cornering lights die ik ken en gereden heb werken door middel van de mistlichten, dus ik verwacht niet dat je hier een bekeuring voor gaat krijgen.
Ik denk dat ie nog niet helemaal wakker was vanmorgen die CBdicX....pvaken schreef:Alle auto's met cornering lights die ik ken en gereden heb werken door middel van de mistlichten, dus ik verwacht niet dat je hier een bekeuring voor gaat krijgen.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket
Nee hoor, ik was en ben nog steeds wakkerToine schreef:Ik denk dat ie nog niet helemaal wakker was vanmorgen die CBdicX....pvaken schreef:Alle auto's met cornering lights die ik ken en gereden heb werken door middel van de mistlichten, dus ik verwacht niet dat je hier een bekeuring voor gaat krijgen.
Cornering lights is iets wat al jaren geleden door oa Citroen is toegepast op oa de XM serie en ik dacht zelfs al op de Snoek.
Maar deze lampen draaide mee met de stuur richting, anders schijnen de lampen gewoon vooruit, dus nutteloos om het hoekje om te kijken, wat dit voor dit doel ook is als je de standaard mistlampen gaat gebruiken.
Cornering lights op de plaats van mistlampen zullen lampen zijn met een aangepaste reflector die dus bewust opzij schijnt.
Dus ik was best wel wakker, sorry.......
Hier de enige echt goede oplossing is met aktieve lampen of een specifieke berm/hoeklamp, en niet via een mistlamp:
http://www.renault.co.uk/about/safety/c ... light.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=z0O6NS83JB0
Haha...
Hoe worden mistlampen ook wel eens genoemd....breedstralers.....
Je haalt toch echt twee lampen door elkaar, mistlamp/breedstraler en een berm/hoeklamp.Toine schreef:Haha...
Twee verschillende type lampen met duidelijk andere toepassing, maar als jij een mistlamp voor een hoeklamp wilt gebruiken ga lekker je gang, er worden wel vreemdere dingen gedaan, moet je mijn UP maar eens zien als ik die binnenkort krijg.
Misschien dat de filmpjes toch niet helemaal duidelijk zijn........
-
- Forum newbie
Ik ben net ook bezig geweest met coderen van mijn UP!
en het werkt zo wel insturen als richting aangeven
anticar jacking werkt ook
Heeft dit gevolgen voor de garantie?
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
- oubaasje
- Vagling liefhebber
waarom 'cornering lights'? Kan iemand dat mij uitleggen? Voor de veiligheid? voor je eigen 'ego' om te laten zien dat je er aan komt?
Ad
Ad
Dat vraag ik mij ook af want via de mistlampen heb je er geen flikker aan, alleen de aktieve en de lampen met speciale reflectoren hebben iets van nut, voor zover dat het nut heeft.oubaasje schreef:waarom 'cornering lights'? Kan iemand dat mij uitleggen? Voor de veiligheid? voor je eigen 'ego' om te laten zien dat je er aan komt?
Ad
Welke codes heb ke gebruikt met VCDS...Harrywhiteup! schreef:Ik ben net ook bezig geweest met coderen van mijn UP!
Ben wel benieuwd wat er nog meer kan, al denk ik dat het niet veel zal zijn....
Blijft een basis auto hè....
Het gaat erom, zoals de toppic starter zich af vroeg, wat er mogelijk is met de bochten verlichting en evt. Verder nog..... je moet er verder niks mee het enige wat je moet is doodt, het enige wat zeker is in het leven....oubaasje schreef:waarom 'cornering lights'? Kan iemand dat mij uitleggen? Voor de veiligheid? voor je eigen 'ego' om te laten zien dat je er aan komt?
Ad
Slaat niet op jou maar in het algemeen...
- oubaasje
- Vagling liefhebber
nu begrijp ik het Toine. Dank voor je uitleg
-
- Forum newbie
Met Cornering Lights of te wel Bochtenverlichting
heb je wel wat aan als je bocht in stuurt tot 30km gaat je mistlamp aan en zie je dus meer in het donker!!
Als je een goed iemand heb die je auto codert behoud je gewoon garantie!!
heb je wel wat aan als je bocht in stuurt tot 30km gaat je mistlamp aan en zie je dus meer in het donker!!
- oubaasje
- Vagling liefhebber
duidelijk Harrywhiteup. Thnx
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ik zie dat je redelijk dichtbij woont.Harrywhiteup! schreef:Met Cornering Lights of te wel Bochtenverlichting
Ik vind dit wel interessant, waar kan ik dit laten doen?
edit: Ik zie het al het topic van vag techniek
Ik ga denk ik binnenkort eens langs!