Schakel problemen
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Schakel problemen
Koppelingscilinders zijn wel gevoelige dingen, zeker de plastic varianten... Het is zeker een kanshebber.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Schakel problemen
Toch is tegenwoordig vrijwel alles van kunststof..
Re: Schakel problemen
Als je weet hoe hoog de oliedruk kan oplopen in leidingen en cilinders, dan is het helemaal niet logisch en zelfs onverantwoord om daar plastic onderdelen voor te gebruiken. Temeer, daar na verloop van tijd de kwaliteit van plastic achteruit gaat door veroudering. Maar omdat een weigerende koppeling niet direct voor levensbedreigende situaties zal zorgen nemen fabrikanten puur uit oogpunt van geldbesparing bepaalde beslissingen, die echter voor de klant een berg ergernis en kosten kan opleveren.
De budget gedachte zie dan jammer genoeg ook in dit soort zaken terug in wagens in deze categorie, waar de marge zodanig laag is dat fabrikanten zich in allerlei bochten wringen om maar geld te kunnen besparen. Een en ander hebben we ook te danken aan onze onvolprezen EU, waar ongekozen hotemetoten de koers bepalen t.a.v. de auto industrie en met de regelmaat van de klok met steeds strengere eisen komen die door autofabrikanten niet meer is bij te houden en waardoor, zeker in ons landje auto's bijkans onbetaalbaar worden.
De budget gedachte zie dan jammer genoeg ook in dit soort zaken terug in wagens in deze categorie, waar de marge zodanig laag is dat fabrikanten zich in allerlei bochten wringen om maar geld te kunnen besparen. Een en ander hebben we ook te danken aan onze onvolprezen EU, waar ongekozen hotemetoten de koers bepalen t.a.v. de auto industrie en met de regelmaat van de klok met steeds strengere eisen komen die door autofabrikanten niet meer is bij te houden en waardoor, zeker in ons landje auto's bijkans onbetaalbaar worden.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Schakel problemen
Achja, tegenwoordig heb je ook carterpannen van kunststof, incl de aftapplug, kleppendeksels, pedalen, brandstofleidingen etc etc..
Ik ben benieuwd hoe dat er over 20 jaar allemaal uit ziet..
Ik ben benieuwd hoe dat er over 20 jaar allemaal uit ziet..
Re: Schakel problemen
Als de de drempels ziet waar sporen zichtbaar zijn van vulpluggen dan denk je, hoe is het mogelijk dat er geen olieplassen bij die drempels liggen. Maar als dat alles van plastic is en je raakt zo'n drempel heb je volgens mij gelijk de hoofdprijs te pakken.
Maar als het zo doorgaat rijden wij hier over 20 jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer in een auto omdat alles en iedereen die hier in de EU aan de knoppen draaien anti auto is. Voor de gewone man dan hè. Al die ongekozen hotemetoten daar in Brussel, die de gekozen hotemetoten van de EU landen dicteren wat er wel en niet mag en, wat je wel, maar vooral niet mag als burger. Die maken het de fabrikanten welhaast onmogelijk nog een betaalbare auto op de markt te brengen. In 2030 mag er nergens meer een auto met brandstofmotor van de band rollen en zijn we verplicht om volledig elektrisch te rijden. Dus...
Maar in Amerika gooien ze de kont tegen de krib en produceren ze gewoon weer nieuwe brandstofmotoren in nieuwe fabrieken omdat ze daar het elektrisch rijden zoals ons dat hier door de strot wordt geduwd totaal niet zien zitten. Stel je daar die afstanden voor en je zit daar met je elektrowagentje op de weg met een batterij die maar 300 km effectief is.
Maar als het zo doorgaat rijden wij hier over 20 jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer in een auto omdat alles en iedereen die hier in de EU aan de knoppen draaien anti auto is. Voor de gewone man dan hè. Al die ongekozen hotemetoten daar in Brussel, die de gekozen hotemetoten van de EU landen dicteren wat er wel en niet mag en, wat je wel, maar vooral niet mag als burger. Die maken het de fabrikanten welhaast onmogelijk nog een betaalbare auto op de markt te brengen. In 2030 mag er nergens meer een auto met brandstofmotor van de band rollen en zijn we verplicht om volledig elektrisch te rijden. Dus...
Maar in Amerika gooien ze de kont tegen de krib en produceren ze gewoon weer nieuwe brandstofmotoren in nieuwe fabrieken omdat ze daar het elektrisch rijden zoals ons dat hier door de strot wordt geduwd totaal niet zien zitten. Stel je daar die afstanden voor en je zit daar met je elektrowagentje op de weg met een batterij die maar 300 km effectief is.
Laatst gewijzigd door Blackciti op zo 29 jan 2023, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schakel problemen
Blackciti schreef: ↑zo 29 jan 2023, 12:56Als de de drempels ziet waar sporen zichtbaar zijn van vulpluggen dan denk je, hoe is het mogelijk dat er geen olieplassen bij die drempels liggen. Maar als dat alles van plastic is en je raakt zo'n drempel heb je volgens mij gelijk de hoofdprijs te pakken.
Maar als het zo doorgaat rijden wij hier over 20 jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer in een auto omdat alles en iedereen die hier in de EU aan de knoppen draaien anti auto is. Voor de gewone man dan hè. Al die ongekozen hotemetoten daar in Brussel, die de gekozen hotemetoten van de EU landen dicteren wat er wel en niet mag en, wat je wel, maar vooral niet mag als burger. Die maken het de fabrikanten welhaast onmogelijk nog een betaalbare auto op de markt te brengen. In 2030 mag er nergens meer een auto met brandstofmotor van de band rollen en zijn we verplicht om volledig elektrisch te rijden. Dus...
Maar in Amerika gooien ze de kont tegen de krib en produceren ze gewoon weer nieuwe brandstofmotoren in nieuwe fabrieken omdat ze daar het elektrisch rijden zoals ons dat hier door de strot wordt geduwd totaal niet zien zitten. Stel je daar die afstanden voor en je zit daar met je elektrowagentje op de weg met een batterij die maar 300 km effectief is.