Gisteren samen met
Vdub van VAG Performance Center 4 nieuwe banden van Hankook in de maat 175-55/R15 (i.p.v. 185-55/R15) eronder gezet. In de originele maat vond ik het ballon banden gehalte iets teveel. Nu met 175-55/R15 breed zijn de wangen ook ietsjes minder hoog waardoor het (imo) mooier staat. Dat de teller nu ietsjes meer afwijkt neem ik al te graag voor lief.
Eens zien of het in het verbruik nog iets gaat schelen. In theorie zou het verbruik ietsjes omlaag moeten gaan vanwege minder weerstand. Ikzelf verwacht niet een groot verschil, 0,5l/100km minder o.i.d.
Wellicht ligt het aan mij, maar naar mijn idee is de acceleratie ook ietsjes beter geworden sinds ik deze banden eronder heb.
Plaatje bij het praatje:
Verder hebben we aan de voorkant een nieuwe setje remmerij van Zimmermann eronder gezet. Dat was erg nodig i.v.m. trillen bij lichtjes remmen. Vooral op de snelweg was dit bloedirritant, omdat het de hele auto schudde. Remblokken waren nog prima, maar de schijven waren redelijk versleten. Die hadden nog 1mm te gaan.
Last but not least. Ik had sinds aankoop van de Mii last van een ''tokkend'' geluid. Dat geluid hoorde ik bijna iedere keer als ik over een drempel reed. Het geluid kwam van rechtsachter. Niks vreemds kunnen zien, wel merkte ik op dat er wat speling zat op de vulbuis van de brandstoftank (?) aan de zijde van het rechter achterwiel, zie foto hieronder. Daar even tijdelijk iets achter geplaatst als demping zodat het niet tegen het chassis aan kon komen. En voila... Het getok is weg.
![Afbeelding](https://i.imgur.com/Q6SCedF.png)