Mijn tweede Up!
Mijn tweede Up!
Hallo allen.
Wellicht een beetje vreemde aanhef, maar die klopt wel.
Om vragen voor te zijn kan je het hoe en waarom hier lezen: http://www.vwforum.nl/polo-lupo-algemee ... 44142.html
Ik heb een rode Hi UP! 44 Kw met Executive- en Drive pakket. Dashboardrand is zwart gekozen zodat het rood niet overal aanwezig is. De stoelen heb ik in een lichte kleur met rode bies gekozen. Dat ziet er heel fris uit. Iets wat de dealer ook vond toen hij de auto voor het eerst zo zag, zodat er nu ook een dergelijke uitvoering in de showroom stond toen ik mijn tweede kwam afhalen.
Ik krijg heel veel positieve reacties. Zowel op ex- als interieur.
Wellicht een beetje vreemde aanhef, maar die klopt wel.
Om vragen voor te zijn kan je het hoe en waarom hier lezen: http://www.vwforum.nl/polo-lupo-algemee ... 44142.html
Ik heb een rode Hi UP! 44 Kw met Executive- en Drive pakket. Dashboardrand is zwart gekozen zodat het rood niet overal aanwezig is. De stoelen heb ik in een lichte kleur met rode bies gekozen. Dat ziet er heel fris uit. Iets wat de dealer ook vond toen hij de auto voor het eerst zo zag, zodat er nu ook een dergelijke uitvoering in de showroom stond toen ik mijn tweede kwam afhalen.
Ik krijg heel veel positieve reacties. Zowel op ex- als interieur.
Ik rij meestal Hi in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie
- Nemad
- Vagling liefhebber
- Berichten: 132
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Mijn tweede Up!
Welkom........
Graag een fotoke......ik ben erg benieuwd naar de kleurcombi!
Graag een fotoke......ik ben erg benieuwd naar de kleurcombi!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'
Re: Mijn tweede Up!
Welkom Hatchback!
Misschien kun je het hier nog eens vertellen? Het werd me niet direct duidelijk.Hatchback schreef:Om vragen voor te zijn kan je het hoe en waarom hier lezen: http://www.vwforum.nl/polo-lupo-algemee ... 44142.html
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mijn tweede Up!
Ik heb het doorgelezen op het VWforum. Ik begrijp dat HB een Up BMT geleverd heeft gekregen, terwijl hij een niet-BMT wenste. Uiteindelijk heeft HB alsnog een niet-BMT Up gekregen.
Re: Mijn tweede Up!
Vreemd verhaal, de BMT heeft als extra een sportonderstel (leuk!) en een startstop functie (die je uit kunt zetten). Waarom zou je geen BMT willen???
Ik lees dat Hatchback echt een niet-BMT wil. Nou ja, iedere sjaak zijn smaak Maar ik vind het opmerkelijk. Je maakt je druk om een duurdere accu, maar wat denk je van de hogere afschrijving op een niet-BMT. De BMT zal als occassion beter in de markt liggen. Daar gaat het voordeel van je goedkopere accu
Ik lees dat Hatchback echt een niet-BMT wil. Nou ja, iedere sjaak zijn smaak Maar ik vind het opmerkelijk. Je maakt je druk om een duurdere accu, maar wat denk je van de hogere afschrijving op een niet-BMT. De BMT zal als occassion beter in de markt liggen. Daar gaat het voordeel van je goedkopere accu
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Mijn tweede Up!
...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn tweede Up!
...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn tweede Up!
De duurdere accu (paar euro verschil misschien) zal je niet iedere week vervangen gelukkig. Het hogere brandstofverbruik is wel een mooie kostenpost want deze kan goed oplopen. Als je echt perse een statement wil maken (zo lees ik het in ieder geval) sta je in je recht om te nemen en krijgen wat is afgesproken op het aankoopcontract. De Up's zonder bluemotion zijn per 1 juli officieel niet meer leverbaar!
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
Re: Mijn tweede Up!
Beter brandstofverbruik (met start stop) en een lagere CO2 uitstoot, wat wellicht ooit relevant kan zijn voor een lagere wegenbelasting (na 1 januari 2014). En met sportonderstel net even strakker door de bocht. BMT biedt wat mij betreft alleen maar voordelen. Maar als je denkt dat de niet-BMT nét zo goed in de occassionmarkt zal liggen, dan kan dat ook natuurlijkProhopper schreef:Waarom denk je dat?up! schreef:De BMT zal als occassion beter in de markt liggen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Mijn tweede Up!
Prohopper schreef:Welkom. Waarom persé een non-Bluemotion gekozen?
Ik ben ook wel benieuwd, dus graag een fotootje a.u.b.
Beetje luie mensen hier?? Een optie om een bijlage te sturen zie ik niet.
FF googelen en je hebt zo een foto te pakken.
http://www.larevueautomobile.com/interi ... 0interieur
Mijne is dus met een glimmend zwart dashboardpaneel geleverd.
Wat betreft de BM uitvoering nog dit: momenteel heb ik weer een paar honderd km gereden en ditmaal zonder ook maar één maal een drempel of andere hobbel te raken met normaal rijgedrag. Dit was onmogelijk met de BM, die 1.5 cm lager ligt en daardoor ook nog meer hobbelt/stugger is.
Verder staat het start/stop systeem nog in kinderschoenen. Mijn idee is dat het nogal aan slijtage onderhevig is, vooral als je veel stadsverkeer rijdt. Je kan het wel uitzetten, maar niet doorlopend. Telkens bij het uitzetten van de motor reset het systeem zichzelf.
Dynamo en startmotor zijn in een onderdeel gevat. Kortom, gaat het stuk dan betaal je dus eigenlijk twee onderdelen, dus als men het over afschrijving heeft...
Ik rij meestal Hi in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie
Re: Mijn tweede Up!
Als je net zo lang met je auto doet als ik (mijn Polo 11 jaar gehad), dan maakt na 10-11 jaar die afschrijving ook niet meer uit....
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mijn tweede Up!
Een Up, zowel BMT als non-BMT, heeft net als (bijna?) elk motorblok een afzonderlijke dynamo en startmotor. Dynamo zit links naast het inlaatspruitstuk. Startmotor zit, niet zichtbaar, aan de achterzijde boven het vliegwiel.Hatchback schreef:Dynamo en startmotor zijn in een onderdeel gevat.
- Up-Jury
- Donateur member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Mijn tweede Up!
Welkom !
Even over de startmotor, het is bevestigd dat de startmotor van de up een zwaardere versie is ivm start en stop systeem. En ja je moet telkens een knopje indrukken als je weer gaat rijden maar dat zal waarschijnlijk softwarematig misschien aan te passen zijn. Of het vraagt elke keer 1,5 calorie van je lichaam. Echt irritant vind ik het niet.
Maar dankzij het SS systeem en BM rij ik 1,5 jaar zonder enig wegenbelasting te betalen wat mij 400 euro bespaart. Al zou de startmotor zich begeven binnen 2 jaar dan krijg ik een nieuwe van VW.
Een drempel raken met een Bluemotion uitvoering bij normaal rijgedrag ..... ik heb er echt geen last van en er zijn nog al veel drempels in het dorp bij mij, maar misschien ligt het aan mijn normaal rijgedrag.
Even over de startmotor, het is bevestigd dat de startmotor van de up een zwaardere versie is ivm start en stop systeem. En ja je moet telkens een knopje indrukken als je weer gaat rijden maar dat zal waarschijnlijk softwarematig misschien aan te passen zijn. Of het vraagt elke keer 1,5 calorie van je lichaam. Echt irritant vind ik het niet.
Maar dankzij het SS systeem en BM rij ik 1,5 jaar zonder enig wegenbelasting te betalen wat mij 400 euro bespaart. Al zou de startmotor zich begeven binnen 2 jaar dan krijg ik een nieuwe van VW.
Een drempel raken met een Bluemotion uitvoering bij normaal rijgedrag ..... ik heb er echt geen last van en er zijn nog al veel drempels in het dorp bij mij, maar misschien ligt het aan mijn normaal rijgedrag.
Re: Mijn tweede Up!
x2. Meer voor hetzelfde geld. En wat betreft dat bluemotion logo, dat kan er makkelijk af weet niemand dat je daar mee rond rijdtup! schreef:Vreemd verhaal, de BMT heeft als extra een sportonderstel (leuk!) en een startstop functie (die je uit kunt zetten). Waarom zou je geen BMT willen???
Ik lees dat Hatchback echt een niet-BMT wil. Nou ja, iedere sjaak zijn smaak Maar ik vind het opmerkelijk. Je maakt je druk om een duurdere accu, maar wat denk je van de hogere afschrijving op een niet-BMT. De BMT zal als occassion beter in de markt liggen. Daar gaat het voordeel van je goedkopere accu
Re: Mijn tweede Up!
waarom mag niemand dat weten ?nol schreef:En wat betreft dat bluemotion logo, dat kan er makkelijk af weet niemand dat je daar mee rond rijdt
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013