Laat hier je nieuwe trots zien.
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 10:51
Maarten Klinge schreef: ↑zo 31 okt 2021, 21:27
Hey Arjan, hoe bevalt de Downpipe?! Merk je verschil in rijden qua prestaties? En is het geluid veel veranderd? Ik ben erg benieuwd!
Ik merk al wel verschil in prestaties maar hij moet nog wel opnieuw afgesteld worden om het maximale eruit te halen.
Het geluid is iets dieper geworden
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 10:52
OnlyWay=Up! schreef: ↑ma 01 nov 2021, 19:49
Ha Arjan,
Misschien dat ik het gemist heb, maar is het jou nog gelukt om de olietemperatuur te activeren in het MFA?
Zo ja dan hoor ik graag hoe je dat voor elkaar gekregen hebt.
Ik heb laatst andere gegevens in de eepron geschreven maar daar is het ook niet helemaal mee gelukt. Ik heb nog 1 andere manier gevonden maar nog niet kunnen testen
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 10:53
Pluvier schreef: ↑ma 01 nov 2021, 21:19
Bij mijn Up is het onlangs aangezet, ook ik ik de verbruiksweergave laten wijzigen in km/liter .
Bij een mooi is dit idd veel makkelijker omdat deze de juiste eepron gegevens hebben
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 10:55
damianw26 schreef: ↑di 02 nov 2021, 07:42
OnlyWay=Up! schreef: ↑ma 01 nov 2021, 19:49
Ha Arjan,
Misschien dat ik het gemist heb, maar is het jou nog gelukt om de olietemperatuur te activeren in het MFA?
Zo ja dan hoor ik graag hoe je dat voor elkaar gekregen hebt.
Als Arjan het voor elkaar heeft gekregen en het tegen betaling bij andere forummers wil activeren, dan is er een aardig business model schat ik zo in
Needle sweep en uitschakelbare ESP is me ook gelukt dus ik denk dat olie temp me ook wel zal lukken alleen nu moet het met een omweg waarschijnlijk
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Bericht
door Maarten Klinge » ma 08 nov 2021, 11:18
Arjan-tsi schreef: ↑ma 08 nov 2021, 10:55
damianw26 schreef: ↑di 02 nov 2021, 07:42
OnlyWay=Up! schreef: ↑ma 01 nov 2021, 19:49
Ha Arjan,
Misschien dat ik het gemist heb, maar is het jou nog gelukt om de olietemperatuur te activeren in het MFA?
Zo ja dan hoor ik graag hoe je dat voor elkaar gekregen hebt.
Als Arjan het voor elkaar heeft gekregen en het tegen betaling bij andere forummers wil activeren, dan is er een aardig business model schat ik zo in
Needle sweep en uitschakelbare ESP is me ook gelukt dus ik denk dat olie temp me ook wel zal lukken alleen nu moet het met een omweg waarschijnlijk
Dan moet je eerst een carterpan met sensor kopen en monteren, de TSI en GTI hebben dat helaas niet is mij verteld door een collega.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
-
Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Bericht
door Maarten Klinge » ma 08 nov 2021, 11:20
Arjan-tsi schreef: ↑ma 08 nov 2021, 10:51
Maarten Klinge schreef: ↑zo 31 okt 2021, 21:27
Hey Arjan, hoe bevalt de Downpipe?! Merk je verschil in rijden qua prestaties? En is het geluid veel veranderd? Ik ben erg benieuwd!
Ik merk al wel verschil in prestaties maar hij moet nog wel opnieuw afgesteld worden om het maximale eruit te halen.
Het geluid is iets dieper geworden
Nice! Dus je zou zeggen dat het het waard is op gebied van prestaties? Ga je nog iets van intake of inlegfilter monteren voordat de auto op de bank gaat om hogeren cijfers te krijgen?
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
-
damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
-
Contacteer:
Bericht
door damianw26 » ma 08 nov 2021, 11:36
Uitschakelbaar esp heb ik ook zeker oren naar
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 12:40
Maarten Klinge schreef: ↑ma 08 nov 2021, 11:18
Arjan-tsi schreef: ↑ma 08 nov 2021, 10:55
damianw26 schreef: ↑di 02 nov 2021, 07:42
Als Arjan het voor elkaar heeft gekregen en het tegen betaling bij andere forummers wil activeren, dan is er een aardig business model schat ik zo in
Needle sweep en uitschakelbare ESP is me ook gelukt dus ik denk dat olie temp me ook wel zal lukken alleen nu moet het met een omweg waarschijnlijk
Dan moet je eerst een carterpan met sensor kopen en monteren, de TSI en GTI hebben dat helaas niet is mij verteld door een collega.
Een mpi heeft dat ook niet. Een mpi heeft helemaal geen olie temp sensor. De olie temp die een mpi aangeeft is een berekende waarde van de ECU dus is dit ook niet nauwkeurig.
Bij een mpi kan je bij meetwaarde blokken de berekende olietemp aflezen in de ECU en tacho en bij de TSI alleen in de ECU. Dus daarom had ik de eepron van de tacho van een mpi gekopieerd in mij tacho met de gegevens van me eigen start onderbreking. Maar dan nog werkt het helaas niet.
De 2020 up GTI heeft wel olie temp in het display en die heeft ook geen olietemp sensor dus het is alleen een verborgen signaal tussen de ECU en de tacho die de berekende waarde doorgeef.
Wil je de echte waarde hebben moet je een carterpan van een polo of golf 1.0 TSI pakken met sensor en dan 1 draad naar de ECU pos 61 en 1 geschakelde plus en 1 massa aansluiten.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 12:42
Maarten Klinge schreef: ↑ma 08 nov 2021, 11:20
Arjan-tsi schreef: ↑ma 08 nov 2021, 10:51
Maarten Klinge schreef: ↑zo 31 okt 2021, 21:27
Hey Arjan, hoe bevalt de Downpipe?! Merk je verschil in rijden qua prestaties? En is het geluid veel veranderd? Ik ben erg benieuwd!
Ik merk al wel verschil in prestaties maar hij moet nog wel opnieuw afgesteld worden om het maximale eruit te halen.
Het geluid is iets dieper geworden
Nice! Dus je zou zeggen dat het het waard is op gebied van prestaties? Ga je nog iets van intake of inlegfilter monteren voordat de auto op de bank gaat om hogeren cijfers te krijgen?
Een inlegfilter zit er al in en ik heb pasgeleden de vijfbak er weer terug onder gezet dus binnenkort ff langs de tuner rijden voor een afspraak
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 12:43
damianw26 schreef: ↑ma 08 nov 2021, 11:36
Uitschakelbaar esp heb ik ook zeker oren naar
Aangezien ik daar veel vragen over kreeg om het aan te sluiten heb ik een schema geplaatst zodat je het zelf kan aansluiten. De onderdeelnummers staan er ook bij.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Pluvier
- Forum newbie
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11
Bericht
door Pluvier » ma 08 nov 2021, 12:47
Oke met vcp en kun je nog aangeven hoe ?
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » ma 08 nov 2021, 13:57
Pluvier schreef: ↑ma 08 nov 2021, 12:47
Oke met vcp en kun je nog aangeven hoe ?
Als je hem niet aangevinkt krijg is waarschijnlijk je tacho niet geschikt
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Pluvier
- Forum newbie
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11
Bericht
door Pluvier » vr 12 nov 2021, 08:34
oke, bedankt dan zal het dat zijn.
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » wo 17 nov 2021, 11:24
Al weer een tijdje geleden is de zesbak gewisseld voor de vijfbak. Persoonlijk vindt ik dat veel lekkerder rijden maar nu de vijfbak er weer onder zit merk je toch dat hij een stuk langzamer is geworden door de lange versnellingen.
En gisteren is de software opnieuw afgesteld vanwege de downpipe het resultaat van de downpipe is 13 pk extra en 18 nm maar wat een verschil is dat zeg
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Bericht
door Up!grade TSI » wo 17 nov 2021, 11:44
Netjes, leuk om te weten
En dat is met Oem demper dus?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>
Up! GTi (3e)
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » wo 17 nov 2021, 12:32
Up!grade TSI schreef: ↑wo 17 nov 2021, 11:44
Netjes, leuk om te weten
En dat is met Oem demper dus?
Ja dat is idd met originele einddemper
Omdat ik het fijn vind dat het koppel heel vroeg inkom en ook redelijk lang vast houd moet je ook wat op vermogen inleveren. Het is net wat je zelf fijn vind rijden
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Bericht
door Up!grade TSI » wo 17 nov 2021, 13:53
Arjan-tsi schreef: ↑wo 17 nov 2021, 12:32
Up!grade TSI schreef: ↑wo 17 nov 2021, 11:44
Netjes, leuk om te weten
En dat is met Oem demper dus?
Ja dat is idd met originele einddemper
Omdat ik het fijn vind dat het koppel heel vroeg inkom en ook redelijk lang vast houd moet je ook wat op vermogen inleveren. Het is net wat je zelf fijn vind rijden
Ik weet het, heb met 151/255 nagenoeg dezelfde waardes
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>
Up! GTi (3e)
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » wo 17 nov 2021, 14:16
Up!grade TSI schreef: ↑wo 17 nov 2021, 13:53
Arjan-tsi schreef: ↑wo 17 nov 2021, 12:32
Up!grade TSI schreef: ↑wo 17 nov 2021, 11:44
Netjes, leuk om te weten
En dat is met Oem demper dus?
Ja dat is idd met originele einddemper
Omdat ik het fijn vind dat het koppel heel vroeg inkom en ook redelijk lang vast houd moet je ook wat op vermogen inleveren. Het is net wat je zelf fijn vind rijden
Ik weet het, heb met 151/255 nagenoeg dezelfde waardes
Ja rijd goed ik heb bij 1800 toeren al maximaal koppel en dat hou hij vast tot 3600 toeren. En dan bouwt hij langzaam af.
De eerste run was ook wel leuk maar toen was de koppelkromme niet zo vlak en 284nm is iets te veel koppel
-
Bijlagen
-
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
-
OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Bericht
door OnlyWay=Up! » do 18 nov 2021, 18:59
Arjan-tsi schreef: ↑wo 17 nov 2021, 11:24
Al weer een tijdje geleden is de zesbak gewisseld voor de vijfbak. Persoonlijk vindt ik dat veel lekkerder rijden maar nu de vijfbak er weer onder zit merk je toch dat hij een stuk langzamer is geworden door de lange versnellingen.
En gisteren is de software opnieuw afgesteld vanwege de downpipe het resultaat van de downpipe is 13 pk extra en 18 nm maar wat een verschil is dat zeg
IMG_20211116_092921_MP.jpg
Erg mooie update weer!
EX: '17 UP! TSI
-
Arjan-tsi
- Vagling liefhebber
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11
Bericht
door Arjan-tsi » vr 19 nov 2021, 13:35
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm