@autheo
Leuk dat je me gunt dat ik me vermaak met de e up. Jouw tijd komt nog wel, al weet ik dat niet zeker omdat jij een verre / veelrijder bent geloof ik. Zelf maak ik veel tochtjes van een of enkele kilometers. Met de benzine up hoor je, zie je, ruik je en voel je - zeker in de winter - dat dat niet goed is voor de auto. Dat gevoel ontbreekt bij een e up. Ik sluit zelfs niet uit dat vele korte tochtjes beter zijn dan een lange.
PS Is "over mijn schouder in de spiegel kijken" iets anders dan "in de spiegel over mijn schouder kijken" ? Neig ernaar dat beiden hetzelfde zeggen namelijk in de achteruitkijkspiegel kijken.
lane assist
Re: lane assist
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Viking1964
- Forum newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 24 jun 2017, 20:40
- Contacteer:
Re: lane assist
Beste Gert,
Is het je al gelukt om die lane-assist permanent uit te zetten?
Ik rij naast mijn T6.1 ook een T-Cross uit 2020 met zo'n irritante lane-assist.
Nu kan die bij de T-Cross via VCDS zo aangepast worden dat hij zijn laatste stand onthoud. IK ga dit eerdaags uit vogelen.
Iemand kan het voor 30 euro voor mij doen maar vind het veel leuker om het zelf te regelen.
Is het je al gelukt om die lane-assist permanent uit te zetten?
Ik rij naast mijn T6.1 ook een T-Cross uit 2020 met zo'n irritante lane-assist.
Nu kan die bij de T-Cross via VCDS zo aangepast worden dat hij zijn laatste stand onthoud. IK ga dit eerdaags uit vogelen.
Iemand kan het voor 30 euro voor mij doen maar vind het veel leuker om het zelf te regelen.
T6.1 LWB 150kW, R1200R, R1200GS LC, T-Cross 1.5 aut
Re: lane assist
Ja, dat is mij gelukt, dwz de lane assist naar "onthoudt de laatste stand" te zetten. Ik heb in de link hieronder beschreven hoe het moet.
https://www.goingelectric.de/forum/view ... 5#p1459975
Je moet dan wel eerst OBDeleven met software licensie aanschaffen (€80 bij Autowolf wat me een betrouwbare zaak lijkt). Lijkt duur maar is het niet want je kunt er veel meer mee instellen. Bij de e-up springt de temperatuur standaard bij elke start naar 22 graden ipv laatste stand onthouden en daar ergerde ik me bijna even erg aan als aan de lane asssist default aan. De benzine up heeft daar geen last van maar als je op OBDeleven googelt kom je mogelijk instellingen tegen die je interesseren.
Uiteraard kan e.e.a. ook met VCDS maar of dat goedkoper is? OBDeleven is meer iets voor eenvoudige zielen zoals ik en dat vond ik al lastig genoeg. De instructie in de link heb ik gemaakt met behulp van een video van Tedo Nash.
PS Je hebt het ook over permanent uitzetten. Dat kan ook. Als je op Tedo Nash en lane asssist googelt kom je een video tegen waarin hij alle opties laat zien met OBDeleven. Permanent uitzetten lijkt mij fout en zinloos omdat "onthoudt laatste stand" perfect is. Ik rijd maar zelden lange en duffe stukken op de autoweg maar daar lijkt mij de lane assist echt een zinvolle veiligheidsvoorziening. Als je hem direct daarna dan weer uitschakelt kun je bij de "normale situaties" van 50, 60, 70, 80 km (stad, platte land) weer rustig rijden zonder er door lastig te worden gevallen.
https://www.goingelectric.de/forum/view ... 5#p1459975
Je moet dan wel eerst OBDeleven met software licensie aanschaffen (€80 bij Autowolf wat me een betrouwbare zaak lijkt). Lijkt duur maar is het niet want je kunt er veel meer mee instellen. Bij de e-up springt de temperatuur standaard bij elke start naar 22 graden ipv laatste stand onthouden en daar ergerde ik me bijna even erg aan als aan de lane asssist default aan. De benzine up heeft daar geen last van maar als je op OBDeleven googelt kom je mogelijk instellingen tegen die je interesseren.
Uiteraard kan e.e.a. ook met VCDS maar of dat goedkoper is? OBDeleven is meer iets voor eenvoudige zielen zoals ik en dat vond ik al lastig genoeg. De instructie in de link heb ik gemaakt met behulp van een video van Tedo Nash.
PS Je hebt het ook over permanent uitzetten. Dat kan ook. Als je op Tedo Nash en lane asssist googelt kom je een video tegen waarin hij alle opties laat zien met OBDeleven. Permanent uitzetten lijkt mij fout en zinloos omdat "onthoudt laatste stand" perfect is. Ik rijd maar zelden lange en duffe stukken op de autoweg maar daar lijkt mij de lane assist echt een zinvolle veiligheidsvoorziening. Als je hem direct daarna dan weer uitschakelt kun je bij de "normale situaties" van 50, 60, 70, 80 km (stad, platte land) weer rustig rijden zonder er door lastig te worden gevallen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: lane assist
Evt kan ik ook mensen helpen, regio Utrecht. Ik heb een originele VCDS tot mijn beschikking. PM maar bij interesse.
Ik zou ook opteren voor laatste stand onthouden en niet geheel uitschakelen.
Ik zou ook opteren voor laatste stand onthouden en niet geheel uitschakelen.
Re: lane assist
Of je went eraan. Ik zet ‘m maar heel zelden uit, zeker op de snelweg vind ik het hele nuttige veiligheidsvoorziening. Bij 60 km wegen krijg je inderdaad soms een hinderlijke (foutieve) stuurcorrectie, op sommige wegen gaat hij dus wel uit.