Mijn Rial velgen zijn ook 'zwaar' en staan op 45 banden dus daar merk je niet heel erg veel verschil mee. Het verschil tussen een zware 17 inch velg op dunne 40 banden en een lichte 16 inch velg op 50 banden is sowieso merkbaar. En de polygon's vullen de wielkasten niet helemaal mooi dus ik wil een velg met een lagere ET waarde en iets hogere Jot. En collega's en vrienden raden mij af om aan spacers te beginnen.
Mijn nieuwe auto Up! TSI
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Wat zou er mis zijn met spacers dan?
Zolang je spacers met een centreerrand pakt is er eigenlijk geen verschil met velgen met een hogere et waarde..
Heb op bijna al m'n auto's met spacers gereden, nooit narigheid gehad en je kunt precies de stance krijgen die je wilt, met welke wielen dan ook.
Zolang je spacers met een centreerrand pakt is er eigenlijk geen verschil met velgen met een hogere et waarde..
Heb op bijna al m'n auto's met spacers gereden, nooit narigheid gehad en je kunt precies de stance krijgen die je wilt, met welke wielen dan ook.
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Krachten en afstanden (dus momenten) rondom je lagering veranderen.. daardoor veranderen de lagerbelastingen. Hierop zijn je lagers destijds door de constructeur niet berekend. Wat o.a. kan/zal resulteren in sneller versleten wiellagers, maar ook een veranderde voertuigkarakteristiek door verandering van de wielgeometrie, te denken aan bijvoorbeeld de schuurstraal wat zeer waarschijnlijk zijn invloed heeft op bijvoorbeeld het weggedrag bij insturen.dennuus1 schreef: ↑di 27 apr 2021, 22:18Wat zou er mis zijn met spacers dan?
Zolang je spacers met een centreerrand pakt is er eigenlijk geen verschil met velgen met een hogere et waarde..
Heb op bijna al m'n auto's met spacers gereden, nooit narigheid gehad en je kunt precies de stance krijgen die je wilt, met welke wielen dan ook.
Bron: Audiforum.nl
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Welnu Maarten, je kunt er an.
viewtopic.php?f=15&p=113528#p113528
viewtopic.php?f=15&p=113528#p113528
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Hetzelfde heeft men toch ook met een afwijkende ET waarde?Maarten Klinge schreef: ↑wo 28 apr 2021, 07:43Krachten en afstanden (dus momenten) rondom je lagering veranderen.. daardoor veranderen de lagerbelastingen. Hierop zijn je lagers destijds door de constructeur niet berekend. Wat o.a. kan/zal resulteren in sneller versleten wiellagers, maar ook een veranderde voertuigkarakteristiek door verandering van de wielgeometrie, te denken aan bijvoorbeeld de schuurstraal wat zeer waarschijnlijk zijn invloed heeft op bijvoorbeeld het weggedrag bij insturen.dennuus1 schreef: ↑di 27 apr 2021, 22:18Wat zou er mis zijn met spacers dan?
Zolang je spacers met een centreerrand pakt is er eigenlijk geen verschil met velgen met een hogere et waarde..
Heb op bijna al m'n auto's met spacers gereden, nooit narigheid gehad en je kunt precies de stance krijgen die je wilt, met welke wielen dan ook.
Bron: Audiforum.nl
En als de afwijking niet te groot is door velgen met een andere ET waarde of spacers lijkt het mij geen probleem.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Ik heb nog geen andere velgen gekocht dus dan kan ik mijne lastig verkopen, dat rijdt niet zo fijn denk ik haha.hutch schreef: ↑wo 28 apr 2021, 12:33Welnu Maarten, je kunt er an.
viewtopic.php?f=15&p=113528#p113528
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Maarten Klinge schreef: ↑wo 28 apr 2021, 07:43Krachten en afstanden (dus momenten) rondom je lagering veranderen.. daardoor veranderen de lagerbelastingen. Hierop zijn je lagers destijds door de constructeur niet berekend. Wat o.a. kan/zal resulteren in sneller versleten wiellagers, maar ook een veranderde voertuigkarakteristiek door verandering van de wielgeometrie, te denken aan bijvoorbeeld de schuurstraal wat zeer waarschijnlijk zijn invloed heeft op bijvoorbeeld het weggedrag bij insturen.dennuus1 schreef: ↑di 27 apr 2021, 22:18Wat zou er mis zijn met spacers dan?
Zolang je spacers met een centreerrand pakt is er eigenlijk geen verschil met velgen met een hogere et waarde..
Heb op bijna al m'n auto's met spacers gereden, nooit narigheid gehad en je kunt precies de stance krijgen die je wilt, met welke wielen dan ook.
Bron: Audiforum.nl
Hele leuke theorie ja...
Je bereikt dus letterlijk exact dezelfde krachten en effecten met velgen met een lagere et waarde.
Ik heb al tig duizend km's met spacers gereden, en nog nooit een wiellager kapot gehad.
Ik vervang wel wekelijks wiellagers bij compleet standaard auto's.... Extra slijtage is gewoon te verwaarlozen bij spacers, of je moet echt gek gaan doen met 40mm spacers oid.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Spacers zorgen voor een hoger onafgeveerd gewicht. Ik vind het een extreem hoge prijs om te betalen voor een beetje looks. Een wiel dat van de grond af is ontworpen met een lagere ET zal altijd lichter zijn dan een vergelijkbaar wiel met een spacer toegevoegd.
Paar Team Dynamics 1.2 eronder en gaan.
Paar Team Dynamics 1.2 eronder en gaan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Vandaag was het eindelijk tijd voor de stage 1 tune van Vagtechniek!
Ik heb Vrijdagochtend een negatieve sneltest gedaan dus ik kon mooi vol gas via Duitsland naar Nuenen met de standaard 90pk haalde ik 179km/h op de teller maar dit was in erg slecht weer met veel regen en wind... helaas. Eenmaal aangekomen kwam ik toevallig mede forumlid @habenero TSI tegen die voor de stage 1+ tune ging. (zie groepsfoto) na 2 snelle uren te hebben gepraat over auto's mochten we onze TSI's weer meenemen naar huis, in de stromende regen... MAN wat een verschil de auto is nu echt vlot en je bent sneller dan de meeste bestuurders op de weg. Vooral op lage toeren rijd de auto veel fijner en vol gas in de 2 en 3 is nu echt leuk geworden. Eenmaal in Duitsland aangekomen was het tijd om de topsnelheid proberen te halen. Dat is niet gelukt... het regende als een gek en er was veel zijwind helaas maar, alsnog de 210 gehaald op de teller. To be continued dus... 220 moet haalbaar zijn. (Airco stond vol aan)
Vagtechniek is echt een aanrader! Het is een modern bedrijf met aardig en professioneel personeel
Ik heb Vrijdagochtend een negatieve sneltest gedaan dus ik kon mooi vol gas via Duitsland naar Nuenen met de standaard 90pk haalde ik 179km/h op de teller maar dit was in erg slecht weer met veel regen en wind... helaas. Eenmaal aangekomen kwam ik toevallig mede forumlid @habenero TSI tegen die voor de stage 1+ tune ging. (zie groepsfoto) na 2 snelle uren te hebben gepraat over auto's mochten we onze TSI's weer meenemen naar huis, in de stromende regen... MAN wat een verschil de auto is nu echt vlot en je bent sneller dan de meeste bestuurders op de weg. Vooral op lage toeren rijd de auto veel fijner en vol gas in de 2 en 3 is nu echt leuk geworden. Eenmaal in Duitsland aangekomen was het tijd om de topsnelheid proberen te halen. Dat is niet gelukt... het regende als een gek en er was veel zijwind helaas maar, alsnog de 210 gehaald op de teller. To be continued dus... 220 moet haalbaar zijn. (Airco stond vol aan)
Vagtechniek is echt een aanrader! Het is een modern bedrijf met aardig en professioneel personeel
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Grappig toeval
Welkom bij de club van gechipte TSI's
Geniet ervan...
Welkom bij de club van gechipte TSI's
Geniet ervan...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Jaa wat een toeval maakt de dag een stuk leuker. Ik had de chip veel eerder moeten plaatsen want wat een verschil zeg haha.Up!grade TSI schreef: ↑za 22 mei 2021, 18:35Grappig toeval
Welkom bij de club van gechipte TSI's
Geniet ervan...
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
I know, geniet er (bijna) elke dag van wat zijn jouw cijfertjes dan Maarten?Maarten Klinge schreef: ↑za 22 mei 2021, 19:25Jaa wat een toeval maakt de dag een stuk leuker. Ik had de chip veel eerder moeten plaatsen want wat een verschil zeg haha.Up!grade TSI schreef: ↑za 22 mei 2021, 18:35Grappig toeval
Welkom bij de club van gechipte TSI's
Geniet ervan...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Gewoon wat er op de site staat, ik ben niet voor de + versie gegaan. Dus ik heb 135pk en 225nmUp!grade TSI schreef: ↑za 22 mei 2021, 19:27I know, geniet er (bijna) elke dag van wat zijn jouw cijfertjes dan Maarten?Maarten Klinge schreef: ↑za 22 mei 2021, 19:25Jaa wat een toeval maakt de dag een stuk leuker. Ik had de chip veel eerder moeten plaatsen want wat een verschil zeg haha.Up!grade TSI schreef: ↑za 22 mei 2021, 18:35Grappig toeval
Welkom bij de club van gechipte TSI's
Geniet ervan...
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Netjes toch? 45 pony's erbijMaarten Klinge schreef: ↑za 22 mei 2021, 19:46Gewoon wat er op de site staat, ik ben niet voor de + versie gegaan. Dus ik heb 135pk en 225nmUp!grade TSI schreef: ↑za 22 mei 2021, 19:27I know, geniet er (bijna) elke dag van wat zijn jouw cijfertjes dan Maarten?Maarten Klinge schreef: ↑za 22 mei 2021, 19:25
Jaa wat een toeval maakt de dag een stuk leuker. Ik had de chip veel eerder moeten plaatsen want wat een verschil zeg haha.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Nieuwe velgen en nieuwe topsnelheid!
Zoals ik al paar maanden doe zat ik afgelopen Donderdagmiddag op Ebay Kleinanzeigen te zoeken naar een licht 16 inch setje voor een leuke prijs. Toen kwam ik een set MSW 85 velgen tegen inclusief 57.1 centreerringen, bouten en bandjes met goed profiel. Dezelfde avond gelijk naar Hiddenhausen (Duitsland) gereden een mooi ritje van 1 uur en 20 min. Wat is de onbegrensde Autobahn toch fijn zeg! 216 aangetikt op de teller dus 206 GPS.
Ergens volgende week gaan de velgen eronder, en omdat ik deze set voor z'n mooie prijs kon kopen komen er ook B6 schokdempers onder de Up. wordt vervolgd!
Specs van de velgen/banden : MSW 85 16 inch Gun metal Grey. 7.2kg. Uniroyal Rainsport 3 195/45R16 (worden opgereden en vervangen door Michelin)
Polygon's zijn al verkocht.
Zoals ik al paar maanden doe zat ik afgelopen Donderdagmiddag op Ebay Kleinanzeigen te zoeken naar een licht 16 inch setje voor een leuke prijs. Toen kwam ik een set MSW 85 velgen tegen inclusief 57.1 centreerringen, bouten en bandjes met goed profiel. Dezelfde avond gelijk naar Hiddenhausen (Duitsland) gereden een mooi ritje van 1 uur en 20 min. Wat is de onbegrensde Autobahn toch fijn zeg! 216 aangetikt op de teller dus 206 GPS.
Ergens volgende week gaan de velgen eronder, en omdat ik deze set voor z'n mooie prijs kon kopen komen er ook B6 schokdempers onder de Up. wordt vervolgd!
Specs van de velgen/banden : MSW 85 16 inch Gun metal Grey. 7.2kg. Uniroyal Rainsport 3 195/45R16 (worden opgereden en vervangen door Michelin)
Polygon's zijn al verkocht.
Laatst gewijzigd door Maarten Klinge op di 03 aug 2021, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Lekker bezig hoor
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Ik weet niet waar je die dempers gaat bestellen maar hou misschien wel rekening met een levertijd van een week of 10 als het tegenzit...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
De eerste foto's met de nieuwe velgen!
Wat rijdt dit goed zeg, ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Slecht wegdek en drempels zijn nu veel meer gedempt en minder hard, en ik rijdt nog geen eens met een 50 band Wat betreft de looks is het ff wennen maar de uitstraling van de auto is in mijn optiek niet verminderd, ik vind het bijna rally achtig eruit zien haha.
Wat rijdt dit goed zeg, ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Slecht wegdek en drempels zijn nu veel meer gedempt en minder hard, en ik rijdt nog geen eens met een 50 band Wat betreft de looks is het ff wennen maar de uitstraling van de auto is in mijn optiek niet verminderd, ik vind het bijna rally achtig eruit zien haha.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Ziet er gaaf uit man! Mooie wielen
Heb je de nieuwe schokdempers er ook al onder zitten dan? En was het gelukt met de bouten?
Zou wel ook (wat ik ook nog moet doen ) je trommels zwart of donkergrijs maken
Heb je de nieuwe schokdempers er ook al onder zitten dan? En was het gelukt met de bouten?
Zou wel ook (wat ik ook nog moet doen ) je trommels zwart of donkergrijs maken
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Bedankt! De Bilstein B6 dempers moet ik nog bestellen maar dit ga ik binnenkort doen. Wel twijfel ik of het nodig is aangezien de auto door de lichtere velg en dikkere band ook al meer comfortabel is geworden. De Jr Wheels slotbouten zijn binnen en gaan er morgenavond in. En inderdaad de trommels moeten echt zwart haha, staat ook op de planning.Up!grade TSI schreef: ↑di 10 aug 2021, 09:42Ziet er gaaf uit man! Mooie wielen
Heb je de nieuwe schokdempers er ook al onder zitten dan? En was het gelukt met de bouten?
Zou wel ook (wat ik ook nog moet doen ) je trommels zwart of donkergrijs maken
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi