Volkswagen up tsi stage 1 van René
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Dat kan ik me voorstellen. Dat moet ook een genot zijn. Volgens mij is dit wel de meest uitgebreid getuned up! Van Nederland.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Heel netjes man! Dat je het vertrouwen weer een beetje terug moet krijgen is wel begrijpelijk. Aan de andere kant verhoog je natuurlijk wel het risico op defecten etc. door steeds meer te verlangen. Ik wil niet zeggen dat dit bij jou het geval is, dit zou inprincipe gewoon moeten kunnen zonder enkel probleem en JD is toch wel 1 van de beste op het gebied van chippen. Wel zonde van de Forge blow-off zeg
Ik heb zelf het contact met Forge als positief ervaren. De werknemer die mij te woord stond (Jamie Whatling) is wel echt klantgericht, vriendelijk en meedenkend om met een oplossing te komen. Ook al hebben hun het vaak heel druk, ze maken wel tijd voor de klant. Zou ook niet anders mogen zijn, ze hebben wel een naam groot te houden die kwalitatief goed spul op de markt brengt. Je kan er nou eenmaal pech mee hebben Ga je nog voor een ander merk Blow-Off? Of raden ze dit helemaal af bij JD?
Ik heb zelf het contact met Forge als positief ervaren. De werknemer die mij te woord stond (Jamie Whatling) is wel echt klantgericht, vriendelijk en meedenkend om met een oplossing te komen. Ook al hebben hun het vaak heel druk, ze maken wel tijd voor de klant. Zou ook niet anders mogen zijn, ze hebben wel een naam groot te houden die kwalitatief goed spul op de markt brengt. Je kan er nou eenmaal pech mee hebben Ga je nog voor een ander merk Blow-Off? Of raden ze dit helemaal af bij JD?
GTI DARK SILVER
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Bedankt alle voor de leuke reacties.
En nidayfright
Dat tuning de risico's verhoogd ben ik mij van bewust.
Wel is dit een afstelling die nog veilig is. (Wel tegen het randje van wat de koppeling aan kan is mij verteld)
Natuurlijk heb ik wat onderzoek gedaan bijvoorbeeld de sub7up die voor de Nürburgring wordt verhuurd rijd met de zelfde opstelling. (Uitlaat/chip resultaat komt overeen)
Die heeft 10000de km over de baan zonder echt problemen.
Dus heb er vertrouwen in dat het heel blijft.
De blowoff komt niet meer terug hoe leuk ik het ook vind.
Durf het meer zelf niet meer aan.
Als dat het echt afgeraden wordt.
Ga hier mijn ervaringen delen hoe de auto zich komende tijd houd.
Met leuke foto's er bij.
En nidayfright
Dat tuning de risico's verhoogd ben ik mij van bewust.
Wel is dit een afstelling die nog veilig is. (Wel tegen het randje van wat de koppeling aan kan is mij verteld)
Natuurlijk heb ik wat onderzoek gedaan bijvoorbeeld de sub7up die voor de Nürburgring wordt verhuurd rijd met de zelfde opstelling. (Uitlaat/chip resultaat komt overeen)
Die heeft 10000de km over de baan zonder echt problemen.
Dus heb er vertrouwen in dat het heel blijft.
De blowoff komt niet meer terug hoe leuk ik het ook vind.
Durf het meer zelf niet meer aan.
Als dat het echt afgeraden wordt.
Ga hier mijn ervaringen delen hoe de auto zich komende tijd houd.
Met leuke foto's er bij.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Klopt inderdaad. Scheelt ook of je er verder normaal mee om gaat:)Down schreef: ↑zo 12 apr 2020, 22:53Bedankt alle voor de leuke reacties.
En nidayfright
Dat tuning de risico's verhoogd ben ik mij van bewust.
Wel is dit een afstelling die nog veilig is. (Wel tegen het randje van wat de koppeling aan kan is mij verteld)
Natuurlijk heb ik wat onderzoek gedaan bijvoorbeeld de sub7up die voor de Nürburgring wordt verhuurd rijd met de zelfde opstelling. (Uitlaat/chip resultaat komt overeen)
Die heeft 10000de km over de baan zonder echt problemen.
Dus heb er vertrouwen in dat het heel blijft.
De blowoff komt niet meer terug hoe leuk ik het ook vind.
Durf het meer zelf niet meer aan.
Als dat het echt afgeraden wordt.
Ga hier mijn ervaringen delen hoe de auto zich komende tijd houd.
Met leuke foto's er bij.
Aah oke, dacht dat ze alleen die van Forge afraden maar het was over het algemeen bedoeld. Hmm je zou toch denken dat het 9vd10 keer een voordeel heeft. Weet je ook de reden waarom een blow-off valve wordt afgeraden door JD?
GTI DARK SILVER
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Bij Berry de jong werdt het afgeraden (door vagtechniek)
Bij mij werdt het niet zo zeer afgeraden maar was hij verbaasd dat dit dure merk kapot is/niet goed afsluit.
(Heb de blowoff net paar maandjes)
Dus voor mijn eigen gevoel komt het niet terug.
Bij mij werdt het niet zo zeer afgeraden maar was hij verbaasd dat dit dure merk kapot is/niet goed afsluit.
(Heb de blowoff net paar maandjes)
Dus voor mijn eigen gevoel komt het niet terug.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Oh ja sorry. Dat was juist bij Berry Ja dat gevoel zou ik ook wel hebben. Misschien op later termijn weer
GTI DARK SILVER
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Poooh we moeten een keer een film maken van deze dikke bolide als dat Corona gedoe straks klaar is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Dat lijkt me leuk.Tom Westendorp schreef: ↑ma 13 apr 2020, 12:33Poooh we moeten een keer een film maken van deze dikke bolide als dat Corona gedoe straks klaar is.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Heb voor de gein de grafiek van mijn auto ernaast gehouden en de modificaties maken echt enorm veel uit inderdaad! Wat moet hij goed en soepel rijden!! Een paar verschillen t.o.v. mijn banktuning bij vagtechniek (toen stond er 5000km op de klok en nog geen milltek eronder):
- Jouw auto bouwt het koppel veel geleidelijker en sneller op en houdt het langer vast, jij hebt bij 2400 toeren al het maximum van 255nm, ik heb pas bij 3100 toeren de max van 230nm, en het koppel stijgt tussen 2000 en 3000rpm explosief, maar het bouwt ook veel sneller af.
-Bij 2000rpm heb jij al 225nm, ik pas 150nm
-Bij 3000rpm jij zo'n 250nm ik 210nm
-Bij 4000rpm heb jij 245nm, ik nog 210nm
-Bij 5000rpm heb jij nog 210nm, ik nog maar 170nm
-Bij 6000rpm heb ik nog 145nm, jij hebt nog 175nm (Totaal buiten het werkgebied van de turbo, maar alsnog )
-Mijn max vermogen van 136pk piekt bij 4800 toeren en bouwt tot 6200 lineair af naar 125pk, jouw auto houdt het vermogen van 151pk zo goed als vast tot het max toerental.
- Jouw auto bouwt het koppel veel geleidelijker en sneller op en houdt het langer vast, jij hebt bij 2400 toeren al het maximum van 255nm, ik heb pas bij 3100 toeren de max van 230nm, en het koppel stijgt tussen 2000 en 3000rpm explosief, maar het bouwt ook veel sneller af.
-Bij 2000rpm heb jij al 225nm, ik pas 150nm
-Bij 3000rpm jij zo'n 250nm ik 210nm
-Bij 4000rpm heb jij 245nm, ik nog 210nm
-Bij 5000rpm heb jij nog 210nm, ik nog maar 170nm
-Bij 6000rpm heb ik nog 145nm, jij hebt nog 175nm (Totaal buiten het werkgebied van de turbo, maar alsnog )
-Mijn max vermogen van 136pk piekt bij 4800 toeren en bouwt tot 6200 lineair af naar 125pk, jouw auto houdt het vermogen van 151pk zo goed als vast tot het max toerental.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Thanks mooi vergelijk en hij rijd inderdaad ook totaal anders als dat ik gewent was.
Net nog een leuk plaatje van op de bank gevonden.
En vanmiddag nog een snel plaatje onderweg gemaakt.
Net nog een leuk plaatje van op de bank gevonden.
En vanmiddag nog een snel plaatje onderweg gemaakt.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Tuurlijk schelen de modificaties maar het ligt er maar ook aan hoe de tuner het programma schrijft.damianw26 schreef: ↑ma 13 apr 2020, 17:32Heb voor de gein de grafiek van mijn auto ernaast gehouden en de modificaties maken echt enorm veel uit inderdaad! Wat moet hij goed en soepel rijden!! Een paar verschillen t.o.v. mijn banktuning bij vagtechniek (toen stond er 5000km op de klok en nog geen milltek eronder):
- Jouw auto bouwt het koppel veel geleidelijker en sneller op en houdt het langer vast, jij hebt bij 2400 toeren al het maximum van 255nm, ik heb pas bij 3100 toeren de max van 230nm, en het koppel stijgt tussen 2000 en 3000rpm explosief, maar het bouwt ook veel sneller af.
-Bij 2000rpm heb jij al 225nm, ik pas 150nm
-Bij 3000rpm jij zo'n 250nm ik 210nm
-Bij 4000rpm heb jij 245nm, ik nog 210nm
-Bij 5000rpm heb jij nog 210nm, ik nog maar 170nm
-Bij 6000rpm heb ik nog 145nm, jij hebt nog 175nm (Totaal buiten het werkgebied van de turbo, maar alsnog )
-Mijn max vermogen van 136pk piekt bij 4800 toeren en bouwt tot 6200 lineair af naar 125pk, jouw auto houdt het vermogen van 151pk zo goed als vast tot het max toerental.
Zelf heb ik 240.2 nm bij 1821 toeren dan zakt hij een klein beetje 5 a 10 nm en dat hou hij tot 3400 toeren vast.
Maar het zijn zeker mooie waardes.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- Berrie de jongh
- Forum newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 19:49
- Locatie: kerk avezaath
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
heb je al een filmpje rene ik ben benieuw hoe het nu klinkt met die racingline intake
VW UP GTI
gti drivers do it faster
gti drivers do it faster
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Nee nog niet een filmpje gemaakt.
Zal er binnenkort even tijd voor maken.
En wat leuks in elkaar zetten.
En inderdaad arjan ligt er zeker aan hoe het geschreven wordt.
Rijdt nu erg soepel door de toeren heen wat hij met zijn eerste progamma niet had.
Ben weer erg blij met de auto.
Ook voor de grap een 0-100 gedaan 6,9 seconden met zo'n app kunnen scoren.
Erg mooie waarde vind ik.
Zal er binnenkort even tijd voor maken.
En wat leuks in elkaar zetten.
En inderdaad arjan ligt er zeker aan hoe het geschreven wordt.
Rijdt nu erg soepel door de toeren heen wat hij met zijn eerste progamma niet had.
Ben weer erg blij met de auto.
Ook voor de grap een 0-100 gedaan 6,9 seconden met zo'n app kunnen scoren.
Erg mooie waarde vind ik.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Berrie de jongh
- Forum newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 19:49
- Locatie: kerk avezaath
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Down schreef: ↑di 14 apr 2020, 20:38Nee nog niet een filmpje gemaakt.
Zal er binnenkort even tijd voor maken.
En wat leuks in elkaar zetten.
En inderdaad arjan ligt er zeker aan hoe het geschreven wordt.
Rijdt nu erg soepel door de toeren heen wat hij met zijn eerste progamma niet had.
Ben weer erg blij met de auto.
Ook voor de grap een 0-100 gedaan 6,9 seconden met zo'n app kunnen scoren.
Erg mooie waarde vind ik.
welke app gebruik je daar voor ?
VW UP GTI
gti drivers do it faster
gti drivers do it faster
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Race timer gebruik ik.Berrie de jongh schreef: ↑di 14 apr 2020, 21:23Down schreef: ↑di 14 apr 2020, 20:38Nee nog niet een filmpje gemaakt.
Zal er binnenkort even tijd voor maken.
En wat leuks in elkaar zetten.
En inderdaad arjan ligt er zeker aan hoe het geschreven wordt.
Rijdt nu erg soepel door de toeren heen wat hij met zijn eerste progamma niet had.
Ben weer erg blij met de auto.
Ook voor de grap een 0-100 gedaan 6,9 seconden met zo'n app kunnen scoren.
Erg mooie waarde vind ik.
welke app gebruik je daar voor ?
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Vandaag de blowoff er afgehaald.
Op aanraden van forge de blowoff gereinigd en voorzien van nieuw vet.
Met luchtdruk getest en hij lijkt weer netjes af te sluiten.
De set is eventueel te koop voor de liefhebber.
Bij intresse stuur maar pb.
Zo ziet het er nu uit in mijn motor ruimte. Voor de rest gelijk nieuwe olie en olie filter geplaatst.
Samen met wat rubbers gesmeerd (kraakte onderstel)
Uitlaat gecontroleerd nu blijft alles keurig vast zitten gelukkig.
Nieuw interieur filter.
Remmen nagemeten en schoon gemaakt.
Verlopig kan hij weer 15000.
Op aanraden van forge de blowoff gereinigd en voorzien van nieuw vet.
Met luchtdruk getest en hij lijkt weer netjes af te sluiten.
De set is eventueel te koop voor de liefhebber.
Bij intresse stuur maar pb.
Zo ziet het er nu uit in mijn motor ruimte. Voor de rest gelijk nieuwe olie en olie filter geplaatst.
Samen met wat rubbers gesmeerd (kraakte onderstel)
Uitlaat gecontroleerd nu blijft alles keurig vast zitten gelukkig.
Nieuw interieur filter.
Remmen nagemeten en schoon gemaakt.
Verlopig kan hij weer 15000.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Klinkt het standaard luchtfilter harder met de racingline elleboog?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Je hoort hem inderdaad iets meer aanzuigen als standaard.Tom Westendorp schreef: ↑wo 15 apr 2020, 21:24Klinkt het standaard luchtfilter harder met de racingline elleboog?
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Cool! Ben benieuwd hoe het straks klinkt in combinatie met de Forge.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Geluid wordt versterkt bij een gechipte motor:)Tom Westendorp schreef: ↑do 16 apr 2020, 19:30Cool! Ben benieuwd hoe het straks klinkt in combinatie met de Forge.
GTI DARK SILVER