Mijn witte TSI
Re: Mijn witte TSI
Klopt inderdaad de 175 euro is zonder montage. Nu in deze corona tijd is er vast een garage die tijd over heeft. 300 exclusief uitlijnen moet zeker ergens kunnen. (Laat hun (de garage) de veren regelen hebben ze daar ook marge op. Gewoon even rond bellen.
Vind je dat nog veel te duur dan vrees ik dat het lastig wordt.
Of eventueel bij een doe het zelf garage aan de slag.
Vind je dat nog veel te duur dan vrees ik dat het lastig wordt.
Of eventueel bij een doe het zelf garage aan de slag.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Mijn witte TSI
En btw. De auto uitlijnen zijn ook de kosten niet. De meerprijs ligt vooral aan het arbeidsloon voor de montage van de veren. Al is dat ook maar een klein uurtje werk. Dus al met al is de prijs die hun aanbieden wel reëel:)
GTI DARK SILVER
Re: Mijn witte TSI
Mocht je tot verlaging overgaan, ik heb de “dunnere”spacers (rubbers) voor achter nog liggen (nieuw&ongebruikt) laat maar weten als je interesse hebt.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Mijn witte TSI
Top mod! Maakt de achterkant net even iets fraaier.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Mijn witte TSI
Nou.. er is nog weinig gebeurd moet ik eerlijk bekennen (alles op z'n tijd) maar er is dan wel is waar iets gedaan aan de Up, en ik moet bekennen dat ik er erg blij mee ben.
Soms maak ik ook ritten van 1.5 a 2 uur met de Up, en dan is dit echt heel erg fijn om te hebben.
Rara.. wat is het....
Verder staan de andere plannen op een laag pitje. Ik heb nog wel steeds een setje side skirts op het oog (van de r line / gti) welke ik wel graag onder mijn Up zou willen hebben. Maar ik heb geen flauw idee hoe die dingen bevestigd zijn en daarover kan ik op internet ook niets vinden. Dat houdt mij op dit moment even tegen.
De verlaging vind ik er nog steeds heel mooi uitzien, maar ik ben zo te spreken over hoe comfortabel de auto nu is, dat ik er tegenop zie om dat te moeten inleveren.
Tunen komt nog, maar ik wacht nog even tot de garantie afgelopen is. Voorlopig vind ik de 90 pk ook meer dan genoeg, en je kan hem zo nu en dan eens lekker op zn staart trappen zonder gelijk je rijbewijs te moeten inleveren.
Nou, anyway, blij met mijn armsteun!
Soms maak ik ook ritten van 1.5 a 2 uur met de Up, en dan is dit echt heel erg fijn om te hebben.
Rara.. wat is het....
Verder staan de andere plannen op een laag pitje. Ik heb nog wel steeds een setje side skirts op het oog (van de r line / gti) welke ik wel graag onder mijn Up zou willen hebben. Maar ik heb geen flauw idee hoe die dingen bevestigd zijn en daarover kan ik op internet ook niets vinden. Dat houdt mij op dit moment even tegen.
De verlaging vind ik er nog steeds heel mooi uitzien, maar ik ben zo te spreken over hoe comfortabel de auto nu is, dat ik er tegenop zie om dat te moeten inleveren.
Tunen komt nog, maar ik wacht nog even tot de garantie afgelopen is. Voorlopig vind ik de 90 pk ook meer dan genoeg, en je kan hem zo nu en dan eens lekker op zn staart trappen zonder gelijk je rijbewijs te moeten inleveren.
Nou, anyway, blij met mijn armsteun!
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn witte TSI
Mooie armsteun, weer iets meer comfort zo...
Je schreef dat je andere dingen even uitgesteld hebt.... en ook geen idee hebt hoe je bijvoorbeeld de side-skirts moet bevestigen.
Als je even terugleest hier in je eigen topic wordt daar gewoon uitleg (beknopt) over gegeven door Nidayfright...
Je schreef dat je andere dingen even uitgesteld hebt.... en ook geen idee hebt hoe je bijvoorbeeld de side-skirts moet bevestigen.
Als je even terugleest hier in je eigen topic wordt daar gewoon uitleg (beknopt) over gegeven door Nidayfright...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Mijn witte TSI
Netjes man! Kost een paar centen maar deze is echt heel degelijk. Ook geheel zonder speling?
Ik kan je voor het monteren vd side-skirt wel helpen. Vorige keer had ik even snel bij mijn auto gekeken. Maar ik kan als je wil en ik het niet vergeet dit wel opzoeken een deze dagen en je hierover een pb sturen Kan je ook gelijk zien welk montage-materiaal je nodig hebt en dit eventueel bij de VW bestellen.
Ik kan je voor het monteren vd side-skirt wel helpen. Vorige keer had ik even snel bij mijn auto gekeken. Maar ik kan als je wil en ik het niet vergeet dit wel opzoeken een deze dagen en je hierover een pb sturen Kan je ook gelijk zien welk montage-materiaal je nodig hebt en dit eventueel bij de VW bestellen.
GTI DARK SILVER
Re: Mijn witte TSI
Jaa klopt @Up!grade.. verlijmen en een paar spreidpluggen. Volgens mij dienen er dan nog wel gaten geboord te worden in de dorpel, want die zitten er niet voor de pluggen.
Thanks @Nidayfright, en inderdaad geheel zonder speling. Ik heb een hele metalen beugel moeten monteren onder de handrem waaraan de armsteun dan weer bevestigd is. Zit zo vast als een huis. Is volgens mij ook van Volkswagen zelf.. maar dat weet ik niet zeker.
Betreft die side skirts, dat zou ik erg waarderen. Ik heb wel ook een paar garages (inclusief VW zelf) gemaild met de vraag of ze het kunnen monteren. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Thanks @Nidayfright, en inderdaad geheel zonder speling. Ik heb een hele metalen beugel moeten monteren onder de handrem waaraan de armsteun dan weer bevestigd is. Zit zo vast als een huis. Is volgens mij ook van Volkswagen zelf.. maar dat weet ik niet zeker.
Betreft die side skirts, dat zou ik erg waarderen. Ik heb wel ook een paar garages (inclusief VW zelf) gemaild met de vraag of ze het kunnen monteren. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Mijn witte TSI
Ja dat klopt. Ik heb deze zelf ook gemonteerd enkele dagen na de aflevering. Dat is nu bijna 2 jaar geleden en nog steeds niks op aan te merken. Viel mij toen op dat deze niet op de VW website werd getoond maar wel via ETKA. Is dan wel een stuk duurder, maar elke cent waard:)Luukyy schreef: ↑ma 03 aug 2020, 06:31Jaa klopt @Up!grade.. verlijmen en een paar spreidpluggen. Volgens mij dienen er dan nog wel gaten geboord te worden in de dorpel, want die zitten er niet voor de pluggen.
Thanks @Nidayfright, en inderdaad geheel zonder speling. Ik heb een hele metalen beugel moeten monteren onder de handrem waaraan de armsteun dan weer bevestigd is. Zit zo vast als een huis. Is volgens mij ook van Volkswagen zelf.. maar dat weet ik niet zeker.
Betreft die side skirts, dat zou ik erg waarderen. Ik heb wel ook een paar garages (inclusief VW zelf) gemaild met de vraag of ze het kunnen monteren. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
GTI DARK SILVER
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Mijn witte TSI
Heb je al iets vernomen van één van de garages betreft het monteren van de sideskirts?
Heb mij er even in verdiept maar om de sideskirts te monteren heb je nog een klemlijst nodig. Om deze te monteren moet je gaten boren op de gemeten afstand en dan vastzetten. Vervolgens zit daar de sideskirt opgeklikt en die wordt vast gezet met een aantal spreidpluggen, schroeven en de voor en achterzijde nog eens met kit. En volgens mij heb je ook nog een kunststof adapter nodig om de achterzijde van de side-skirt af te dekken. Denk dat je stiekem wel even zoet bent om dit netjes te monteren.
Hieronder twee random plaatjes van de klemlijst en het overzicht. Mocht het niet lukken bij de garages en het toch zelf wil doen, kan ik je alsnog een compleet overzicht toesturen met hoe en wat. Persoonlijk zou ik er even goed over nadenken om dit te willen, plus denk ik dat het monteren door een dealer/garage geen goedkoop geintje zal worden. Mits ze het op een andere goedkope manier willen monteren. Maar ik raad het je niet aan om alleen de side-skirt zonder klemlijst te monteren met alleen wat kit
Heb mij er even in verdiept maar om de sideskirts te monteren heb je nog een klemlijst nodig. Om deze te monteren moet je gaten boren op de gemeten afstand en dan vastzetten. Vervolgens zit daar de sideskirt opgeklikt en die wordt vast gezet met een aantal spreidpluggen, schroeven en de voor en achterzijde nog eens met kit. En volgens mij heb je ook nog een kunststof adapter nodig om de achterzijde van de side-skirt af te dekken. Denk dat je stiekem wel even zoet bent om dit netjes te monteren.
Hieronder twee random plaatjes van de klemlijst en het overzicht. Mocht het niet lukken bij de garages en het toch zelf wil doen, kan ik je alsnog een compleet overzicht toesturen met hoe en wat. Persoonlijk zou ik er even goed over nadenken om dit te willen, plus denk ik dat het monteren door een dealer/garage geen goedkoop geintje zal worden. Mits ze het op een andere goedkope manier willen monteren. Maar ik raad het je niet aan om alleen de side-skirt zonder klemlijst te monteren met alleen wat kit
GTI DARK SILVER
Re: Mijn witte TSI
Thanks voor de info, en sorry voor de late reactie. VW dealer kwam op 450 euro ongeveer voor het monteren van de sideskirts (inclusief materiaal). Het arbeid component viel mij eigenlijk nog wel mee, was rond de 150 euro. Volgens mij rekenen ze 1.5 uur arbeid.
Maar nog wel een prijzig grapje zo.. ik zou er toch niet voor kiezen om alleen een beetje te kitten. Dus het wordt inderdaad nog wel een flinke klus.
Nog ff iets anders;
Net terug van een proefritje met een Up gti. Was heel benieuwd hoe de gti zou rijden. Paar positieve punten, maar ook mindere.
Vond de wegligging een stukje beter, en geen eens zo stug. Nog steeds redelijk comfortabel. Het sturen was wat directer en uiteraard merkte je het vermogen verschil goed. Wat ik erg prettig vond van de 6 bak ten opzichten van de 5 in mijn Up is dat je niet zo lang hoeft te wachten tot de toeren zijn gezakt bij het doorschakelen van (vooral) 1 naar 2. De toeren van de 3 pitter blijven sowieso al lang hangen, maar in combinatie met de lange verhoudingen in de 5 bak van mijn Up wordt dit alleen maar erger. Bij de 6 bak zitten de verhoudingen wat meer naar elkaar en kan je wat sneller doorschakelen. Je moet wel wat meer roeren in die 6 bak (uiteraard), dus de 5 bak is wel weer wat comfortabeler. Die 6 bak past in ieder geval goed bij het karakter van de gti. Ook had ik het idee dat de remmen iets beter waren.. geen idee of die groter zijn op de gti?
Mindere punten vond ik het extra motor geluid wat gegenereerd wordt. De eerste 5 minuten was het leuk, maar daarna vond ik het ook wel weer genoeg. Ik ben niet zo weg van het interieur. Ik snap dat het bij een gti hoort, maar ik hou meer van wat ik in mijn tsi heb.
Eigenlijk weinig min punten als ik het zo terug lees
Dit was een wit exemplaar, hetzelfde als mijn huidige Up. Hij had geen achteruitrijcamera en niet het beats audio systeem.
Opzich kan ik leven zonder die opties, maar het zou wel een ander kleurtje moeten worden als ik voor een gti zou gaan. Waarschijnlijk rood.
Ben benieuwd of de eibach verlagingsveren een beetje op het onderstel van de gti lijken, dan zou dat voor mij de doorslag zijn om die veren onder mijn Up te zetten.
Nouja.. weer wat om over na te denken..
Maar nog wel een prijzig grapje zo.. ik zou er toch niet voor kiezen om alleen een beetje te kitten. Dus het wordt inderdaad nog wel een flinke klus.
Nog ff iets anders;
Net terug van een proefritje met een Up gti. Was heel benieuwd hoe de gti zou rijden. Paar positieve punten, maar ook mindere.
Vond de wegligging een stukje beter, en geen eens zo stug. Nog steeds redelijk comfortabel. Het sturen was wat directer en uiteraard merkte je het vermogen verschil goed. Wat ik erg prettig vond van de 6 bak ten opzichten van de 5 in mijn Up is dat je niet zo lang hoeft te wachten tot de toeren zijn gezakt bij het doorschakelen van (vooral) 1 naar 2. De toeren van de 3 pitter blijven sowieso al lang hangen, maar in combinatie met de lange verhoudingen in de 5 bak van mijn Up wordt dit alleen maar erger. Bij de 6 bak zitten de verhoudingen wat meer naar elkaar en kan je wat sneller doorschakelen. Je moet wel wat meer roeren in die 6 bak (uiteraard), dus de 5 bak is wel weer wat comfortabeler. Die 6 bak past in ieder geval goed bij het karakter van de gti. Ook had ik het idee dat de remmen iets beter waren.. geen idee of die groter zijn op de gti?
Mindere punten vond ik het extra motor geluid wat gegenereerd wordt. De eerste 5 minuten was het leuk, maar daarna vond ik het ook wel weer genoeg. Ik ben niet zo weg van het interieur. Ik snap dat het bij een gti hoort, maar ik hou meer van wat ik in mijn tsi heb.
Eigenlijk weinig min punten als ik het zo terug lees
Dit was een wit exemplaar, hetzelfde als mijn huidige Up. Hij had geen achteruitrijcamera en niet het beats audio systeem.
Opzich kan ik leven zonder die opties, maar het zou wel een ander kleurtje moeten worden als ik voor een gti zou gaan. Waarschijnlijk rood.
Ben benieuwd of de eibach verlagingsveren een beetje op het onderstel van de gti lijken, dan zou dat voor mij de doorslag zijn om die veren onder mijn Up te zetten.
Nouja.. weer wat om over na te denken..
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn witte TSI
De remmen zijn bij elke Up! identiek, 256 mm geventileerde schijven vóór en trommels achter, idem voor Mii en Citigo uiteraard.Luukyy schreef: ↑wo 16 sep 2020, 12:04Thanks voor de info, en sorry voor de late reactie. VW dealer kwam op 450 euro ongeveer voor het monteren van de sideskirts (inclusief materiaal). Het arbeid component viel mij eigenlijk nog wel mee, was rond de 150 euro. Volgens mij rekenen ze 1.5 uur arbeid.
Maar nog wel een prijzig grapje zo.. ik zou er toch niet voor kiezen om alleen een beetje te kitten. Dus het wordt inderdaad nog wel een flinke klus.
Nog ff iets anders;
Net terug van een proefritje met een Up gti. Was heel benieuwd hoe de gti zou rijden. Paar positieve punten, maar ook mindere.
Vond de wegligging een stukje beter, en geen eens zo stug. Nog steeds redelijk comfortabel. Het sturen was wat directer en uiteraard merkte je het vermogen verschil goed. Wat ik erg prettig vond van de 6 bak ten opzichten van de 5 in mijn Up is dat je niet zo lang hoeft te wachten tot de toeren zijn gezakt bij het doorschakelen van (vooral) 1 naar 2. De toeren van de 3 pitter blijven sowieso al lang hangen, maar in combinatie met de lange verhoudingen in de 5 bak van mijn Up wordt dit alleen maar erger. Bij de 6 bak zitten de verhoudingen wat meer naar elkaar en kan je wat sneller doorschakelen. Je moet wel wat meer roeren in die 6 bak (uiteraard), dus de 5 bak is wel weer wat comfortabeler. Die 6 bak past in ieder geval goed bij het karakter van de gti. Ook had ik het idee dat de remmen iets beter waren.. geen idee of die groter zijn op de gti?
Mindere punten vond ik het extra motor geluid wat gegenereerd wordt. De eerste 5 minuten was het leuk, maar daarna vond ik het ook wel weer genoeg. Ik ben niet zo weg van het interieur. Ik snap dat het bij een gti hoort, maar ik hou meer van wat ik in mijn tsi heb.
Eigenlijk weinig min punten als ik het zo terug lees
Dit was een wit exemplaar, hetzelfde als mijn huidige Up. Hij had geen achteruitrijcamera en niet het beats audio systeem.
Opzich kan ik leven zonder die opties, maar het zou wel een ander kleurtje moeten worden als ik voor een gti zou gaan. Waarschijnlijk rood.
Ben benieuwd of de eibach verlagingsveren een beetje op het onderstel van de gti lijken, dan zou dat voor mij de doorslag zijn om die veren onder mijn Up te zetten.
Nouja.. weer wat om over na te denken..
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Mijn witte TSI
Neehoor, de voorremmen zijn iets groter bij een GTI. Sound actuator kan je gewoon uitzetten met ODIS of met VCDS voor de doe-het-zelver.
Als je niet veel om geluid geeft begrijp ik dat wel, anders is Beats audio wel een must:) Overige punten is natuurlijk persoonlijke smaak. Daar voor hadden ze wel wat meer opties mogen aanbieden:)
Als je niet veel om geluid geeft begrijp ik dat wel, anders is Beats audio wel een must:) Overige punten is natuurlijk persoonlijke smaak. Daar voor hadden ze wel wat meer opties mogen aanbieden:)
GTI DARK SILVER
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn witte TSI
Je hebt geen gelijk Robin, anders zou je het uiteraard wel krijgen.NidayFright schreef: ↑wo 16 sep 2020, 16:18Neehoor, de voorremmen zijn iets groter bij een GTI. Sound actuator kan je gewoon uitzetten met ODIS of met VCDS voor de doe-het-zelver.
Als je niet veel om geluid geeft begrijp ik dat wel, anders is Beats audio wel een must:) Overige punten is natuurlijk persoonlijke smaak. Daar voor hadden ze wel wat meer opties mogen aanbieden:)
Zie onderstaande foto's, jouw kenteken en mijn kenteken ingevuld, beiden 256mm
Heb dit al vaker gezegd hier, lijkt wel een eeuwigdurende twistpunt te worden ofzo.
Alle vaglings hebben dezelfde remmen, punt.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Mijn witte TSI
Klopt, 288MM.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn witte TSI
Tjonge jonge, blijven volhouden hoor. Is toch duidelijk te lezen in bovenstaande bericht( foto) dat er 256mm staat? Bewijs dat dan maar, die zogenaamde 288mm.
Het enige wat groter is bij een Up GTI is hooguit het ego van z'n chauffeur
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn witte TSI
Dus omdat hier ooit iemand geroepen heeft dat het 288 mm is, is het waar?
Laat mij alsjeblieft niet lachen zeg, tegen zoveel eigenwijsheid kan ik niet op.
Zou wel sportief zijn heren als je uiteindelijk ook even je ongelijk toegeeft ipv je in stilzwijgen te hullen. Bel anders even met het magazijn van de Vw dealer als je niks aan wilt nemen hier.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Mijn witte TSI
Remschijf TSI/mpi bestelnummer 1s0 615 301L
En de gti 1s0 615 301K en is 288x25 4/100 geeft de dealer aan en is dus toch anders.
Wie moest zijn ongelijk toegeven ?
En de gti 1s0 615 301K en is 288x25 4/100 geeft de dealer aan en is dus toch anders.
Wie moest zijn ongelijk toegeven ?
Laatst gewijzigd door Arjan-tsi op do 17 sep 2020, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
Re: Mijn witte TSI
Nou.. dan heeft mijn sublieme gevoel voor het aanvoelen van remkracht mij toch niet in de steek gelaten
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit