Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Ziet er dik uit zeg! Mocht je perse stoelverwarming willen kan je altijd nog voor aftermarket gaan. De huidige bekabeling en matjes verwijderen. Zo'n mattenset + kabelset inbouwen stelt niet veel voor mits je dat zelf kan en wilt natuurlijk:)
GTI DARK SILVER
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Wat ongelooflijk dik zeg! Schitterend! Kun je aangeven of de stoelen nog veel zwaarder zijn dan de stoelen die er uit komen? Kun je de middenarmsteun nog gebruiken?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Qua gewicht inclusief stoelframes scheelt het niet veel, maar heb er ook niet specifiek op gelet. Stoelverwarminopties moet nog even kijken, andere matten zouden een prima oplossing zijn.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Ziet er goed uit zeg!
Past ook heel mooi bij de rest van het interieur vind ik, bijna alsof het een fabrieksoptie zou kunnen zijn.
Past ook heel mooi bij de rest van het interieur vind ik, bijna alsof het een fabrieksoptie zou kunnen zijn.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Eens, het misstaat echt niet
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Maar, kun je de armsteun nog gebruiken?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Ik heb geen armsteun, maar denk dat het zou passen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Oh ik dacht dat jij ook een middenarmsteun had!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Heel gaaf de stoelen.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Vandaag zijn de stoelen een 2-3cm lager in de auto geplaatst middels wat modificaties aan het onderstel. Klinkt als een klein verschil maar voor de zit is het verschil gigantisch, je zit nu echt in de stoel en in de auto ipv in de stoel maar ‘op’ de auto. De standaard stoelen waren bij sportief rijden echt de laatste beperkende factor, het rubber van de banden zal nu een nog korter leven zijn beschoren
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Zo worden die stoelen nog een extra dure up!-grade
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Mag ik zondag even proefzitten?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Uiteraard! En ach bij langzaam rijden en stilstand zitten ze ook gewoon heerlijk.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Ah thanks man!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Gisteren even bij een vriend langs geweest en de collectie auto's bekeken. Eerst samen even mooi flink getoerd door Twente in onze eigen auto's (de up is exact even snel als zijn 325i tot 160 km/u). Helaas was het nat en maar 4 graden, en dan zitten beide auto’s met zomerrubber al snel tegen de limiet van grip aan, waardoor echt flink sturen er niet in zat. Als het voorjaar is en droog maar snel terugkeren!
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
En vervolgens nog even in de garage gekeken met de volgende auto's: Porsche 356, Porsche 997 GT3, BMW M3 E46, Volvo v70 D5 (omgebouwd voor ruw rally rijden) Porsche 991 3.8 carrera 4S Targa en een Alfa Giulia 1300 ook voor rally rijden. En dan staan momenteel de E46 M3 racewagen en de Porsche 911 targa uit 1974 er niet. Helaas zijn alle auto's geschorst in de winter behalve de Carrera 4S. Daar ook nog uitgebreid mee gereden (en ook gezien wat zo’n auto doet met alle systemen uit op een leeg veld, een 4s is echt niet saai).
Maar ook zelf een stuk gereden ermee! Wauw, wauw, wauw! Ik had nog nooit gereden met een Porsche, nog nooit met een cabrio en ook nog nooit met meer dan 310pk. Het leukste aan die auto is echt de beleving van het rijden. De motor die doortrekt tot 8200 toeren met steeds luider wordend geluid, steeds meer snelheid en een agressief schakelende PDK, maniakaal. En dan het algehele weggedrag: Ondanks dat het nat was en 4 graden, oneindig veel grip. Ook de 2 gezichten van de auto zijn bizar. Met alles in comfort stand is de auto serieus stil en comfortabel, met alles in full attack mode is hij messcherp en zeer luid. Allemaal heel mooi, maar het nadeel is wel dat ik nu dan echt verpest ben, het cliché dat niets rijdt zoals een Porsche lijkt de waarheid
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
991 carrera 3.8 4s by Damian Willemsen, on Flickr
991 carrera 3.8 4s by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
En vervolgens nog even in de garage gekeken met de volgende auto's: Porsche 356, Porsche 997 GT3, BMW M3 E46, Volvo v70 D5 (omgebouwd voor ruw rally rijden) Porsche 991 3.8 carrera 4S Targa en een Alfa Giulia 1300 ook voor rally rijden. En dan staan momenteel de E46 M3 racewagen en de Porsche 911 targa uit 1974 er niet. Helaas zijn alle auto's geschorst in de winter behalve de Carrera 4S. Daar ook nog uitgebreid mee gereden (en ook gezien wat zo’n auto doet met alle systemen uit op een leeg veld, een 4s is echt niet saai).
Maar ook zelf een stuk gereden ermee! Wauw, wauw, wauw! Ik had nog nooit gereden met een Porsche, nog nooit met een cabrio en ook nog nooit met meer dan 310pk. Het leukste aan die auto is echt de beleving van het rijden. De motor die doortrekt tot 8200 toeren met steeds luider wordend geluid, steeds meer snelheid en een agressief schakelende PDK, maniakaal. En dan het algehele weggedrag: Ondanks dat het nat was en 4 graden, oneindig veel grip. Ook de 2 gezichten van de auto zijn bizar. Met alles in comfort stand is de auto serieus stil en comfortabel, met alles in full attack mode is hij messcherp en zeer luid. Allemaal heel mooi, maar het nadeel is wel dat ik nu dan echt verpest ben, het cliché dat niets rijdt zoals een Porsche lijkt de waarheid
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
Private collection by Damian Willemsen, on Flickr
991 carrera 3.8 4s by Damian Willemsen, on Flickr
991 carrera 3.8 4s by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Wauw wat een mooie collectie heeft hij.
En wat blijft jou up tsi een plaatje om te zien.
En wat blijft jou up tsi een plaatje om te zien.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Gaaf! Ik weet niet met wat voor bandenspanning je rondrijdt maar die zou ik eens rap gaan checken als je op een beetje natte wegen al snel tegen de grenzen van de grip aan zit. Ik heb laatst nog met een GTI gereden en ik weet niet hoe jij de grens van de grip definieert maar ik kwam er amper aan en toch ging het heel erg hard.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Thanks, eens!
Mwah daar zal het niet aan liggen met 2.3 bar rondom. Kletsnat wegdek, verre van nieuwe zomerbanden en maar 4 graden buiten zorgen ervoor dat je met 80-90 de up voelt ondersturen in lange doordraaiers, met lagere snelheden geen probleem. Ook de 325i op winterrubber had last van onderstuur en overstuur, perfecte grip blijft lastig met koude natte omstandigheden zonder flink snelheid te minderen.
Mwah daar zal het niet aan liggen met 2.3 bar rondom. Kletsnat wegdek, verre van nieuwe zomerbanden en maar 4 graden buiten zorgen ervoor dat je met 80-90 de up voelt ondersturen in lange doordraaiers, met lagere snelheden geen probleem. Ook de 325i op winterrubber had last van onderstuur en overstuur, perfecte grip blijft lastig met koude natte omstandigheden zonder flink snelheid te minderen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Volg een keer een racecursus. Laat iemand die écht kan sturen in je auto rijden. Je zult versteld staan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Mijn kameraad heeft een racelicentie, wil ik ook al jaren maar is in mijn geval (vooral erg veel) weggegooid geld. Rij nooit op een circuit en zou dan alleen op de staat wat sneller zijn. Heb thuis een simulator maar dat is nooit 1 op 1 vergelijkbaar met het echte werk
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...