Kromme remschijven / stuurhuis speling
Kromme remschijven / stuurhuis speling
Hallo forumleden.
Het volgende. Sinds 2jr heeft mijn vriendin een schitterende VW White Up (2012) met alle denkbare opties (muv. cruisecontrol, gekke Duitsers ook).
Bij aanschaf reed de auto top. Na enkele maanden (4 maand oid, hooguit 3dkm verder), trilde het rempedaal en stuur erg bij het afremmen. Ook klapperde er ergens iets, erg hinderlijk.
De klacht voorgelegd bij de garage waar wij hem gekocht hebben. Resultaat: nieuwe remschijven / blokken. Het “klapperende” geluid, bleek speling te zijn in het stuurhuis. Daar wilden ze niks aan doen aangezien het ook geen APK afkeur zou zijn.
Na de nieuwe schijven, was het een kwestie van tijd dat ook deze schijven krom zijn getrokken.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
- Kennelijk is het een vaker voorkomend probleem?
- Wat moet ik vervangen zodat ik geen kromme schijven meer krijg, complete naven?
- Kan ik bijvoorbeeld beter exemplaren van een 2013+ pakken, zijn deze minder gevoelig oid?
- Het klapperende stuurhuis, komt dit ook vaker voor? Ik denk zelf dat dit veroorzaakt is door de remschijven.
Ik hoor graag van jullie! Vriendelijke groeten.
De auto heeft nu 78dkm gelopen.
Het volgende. Sinds 2jr heeft mijn vriendin een schitterende VW White Up (2012) met alle denkbare opties (muv. cruisecontrol, gekke Duitsers ook).
Bij aanschaf reed de auto top. Na enkele maanden (4 maand oid, hooguit 3dkm verder), trilde het rempedaal en stuur erg bij het afremmen. Ook klapperde er ergens iets, erg hinderlijk.
De klacht voorgelegd bij de garage waar wij hem gekocht hebben. Resultaat: nieuwe remschijven / blokken. Het “klapperende” geluid, bleek speling te zijn in het stuurhuis. Daar wilden ze niks aan doen aangezien het ook geen APK afkeur zou zijn.
Na de nieuwe schijven, was het een kwestie van tijd dat ook deze schijven krom zijn getrokken.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
- Kennelijk is het een vaker voorkomend probleem?
- Wat moet ik vervangen zodat ik geen kromme schijven meer krijg, complete naven?
- Kan ik bijvoorbeeld beter exemplaren van een 2013+ pakken, zijn deze minder gevoelig oid?
- Het klapperende stuurhuis, komt dit ook vaker voor? Ik denk zelf dat dit veroorzaakt is door de remschijven.
Ik hoor graag van jullie! Vriendelijke groeten.
De auto heeft nu 78dkm gelopen.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 622
- Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Vrees dat je met die kromme remschijven moet leren leven. Ikzelf had bij onze oude Up hetzelfde probleem 3 setjes schijven en blokken en dat binnen de 40.000 km. Van alles geprobeerd maar niets hielp.
Volkswagen UP GTI
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Hier nog nooit last gehad van kromme remschijven, heb meerdere 3 lings in onderhoud (gehad) maar hoor inderdaad wel dat er wel eens problemen mee zijn.
Je kan nog proberen om de schijven af te draaien aan de auto, dan word de eventuele slingering van de naaf ook meegenomen.
Verder met montage van de nieuwe remmen extra goed op letten; nieuwe schijven én blokken monteren, raakvlak van de remschijf 100% schoon, en absoluut niet invetten (er zijn veel monteurs die graag overal vet aan smeren zodat het niet vast roest) dit moet je absoluut niet doen, het vet houd de warmte langer vast, waardoor de temperatuur verschillen extra groot worden waardoor de schijven ook krom kunnen trekken.
Verder zoveel mogelijk proberen niet door plassen heen te rijden, niet de auto wassen met warme remmen, niet je voet op het rempedaal houden als je stil staat etc etc, hierdoor krijg je allemaal temperatuur verschillen en dus kans op krom trekken. Veel meer kun je er eigenlijk niet aan doen.
Speling in het stuurhuis komt héél veel voor, kom het eigenlijk wel dagelijks tegen, de ene auto heeft er meer last van dan de ander. Is geen veroorzaker van kromme remschijven, maar, de ene auto is de ander niet dus zeg nooit - nooit.
Je moet wel proberen uit te sluiten of je speling hebt op de tandheugel of speling hebt op de binnenste stuurkogel. Dit is beide niet goed te zien zonder de stuurhuishoezen los te halen (vandaar dat het ook geen afkeurpunt is, speling is niet zichtbaar)
Binnenste stuurkogel is namelijk vrij eenvoudig/goedkoop te vervangen, een compleet stuurhuis is natuurlijk een ander verhaal.
Je kan nog proberen om de schijven af te draaien aan de auto, dan word de eventuele slingering van de naaf ook meegenomen.
Verder met montage van de nieuwe remmen extra goed op letten; nieuwe schijven én blokken monteren, raakvlak van de remschijf 100% schoon, en absoluut niet invetten (er zijn veel monteurs die graag overal vet aan smeren zodat het niet vast roest) dit moet je absoluut niet doen, het vet houd de warmte langer vast, waardoor de temperatuur verschillen extra groot worden waardoor de schijven ook krom kunnen trekken.
Verder zoveel mogelijk proberen niet door plassen heen te rijden, niet de auto wassen met warme remmen, niet je voet op het rempedaal houden als je stil staat etc etc, hierdoor krijg je allemaal temperatuur verschillen en dus kans op krom trekken. Veel meer kun je er eigenlijk niet aan doen.
Speling in het stuurhuis komt héél veel voor, kom het eigenlijk wel dagelijks tegen, de ene auto heeft er meer last van dan de ander. Is geen veroorzaker van kromme remschijven, maar, de ene auto is de ander niet dus zeg nooit - nooit.
Je moet wel proberen uit te sluiten of je speling hebt op de tandheugel of speling hebt op de binnenste stuurkogel. Dit is beide niet goed te zien zonder de stuurhuishoezen los te halen (vandaar dat het ook geen afkeurpunt is, speling is niet zichtbaar)
Binnenste stuurkogel is namelijk vrij eenvoudig/goedkoop te vervangen, een compleet stuurhuis is natuurlijk een ander verhaal.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
@ Bartussss:
Kijk hier even in dit draadje: Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden
door BramBenz » ma 23 sep 2019, 10:29
Verder kan ik je aanraden dat het beste middel tegen zogenaamde kromme schijven echt remmen is. En dan bedoel ik, rem eens een paarkeer vanuit hoge snelheid tegen het antiblokkeren aan. Je zal zien dat het prima helpt.
De meeste klachten ontstaan juist doordat er vaak veel te voorzichtig wordt geremd, waardoor er verglaasde delen op de remschijven ontstaan. Dat geeft tijdens remmen trilling in het stuur, omdat de verglaasde delen niet afremmen en de niet verglaasde delen wel afremmen. Je kunt je voorstellen wat dat voor gevoel geeft tijdens afremmen.
Hetzelfde gebeurt er als je in de bergen constant met je voet op de rem staat en beetje bij beetje afremt omdat je bang bent te hard te gaan. Daardoor verglazen de schijven helemaal en remmen ze ook helemaal niet meer, wat levensgevaarlijke situaties oplevert. Ook in de bergen moet je, wanneer je te hard dreigt te gaan gewoon af en toe stevig afremmen, juist om je remmen te sparen!
Kijk hier even in dit draadje: Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden
door BramBenz » ma 23 sep 2019, 10:29
Verder kan ik je aanraden dat het beste middel tegen zogenaamde kromme schijven echt remmen is. En dan bedoel ik, rem eens een paarkeer vanuit hoge snelheid tegen het antiblokkeren aan. Je zal zien dat het prima helpt.
De meeste klachten ontstaan juist doordat er vaak veel te voorzichtig wordt geremd, waardoor er verglaasde delen op de remschijven ontstaan. Dat geeft tijdens remmen trilling in het stuur, omdat de verglaasde delen niet afremmen en de niet verglaasde delen wel afremmen. Je kunt je voorstellen wat dat voor gevoel geeft tijdens afremmen.
Hetzelfde gebeurt er als je in de bergen constant met je voet op de rem staat en beetje bij beetje afremt omdat je bang bent te hard te gaan. Daardoor verglazen de schijven helemaal en remmen ze ook helemaal niet meer, wat levensgevaarlijke situaties oplevert. Ook in de bergen moet je, wanneer je te hard dreigt te gaan gewoon af en toe stevig afremmen, juist om je remmen te sparen!
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 224
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Ook Ik heb meerdere setjes kromme schijven gehad. En dat heeft niet te maken met hoe ik rem of wel of niet door plassen ben gereden. Ik rij al 30 jaar auto en heb dit nog nooit meegemaakt. Het is echt een technisch mankement. Bij de derde keer hebben ze mijn hele remsysteem uit elkaar gehaald en de hele mikmak weer gemonteerd met een ander merk remschijven en remblokken. Voor mijn gevoel was de intensieve schoonmaak van het remsysteem eigenlijk de oplossing. Het leek namelijk dat de remblokken toch wrijving hadden met de schijven waardoor ze uiteindelijk toch warm worden en op den duur krom gaan trekken.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Beste,
Ik heb sinds kort een high up! Van bj 2017. (100dkm)
Wij hebben ook probleem met het getik op slecht wegdek en trillen van het stuur.. ik kom er niet aan uit, ik lees ook heel vaak het stuurhuis maar wat zou het probleem dan zijn? Ik wordt gek van dat getril en de remblokken heb ik van het weekend uit elkaar gehaald en allemaal schoongemaakt. Banden heb ik gewisseld van plek en alle banden voor de zekerheid gebalanceerd. Het leek erop dat de stuurhuis heel erg dicht op chasis zat gemonteerd. Heeft het trillen van het stuur ook te maken met de stuurhuis of kromme remschijven? Zoja wat kan ik hieraan doen.. alvast bedankt!
Ik heb sinds kort een high up! Van bj 2017. (100dkm)
Wij hebben ook probleem met het getik op slecht wegdek en trillen van het stuur.. ik kom er niet aan uit, ik lees ook heel vaak het stuurhuis maar wat zou het probleem dan zijn? Ik wordt gek van dat getril en de remblokken heb ik van het weekend uit elkaar gehaald en allemaal schoongemaakt. Banden heb ik gewisseld van plek en alle banden voor de zekerheid gebalanceerd. Het leek erop dat de stuurhuis heel erg dicht op chasis zat gemonteerd. Heeft het trillen van het stuur ook te maken met de stuurhuis of kromme remschijven? Zoja wat kan ik hieraan doen.. alvast bedankt!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Banden al opnieuw laten balanceren?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Banden kun je niet balanceren.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Wielen met banden wel.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Een wiel heeft altijd een band.
Een velg met band is een wiel.
Tering wat gezeur
Een velg met band is een wiel.
Tering wat gezeur
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Is niet waar. De velg is de buitenrand van het wiel. Met band praat je over een compleet wiel.
Maar even iets anders: Dat zogenaamde slepen van de remblokken tegen de schijven is nog niet zo'n gekke opmerking. Want als die blokken warm worden zonder dat ze druk uitoefenen op de schijven zullen ze inderdaad krom kunnen trekken waardoor ze ongelijkmatige remkracht hebben.
Ook ik heb met dit fenomeen te maken, maar af en toe rem ik, zoals eerder opgemerkt hierboven, hard af vanaf hoge snelheid. Het trillen is dan volledig over. Echter, na een tijdje keert het toch weer terug. Als de schijven verglaasd zijn zal hard remmen niet helpen, want dan is de remwerking sowieso beroerd en zullen ze afgedraaid moeten worden.
Hoewel ik al auto reed toen velen van hier nog vloeibaar waren, heb ik dit fenomeen nooit eerder meegemaakt. Ik zie dit dan ook als een typisch probleem van de VW drieling. Alhoewel ik wel moet zeggen dat de remkracht altijd en onder alle omstandigheden prima is.
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Wat dennuus1 zegt is wel waar. De velg is niet alleen de buitenrand van een wiel , maar een onderdeel van. Een velg bestaat uit één geheel (staal , aluminium / lichtmetaal of magnesium). Een losse velg zonder band blijft nog altijd een velg. En zo ook blijft een losse band zonder velg nog altijd een band.Blackciti schreef: ↑wo 15 jun 2022, 11:43Is niet waar. De velg is de buitenrand van het wiel. Met band praat je over een compleet wiel.
Maar even iets anders: Dat zogenaamde slepen van de remblokken tegen de schijven is nog niet zo'n gekke opmerking. Want als die blokken warm worden zonder dat ze druk uitoefenen op de schijven zullen ze inderdaad krom kunnen trekken waardoor ze ongelijkmatige remkracht hebben.
Ook ik heb met dit fenomeen te maken, maar af en toe rem ik, zoals eerder opgemerkt hierboven, hard af vanaf hoge snelheid. Het trillen is dan volledig over. Echter, na een tijdje keert het toch weer terug. Als de schijven verglaasd zijn zal hard remmen niet helpen, want dan is de remwerking sowieso beroerd en zullen ze afgedraaid moeten worden.
Hoewel ik al auto reed toen velen van hier nog vloeibaar waren, heb ik dit fenomeen nooit eerder meegemaakt. Ik zie dit dan ook als een typisch probleem van de VW drieling. Alhoewel ik wel moet zeggen dat de remkracht altijd en onder alle omstandigheden prima is.
Wordt er nou een band op de velg gemonteerd , dan praat je over een wiel. Voor een auto geldt ; Een wiel is niets anders dan een term om het geheel te omschrijven , dus wiel = velg + band.
De buitenrand van een wiel blijft nog altijd de rand van de velg of beter gezegd de velgrand. En niet een 'wielrand'
"Ga je terug naar de tijd toen er nog alleen met paard en wagen werd gereden , dan praat je inderdaad over een wiel. Die voornamelijk van hout werd gemaakt. Banden waren er namelijk nog niet in die tijd of werden nog niet op deze manier gebruikt"
Ervaart iemand onbalans tijdens het rijden , dan ga je de wielen balanceren en niet enkel de band of een velg. Dit wordt altijd compleet gedaan. (Velgen kunnen wel los 'gericht' worden wanneer er wordt geconstateerd dat deze krom is o.i.d. Maar dat wordt niet door een regulier autobedrijf gedaan maar vaak door een extern bedrijf die hier voornamlijk in gespecialiseerd is).
Mocht er bv. teveel hoogteslag gemeten worden, dan kan dit in de band zitten. Maar het kan ook net zo goed in de velg zitten als deze bijv. krom / verzwakt blijkt te zijn. Is dit allemaal niet aan de orde en is er enkel onbalans gemeten wat binnen de 'marge' valt , dan hef je dit op door gewicht of wel plak / slag-lood te plaatsen aan de binnenzijde van de velg of op de velgranden (laatst genoemde wordt voornamelijk met slaglood op stalen velgen gedaan).
Verder is het wel een beetje lachwekkend hoe deze termen nog door velen door elkaar worden gebruikt / misbruikt
GTI DARK SILVER
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
En dan hebben we het niet eens over raddraaiersNidayFright schreef: ↑vr 17 jun 2022, 01:54
Verder is het wel een beetje lachwekkend hoe deze termen nog door velen door elkaar worden gebruikt / misbruikt
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Als je een fietswiel ontdoet van zijn spaken is het een velg! Een auto wiel met spaken verandert ook in een velg als je die ontdoet van zijn spaken. Al het andere is een wiel, met of zonder band!NidayFright schreef: ↑vr 17 jun 2022, 01:54Wat dennuus1 zegt is wel waar. De velg is niet alleen de buitenrand van een wiel , maar een onderdeel van. Een velg bestaat uit één geheel (staal , aluminium / lichtmetaal of magnesium). Een losse velg zonder band blijft nog altijd een velg. En zo ook blijft een losse band zonder velg nog altijd een band.Blackciti schreef: ↑wo 15 jun 2022, 11:43Is niet waar. De velg is de buitenrand van het wiel. Met band praat je over een compleet wiel.
Maar even iets anders: Dat zogenaamde slepen van de remblokken tegen de schijven is nog niet zo'n gekke opmerking. Want als die blokken warm worden zonder dat ze druk uitoefenen op de schijven zullen ze inderdaad krom kunnen trekken waardoor ze ongelijkmatige remkracht hebben.
Ook ik heb met dit fenomeen te maken, maar af en toe rem ik, zoals eerder opgemerkt hierboven, hard af vanaf hoge snelheid. Het trillen is dan volledig over. Echter, na een tijdje keert het toch weer terug. Als de schijven verglaasd zijn zal hard remmen niet helpen, want dan is de remwerking sowieso beroerd en zullen ze afgedraaid moeten worden.
Hoewel ik al auto reed toen velen van hier nog vloeibaar waren, heb ik dit fenomeen nooit eerder meegemaakt. Ik zie dit dan ook als een typisch probleem van de VW drieling. Alhoewel ik wel moet zeggen dat de remkracht altijd en onder alle omstandigheden prima is.
Wordt er nou een band op de velg gemonteerd , dan praat je over een wiel. Voor een auto geldt ; Een wiel is niets anders dan een term om het geheel te omschrijven , dus wiel = velg + band.
De buitenrand van een wiel blijft nog altijd de rand van de velg of beter gezegd de velgrand. En niet een 'wielrand'
"Ga je terug naar de tijd toen er nog alleen met paard en wagen werd gereden , dan praat je inderdaad over een wiel. Die voornamelijk van hout werd gemaakt. Banden waren er namelijk nog niet in die tijd of werden nog niet op deze manier gebruikt"
Ervaart iemand onbalans tijdens het rijden , dan ga je de wielen balanceren en niet enkel de band of een velg. Dit wordt altijd compleet gedaan. (Velgen kunnen wel los 'gericht' worden wanneer er wordt geconstateerd dat deze krom is o.i.d. Maar dat wordt niet door een regulier autobedrijf gedaan maar vaak door een extern bedrijf die hier voornamlijk in gespecialiseerd is).
Mocht er bv. teveel hoogteslag gemeten worden, dan kan dit in de band zitten. Maar het kan ook net zo goed in de velg zitten als deze bijv. krom / verzwakt blijkt te zijn. Is dit allemaal niet aan de orde en is er enkel onbalans gemeten wat binnen de 'marge' valt , dan hef je dit op door gewicht of wel plak / slag-lood te plaatsen aan de binnenzijde van de velg of op de velgranden (laatst genoemde wordt voornamelijk met slaglood op stalen velgen gedaan).
Verder is het wel een beetje lachwekkend hoe deze termen nog door velen door elkaar worden gebruikt / misbruikt
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Lol , nu ga je appels met peren vergelijken. Een fietswiel is niet hetzelfde als een autowiel Het is ook onmogelijk om een autovelg te ontdoen van zijn spaken! Dat is en blijft één geheel.
Er zijn dan wel velgen van merken zoals o.a. BBS die twee en/of driedelig kunnen zijn , maar dan praat je alsnog over het hart , rand en ring van de velg. Met andere woorden blijft dit type velg alsook een velg en geen wiel.
Nogmaals , voor een auto geldt ;
Een losse band , blijft een band. Een losse velg , blijft een velg. Een band gemonteerd op een velg , dat maakt het een wiel en niet anders!
GTI DARK SILVER
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
AmenNidayFright schreef: ↑zo 31 jul 2022, 20:26Lol , nu ga je appels met peren vergelijken. Een fietswiel is niet hetzelfde als een autowiel Het is ook onmogelijk om een autovelg te ontdoen van zijn spaken! Dat is en blijft één geheel.
Er zijn dan wel velgen van merken zoals o.a. BBS die twee en/of driedelig kunnen zijn , maar dan praat je alsnog over het hart , rand en ring van de velg. Met andere woorden blijft dit type velg alsook een velg en geen wiel.
Nogmaals , voor een auto geldt ;
Een losse band , blijft een band. Een losse velg , blijft een velg. Een band gemonteerd op een velg , dat maakt het een wiel en niet anders!
Screenshot_20220731-044214.jpg
Screenshot_20220731-044246.jpg
Snapchat-5333276.jpg
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Afgelopen week mijn Citigo een beurt gehad. De lichte trilling bij afremmen toch nog even gemeld. Was niks aan te doen en blijkt toch een dieperliggend VW probleem te zijn, daar ik kreeg te horen dat ook de Polo hier nogal behoorlijk last van heeft. De remmen van mijn Citigo kunnen nog zeker 15000 km mee voordat ze vervangen dienen te worden. Als het zover is komt er een compleet nieuwe set op van een bekend merk en zal ik erop toezien dat de montage zodanig gebeurt dat de remblokken te allen tijde vrij lopen wanneer er niet wordt geremd. Dit, om onnodig warmlopen te voorkomen.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Remblokken lopen nooit helemaal vrij.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
dennuus1: Het klopt dat remblokken nooit helemaal vrij lopen. Maar het probleem wat VW hier mee heeft is typisch een drieling en polo gerelateerd. Wel vreemd, toch?
Ik rij al heel veel jaren auto, waarschijnlijk al langer dan de meesten hier, en dat in verschillende merken van splinternieuw tot auto's van een paarjaar oud. Maar nog nóóit heb ik dit fenomeen met al die auto's meegemaakt. Het is echt een VW probleem waar we hier mee te maken hebben.
Ook de problemen met de koppeling en versnellingsbak bij de drieling. VW mag zich dit echt aanrekenen, want niet alleen de drieling heeft hier last van, maar ook de Polo. En dat is toch echt geen budget auto.
Ik rij al heel veel jaren auto, waarschijnlijk al langer dan de meesten hier, en dat in verschillende merken van splinternieuw tot auto's van een paarjaar oud. Maar nog nóóit heb ik dit fenomeen met al die auto's meegemaakt. Het is echt een VW probleem waar we hier mee te maken hebben.
Ook de problemen met de koppeling en versnellingsbak bij de drieling. VW mag zich dit echt aanrekenen, want niet alleen de drieling heeft hier last van, maar ook de Polo. En dat is toch echt geen budget auto.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Klopt dat diverse VAG auto's dit type remsysteem hebben..
Ik heb zelf een Polo gehad met dit remsysteem, 2 Upjes, m'n vader een Mii, m'n broer een Citigo en een Fabia, allen met dit remsysteem. Samen goed voor meer dan een ton aan kilometers, geen van allen problemen met trillende remmen.
Precies hetzelfde remsysteem zit trouwens ook op de Polo 6N/6n2, Lupo, Arosa etc, dus het is eigenlijk al een heel oud type remsysteem die zich in de loop der jaren wel bewezen heeft blijkbaar.
Krijg ze zakelijk ook regelmatig in de werkplaats, wat ik mij kan herinneren 1 x een Polo gehad met kromme schijven. Schijven en blokken vervangen en nooit meer klachten gehad..
Dus ja, het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen, maar om het nou echt een kwaal van dit type auto te noemen...
Ik krijg ook vele andere merken in de werkplaats en sporadisch komt het bij vrijwel alle merken wel eens voor dat de schijven krom zijn. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben denk ik.
Voor de mensen die er last van hebben is het uiteraard erg vervelend, maar als dat eigenlijk het enige "probleem" is bij een Upje moeten we ook niet klagen denk ik. De gemiddelde Renault rijder zal er voor tekenen...
Ik heb zelf een Polo gehad met dit remsysteem, 2 Upjes, m'n vader een Mii, m'n broer een Citigo en een Fabia, allen met dit remsysteem. Samen goed voor meer dan een ton aan kilometers, geen van allen problemen met trillende remmen.
Precies hetzelfde remsysteem zit trouwens ook op de Polo 6N/6n2, Lupo, Arosa etc, dus het is eigenlijk al een heel oud type remsysteem die zich in de loop der jaren wel bewezen heeft blijkbaar.
Krijg ze zakelijk ook regelmatig in de werkplaats, wat ik mij kan herinneren 1 x een Polo gehad met kromme schijven. Schijven en blokken vervangen en nooit meer klachten gehad..
Dus ja, het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen, maar om het nou echt een kwaal van dit type auto te noemen...
Ik krijg ook vele andere merken in de werkplaats en sporadisch komt het bij vrijwel alle merken wel eens voor dat de schijven krom zijn. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben denk ik.
Voor de mensen die er last van hebben is het uiteraard erg vervelend, maar als dat eigenlijk het enige "probleem" is bij een Upje moeten we ook niet klagen denk ik. De gemiddelde Renault rijder zal er voor tekenen...