Ik word er niet zozeer kwaad van maar die grote prijsverschillen met andere landen voelen wel wat oneerlijk in tijden van '1 Europa' met z'n vrij verkeer van personen en goederen. Stel dat ik in het buitenland andere producten koop die daar veel goedkoper zijn dan hoef ik daar bij terugkomst in Nederland geen extra belasting over te betalen, maar gaat het om een auto dan ben je ineens de pineut en mag je nog even BPM aftikken.
Ik zou er uiteraard geen bezwaar tegen hebben als autorijden goedkoper zou worden, maar dat belastinggeld wat de overheid dan mist zal dan toch op andere wijze binnengeharkt moeten worden. Zo bekeken is het dan toch wel weer haast een gevalletje vestzak-broekzak, betalen moet je toch. Iedereen wil minder belasting betalen, maar wil wel goede zorg, onderwijs, infrastructuur, sociale voorzieningen, etc.
Maar wellicht zouden ze de autobelastingen wat kunnen verschuiven door bijvoorbeeld de BTW nog wat verder op te krikken, zodoende zouden dan ook mensen zonder (eigen) auto meebetalen aan het benodigde bedrag dat nu bij de automobilist wordt weggeharkt. Dan betalen ook de mensen die geen auto nodig hebben meer mee aan de voorzieningen.
Van dure benzine heb ik overigens geen last.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon/mrgreen.gif)
Ondanks dat de afgelopen jaren de accijns op CNG ook is gestegen zijn de brandstofkosten per kilometer nog best aangenaam bij mijn Citigo CNG.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon/mrgreen.gif)