Chiptuning 1.0 60PK
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Wat ik zou willen weten of je onder de 4000 toeren wat merkt.
En natuurlijk of ie boven de 4000 toeren wel lekker door snort.
Want tijdens het ritje wat ik met een 60pk heb gemaakt werdt je boven de 4000 toeren bepaald niet vrolijk. Had eigenlijk helemaal geen zin.
Een aygo daarin tegen is tenminste wel leuk om af en toe wat toeren te maken.
En natuurlijk of ie boven de 4000 toeren wel lekker door snort.
Want tijdens het ritje wat ik met een 60pk heb gemaakt werdt je boven de 4000 toeren bepaald niet vrolijk. Had eigenlijk helemaal geen zin.
Een aygo daarin tegen is tenminste wel leuk om af en toe wat toeren te maken.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
De motor in een Aygo is inderdaad best wel prettig. Gewoon ohne ende doortrekken vind het torretje geen probleem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Dat herken ik van die Toyota motor! Die is oorspronkelijk ontworpen door Daihatsu, en zat ook in m'n Cuore. Bijzonder pittig, en heel alert reagerend op het gaspedaal. En een prima accelaratie, waarbij het VAG-motortje enorm in de schaduw blijft. Ik denk dat VAG dat door de electronica van het motormanagement zo geregeld heeft. Mogelijk dat chippen dat karakter dus kan veranderen.Petrolhead Tom schreef:De motor in een Aygo is inderdaad best wel prettig. Gewoon ohne ende doortrekken vind het torretje geen probleem.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Vandaag met de UP onderweg geweest "auf die Autobahn".
Onze 75 pk haalt net boven de 5000 toeren, 160 km/h (gps).
Bij nog harder rijden neemt het lawaai evenredig toe.
Ben het daarom ermee eens dat tuning vanwege hogere topsnelheid geen zin heeft.
Wel als de accelleratie soepeler verloopt.
Onze 75 pk haalt net boven de 5000 toeren, 160 km/h (gps).
Bij nog harder rijden neemt het lawaai evenredig toe.
Ben het daarom ermee eens dat tuning vanwege hogere topsnelheid geen zin heeft.
Wel als de accelleratie soepeler verloopt.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Ik ben vooral benieuwd naar wat je ervan merkt bij de lagere toeren tot 3000 a 4000 toeren en hoe de drivability is vand e motor/ koppeling. wordt het erg nerveus gedrag bijvoorbeeld.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Om 11.00 uur aanwezig bij:
Toen heel snel de computer eruit gehaald
Even buiten op het bankje in het zonnetje gezeten naar de 2pk van de buren kijken
Na 30 minuten slecht nieuws Ik heb een 2014 model en die kan nog niet geflashed worden
Ik sta op de lijst zodra het wel kan bellen ze mij
En weer op de weg terug
Kom je uitgerekend zoiemand tegen
Toen heel snel de computer eruit gehaald
Even buiten op het bankje in het zonnetje gezeten naar de 2pk van de buren kijken
Na 30 minuten slecht nieuws Ik heb een 2014 model en die kan nog niet geflashed worden
Ik sta op de lijst zodra het wel kan bellen ze mij
En weer op de weg terug
Kom je uitgerekend zoiemand tegen
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Balen dat het nog niet lukte. Wel grappig die brum
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Ik vind het toch een tegenvaller dat VAG de up! niet zo ontwikkeld heeft dat de 1.2 TSI 85 pk in de up! had gepast.
Dan had je toch een veel beter rijdende up! gehad, en had chip tuning wel enigszins nut gehad.
JD zou gewoon een G40 of G60 setje moeten maken voor de up! motor, ze hebben genoeg ervaring met die G-laders.
Dan had je toch een veel beter rijdende up! gehad, en had chip tuning wel enigszins nut gehad.
JD zou gewoon een G40 of G60 setje moeten maken voor de up! motor, ze hebben genoeg ervaring met die G-laders.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Dat zal dan een mooi dure oplossing worden.
Ik sta er wel van te kijken dat er nog geen supercharger kits beschikbaar zijn. Voor de Aygo drieling waren die er vrij snel na het uitkomen van de auto.
Ik sta er wel van te kijken dat er nog geen supercharger kits beschikbaar zijn. Voor de Aygo drieling waren die er vrij snel na het uitkomen van de auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- richardm35
- Vagling liefhebber
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 12 dec 2013, 09:27
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Toevallig was ik gister bij esrijtuning in Groningen en die bouwt in elke soort type auto's super chargers dus ook in de up mii en citygo word wel duur zei die maar is wel mogelijk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Re: Chiptuning 1.0 60PK
TTS Performance in de UK is in mijn ogen het beste adres om zoiets te laten ontwikkelen.
Ik heb gezien hoe de meeste Rotrex kits er hier in Nederland uitzien, daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven.
TTS Performance heeft tot nu toe geen plannen om een kit te maken voor de VAG drieling, ze hebben wel een mooie set voor de Peugeot/Citroën/Toyota drieling.
Ik heb gezien hoe de meeste Rotrex kits er hier in Nederland uitzien, daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven.
TTS Performance heeft tot nu toe geen plannen om een kit te maken voor de VAG drieling, ze hebben wel een mooie set voor de Peugeot/Citroën/Toyota drieling.
Re: Chiptuning 1.0 60PK
In de nieuwe polo komt ook de benzinemotor van de Up en later komt er nog een versie met een turbo dus misschien ook voor de Up.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... en___.html
Vanaf 4:10 hebben ze het over de Up motor in de polo.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... en___.html
Vanaf 4:10 hebben ze het over de Up motor in de polo.
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Ik vind het heel erg meevallen met dat lawaai boven de 160 km/h. Mijn up! gaat ook duidelijk sneller dan 160km/h op de gps. Op een kaarsrechte weg (geen helling) haalde ik vorige week 181 km/h in de vijfde versnelling (op gps 176 km/h). Helling af 186 km/h op de gps...el coche SEAT schreef:Vandaag met de UP onderweg geweest "auf die Autobahn".
Onze 75 pk haalt net boven de 5000 toeren, 160 km/h (gps).
Bij nog harder rijden neemt het lawaai evenredig toe.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Slecht dat dit niet op hun site staat. Welke modellen kunnen wel?enie-up schreef:Om 11.00 uur aanwezig bij:
Toen heel snel de computer eruit gehaald
Even buiten op het bankje in het zonnetje gezeten naar de 2pk van de buren kijken
Na 30 minuten slecht nieuws Ik heb een 2014 model en die kan nog niet geflashed worden
Ik sta op de lijst zodra het wel kan bellen ze mij
En weer op de weg terug
Kom je uitgerekend zoiemand tegen
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Vandaag van Oberhausen naar Emmerich gereden. Iedereen had natuurlijk haast en vooral met het inhalen van de vele vrachtwagens. Dus ik dacht laat ik is even mee blazen met die Audi's en andere snelle jongens. Dat 60 pk tje kon goed meekomen. Dus lekker op de linkerbaan en het tellertje liep aardig richting 170 zonder al teveel moeite. Kon goed meekomen zonder terug te schakelen. Dat viel me niet tegen. Ook na afzakken tot 140 en dan weer gassen om mee te komen ging goed. Ik wou eigenlijk eens zien hoever ik kon gaan omdat dit in Nederland niet kan. Ik moet je zeggen dat ik niet ben teleurgesteld. Er zit best pit in dat kleine karretje. En wat mij ook opviel dat ik gewoon nog rustig tegen mijn vrouw kon praten. Ja je hoort de banden op dat soms rare asfalt. Maar geen overbodig motor geluid. Ze snorde lekker voor een drie pittertje. Maar ja 175 is best wel hard hoor voor zo'n klein karretje.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Klok klepel? Wat voor kits gebruikt tts? Of bedoel je de inbouw?Riddick schreef:TTS Performance in de UK is in mijn ogen het beste adres om zoiets te laten ontwikkelen.
Ik heb gezien hoe de meeste Rotrex kits er hier in Nederland uitzien, daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven.
TTS Performance heeft tot nu toe geen plannen om een kit te maken voor de VAG drieling, ze hebben wel een mooie set voor de Peugeot/Citroën/Toyota drieling.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Kan ik alleen maar bevestigen tijdens mij rit door Belgie naar Luxemburg met 60pk automaatJoVe schreef:Vandaag van Oberhausen naar Emmerich gereden. Iedereen had natuurlijk haast en vooral met het inhalen van de vele vrachtwagens. Dus ik dacht laat ik is even mee blazen met die Audi's en andere snelle jongens. Dat 60 pk tje kon goed meekomen. Dus lekker op de linkerbaan en het tellertje liep aardig richting 170 zonder al teveel moeite. Kon goed meekomen zonder terug te schakelen. Dat viel me niet tegen. Ook na afzakken tot 140 en dan weer gassen om mee te komen ging goed. Ik wou eigenlijk eens zien hoever ik kon gaan omdat dit in Nederland niet kan. Ik moet je zeggen dat ik niet ben teleurgesteld. Er zit best pit in dat kleine karretje. En wat mij ook opviel dat ik gewoon nog rustig tegen mijn vrouw kon praten. Ja je hoort de banden op dat soms rare asfalt. Maar geen overbodig motor geluid. Ze snorde lekker voor een drie pittertje. Maar ja 175 is best wel hard hoor voor zo'n klein karretje.
Terugweg in luxemburg helling af 190 km/u op de gps Dat is pas hard Maar geen probleem voor de citigo
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Gewoon hoe alles ontwikkeld en gemaakt wordt:Petrolhead Tom schreef:Klok klepel? Wat voor kits gebruikt tts? Of bedoel je de inbouw?Riddick schreef:TTS Performance in de UK is in mijn ogen het beste adres om zoiets te laten ontwikkelen.
Ik heb gezien hoe de meeste Rotrex kits er hier in Nederland uitzien, daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven.
TTS Performance heeft tot nu toe geen plannen om een kit te maken voor de VAG drieling, ze hebben wel een mooie set voor de Peugeot/Citroën/Toyota drieling.
http://www.tts-performance.co.uk
https://www.facebook.com/TTSPerformanceTuning
Ik denk als er genoeg vraag zou komen voor een Rotrex kit dat ze misschien wel iets kunnen gaan ontwikkelen.
Maar ik denk niet dat er veel vraag gaat komen, de up! is nu eenmaal geen Lupo waar je gewoon een 1.8 Turbo in kan hangen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Maar welke compressoren gebruikt TTS?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Rotrex.Petrolhead Tom schreef:Maar welke compressoren gebruikt TTS?