Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bericht door Riddick » zo 22 feb 2015, 14:26

Heb nog eens contact gehad met Mathilda Racing over de turbo kit en een duidelijke uitleg gekregen.
De kit gaat er niet komen omdat de versnellingsbak zeer beperkt is in het verwerken van meer koppel en dus niet heel blijft.
Door de zelfde reden zal er ook geen up! GT turbo komen van Volkswagen zelf vanwege de versnellingsbak beperking.
Als er al snellere up!'s gaan komen dan pas bij de 2de generatie up! die dan ook de 3 cilinder Turbo van Audi zou kunnen herbergen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bericht door Tom Westendorp » zo 22 feb 2015, 14:28

Een andere versnellingsbak is natuurlijk zo gemaakt door VW. Dat lijkt me dus niet de hoofdreden dat er geen GT komt. Ik denk meer dat er gewoon te weinig vraag is naar dat soort auto's en ze dus te weinig geld in het laatje brengen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bericht door Riddick » zo 22 feb 2015, 14:37

Ik denk dat er atmosferisch nog wel een pk of 100 te vinden is in een up! 3 cilinder motor die geen problemen geeft voor de bak.
Maar bij drukvulling maakt het koppel gelijk een grote stap vooruit en dat is te veel voor de nu toegepaste bak.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bericht door Tom Westendorp » zo 22 feb 2015, 14:49

Riddick schreef:Ik denk dat er atmosferisch nog wel een pk of 100 te vinden is in een up! 3 cilinder motor die geen problemen geeft voor de bak.
Maar bij drukvulling maakt het koppel gelijk een grote stap vooruit en dat is te veel voor de nu toegepaste bak.
Onmogelijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bericht door Riddick » wo 25 feb 2015, 18:20

Petrolhead Tom schreef: Onmogelijk.
Waarom zou 100 pk onmogelijk zijn. ?
Als er al 80+ pk uitkomt met alleen software dan zou er met wat kleine hardware aanpassingen best 100 pk uitgehaald kunnen worden naar mijn mening.
Een ander uitlaat systeem, een andere 200 Cell katalysator, andere klepveren zodat het toerental omhoog kan, en nog wat aanpassingen aan de ademhaling van de motor.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 feb 2015, 18:33

Riddick schreef:
Petrolhead Tom schreef: Onmogelijk.
Waarom zou 100 pk onmogelijk zijn. ?
Als er al 80+ pk uitkomt met alleen software dan zou er met wat kleine hardware aanpassingen best 100 pk uitgehaald kunnen worden naar mijn mening.
Een ander uitlaat systeem, een andere 200 Cell katalysator, andere klepveren zodat het toerental omhoog kan, en nog wat aanpassingen aan de ademhaling van de motor.
Oké, duidelijker: mogelijk maar absoluut niet rendabel. Dan ben je 3k verder blijft je motor niet heel, is het geen zuinige auto meer en zit je nog steeds met een versnellingsbak die gemaakt is om bomen blij te maken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Mathilda Racing VW up! 115 ps. ?

Bericht door Jup » wo 25 feb 2015, 23:16

Over de remmen:

Ik heb zelf een Polo G40.. Met 115 pk af-fabriek gewoon met trommels op de achteras. Hitte is het probleem niet. Daarom (hitte probleem) zijn schijven ook niet de standaard geworden. Onderhoudskosten ( uren ) zijn voor schijven (op de achteras ) voornamelijk lager. Een goede trommelrem houd het een autoleven vol. Vooral ook omdat er op de achteras vrij beperkte remdruk komt. Ook de handrem is vele malen eenvoudiger bij een trommelrem t.o.v. een schijfrem. Alleen : allemaal wel opgesloten in een trommel. Dat is in de werkplaats lastiger.

Op de vooras kom je standaard schijven tegen omdat de doseerbaarheid vele malen beter is dan met trommels. Op de achteras is het vaak eigenlijk 'pure luxe', al helpt de betere doseerbaarheid en het eenvoudige onderhoud van schijven dus wel mee. Voor de up! is een ombouw naar schijven op de achteras waarschijnlijk niet eens zo heel erg lastig: VW kennende is het redelijk lego, al is de up! heden ten dage het enige model dat nog op 4x100 steek staat. Shoppen is het magazijn voor Golf 3 wellicht? (ABS + schijven bij 4x100).

Plaats reactie