K&N Luchtfilter

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Roelio » di 28 aug 2012, 12:26

Dat zijn wel gave dingen om te doen maakt het beetje spannend haha :P Kan me herinneren van de scooter tijd dat 7 graden Celsius de beste verbranding oplevert. En als het dan ook nog beetje mistig is is het helemaal een feest :)
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door GuidoUp » ma 03 sep 2012, 16:08

ff nu snel snel..
waar kan je ze in NEDERLAND kopen :P
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » ma 03 sep 2012, 19:52

GuidoUp schreef:ff nu snel snel..
waar kan je ze in NEDERLAND kopen :P
VAG techniek Nuenen :D die heeft ze
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door GuidoUp » ma 03 sep 2012, 21:39

toevallig ga ik er morgen naar toe haha
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door IjZeL » ma 03 sep 2012, 21:58

Heb zelf altijd K&N filters gebruikt, er zIt er nu nog een in de Leon. Wel heb ik gehoord dat de olie in het filter als fijne nevel kan neerslaan op de luchtmassameter en dat deze daar stuk van kan gaan, maar of dit waar is?
Heb zelf nog nooit een kapot LMM gehad.
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door GunSpeed » ma 03 sep 2012, 22:36

Dat van die olie is correct maar dat zou alleen voorkomen na het zelf kuisen en inoliën van het filter, dus af-fabriek zou dit probleem niet bestaan. Of die meter daar nu stuk van gaat weet ik niet maar het is een feit dat als die sonde verkeerde info gaat doorgeven, de performance er wel zal op achteruitgaan. BMW is hier heel gevoelig voor en uiteindelijk heb ik toch maar besloten om er geen te plaatsen in de Z4. Wat ik ook gelezen heb in testverslagen is dat de goede eigenschappen van zo'n met olie ingesmeerde filter al snel verminderen doordat deze relatief snel terug dichtslibben met vuil. Hierdoor zal het gewilde effect van meer lucht relatief snel afnemen en dus minder lucht doorlaten. Dit kan natuurlijk vermeden worden door het filter regelmatig te reinigen. Dit is voor mij de grootste reden om het niet te plaatsen want hoe ga je nu exact weten dat je performance aan't verliezen bent zonder het te meten (ik heb thuis geen testbank in de garage, ja wie wel hé ;) )
Mij lijkt me zo'n K&N filter toch niet zo handig als ze willen laten geloven. Just my 2 cents ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » di 04 sep 2012, 07:52

Mocht het vermogen dusdanig achteruit gaan dat het alleen maar te meten is, en in de praktijk niet werkelijk voelbaar, dan zal het allemaal wel mee vallen.
En een sonde die stuk gaat van een beetje olie nevel zal opnieuw ontworpen moeten worden, dat die sonde misschien foute meting doet is wat anders, maar stuk gaan.....
Vettigheid, vuil is nu eenmaal iets wat zich altijd binnen en buiten een motorblok kan, en zal vormen, en word daar normaal gesproken rekening mee gehouden door iedere fabriekant.

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » di 04 sep 2012, 13:02

GunSpeed schreef:Wat ik ook gelezen heb in testverslagen is dat de goede eigenschappen van zo'n met olie ingesmeerde filter al snel verminderen doordat deze relatief snel terug dichtslibben met vuil. Hierdoor zal het gewilde effect van meer lucht relatief snel afnemen en dus minder lucht doorlaten. Dit kan natuurlijk vermeden worden door het filter regelmatig te reinigen.
dit is bij schuim filters inderdaad het geval. bij de katoenen filters welke behandeld zijn met olie is dit niet het geval.
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Michel.oa » do 06 sep 2012, 19:26

krijg je er ook een mooier geluid van in je standaard filter huis? iemand een idee? Of al gehoord?
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 07 sep 2012, 05:24

Michel.oa schreef:krijg je er ook een mooier geluid van in je standaard filter huis? iemand een idee? Of al gehoord?
Het geluid blijft nagenoeg hetzelfde. dat het geluid veranderd is bij de montage van een open lucht filtersysteem. En het geluid komt niet van het filter maar het geluid is het geluid wat de motor nu eenmaal maakt. Het lucht filterhuis werkt als een geluidsdemper van het inlaat geluid, en bij een open filter komt dit huis te vervallen, vandaar het geluids verschil.
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Vagtechniek » za 15 sep 2012, 12:10

Vandaag een VW Up! voorzien van K&N luchtfilter. Het maakt de motor net wat pittiger. Te bestellen via de webshop!
http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... ts_id=1086
Bijlagen
P1030360.JPG
P1030360.JPG (204.51 KiB) 6522 keer bekeken
P1030361.JPG
P1030361.JPG (220.02 KiB) 6522 keer bekeken
P1030362.JPG
P1030362.JPG (193.4 KiB) 6522 keer bekeken

Gebruikersavatar
maasup
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 19:58

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door maasup » za 15 sep 2012, 13:21

Ziet er goed uit en de prijs valt mee, hoe kom je bij de achterste schroeven, zitten net onder de rand
Move Up BM, Dark Blue Metalic, Climatic, Drivepakket, Executive pakket, Alu wielen, Leder pook, Leder stuur, Leder handrem, W8 verlichting, Korte Polo antenne, Chroom schakelaars, Verstelbare kofferbakbodem, Chroom strip achterklep. Blokstriping op dak

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » za 15 sep 2012, 14:39

Wat dacht je hier van:
,
imagesCAWFHNAT.jpg
imagesCAWFHNAT.jpg (3.53 KiB) 6509 keer bekeken

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » za 15 sep 2012, 14:41

Het maakt de motor net wat pittiger.
Heeft u daar een dynobank uitdraai van, net wat pittiger zegt niet zo veel ..... ;)
Ik heb er uiteraard ook wel interesse in maar wil wel wat op papier zien in de vorm van een vermogens test bijvoorbeeld.
Pittiger zou toch zo'n 5 a 10 pk moeten betekenen.......
Laatst gewijzigd door Marantz op zo 16 sep 2012, 07:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Martin_tdi » za 15 sep 2012, 14:49

CBdicX schreef:Wat dacht je hier van:
,
imagesCAWFHNAT.jpg

Nee niet goed, luchtfilterbak naar boven uit de rubbers trekken. Slangetje wat aan het luchtfilterhuis zit los maken en luchtfilterbak naar rechts uit de motorruimte halen. (links bij aanzuigbuis even goed kijken)
Dan alle torxschroeven los draaien en deksel verwijderen, luchtfilter is dan te zien en kan vervangen worden.

grt,
Martin

Gebruikersavatar
maasup
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 19:58

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door maasup » za 15 sep 2012, 18:08

Bedankt voor de info, samen komen wij er wel uit :ugeek:
Move Up BM, Dark Blue Metalic, Climatic, Drivepakket, Executive pakket, Alu wielen, Leder pook, Leder stuur, Leder handrem, W8 verlichting, Korte Polo antenne, Chroom schakelaars, Verstelbare kofferbakbodem, Chroom strip achterklep. Blokstriping op dak

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Roelio » zo 16 sep 2012, 08:23

Wij willen aantoonbaar bewijs hè CB xD
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » zo 16 sep 2012, 08:49

Roelio schreef:Wij willen aantoonbaar bewijs hè CB xD
Precies, het zal allemaal best wel maar er zit verschil in (iets) meer vermogen willen, of daadwerkelijk krijgen.
Ik weet uit het verre verleden dat K&N best wat goeds kan doen voor het vermogen, maar dan praat ik over het carburateur tijdperk met een K&N filterset met andere naalden en grotere sproeiers.......

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door rjw » ma 17 sep 2012, 10:27

CBdicX schreef:
Het maakt de motor net wat pittiger.
Pittiger zou toch zo'n 5 a 10 pk moeten betekenen.......
5-10pk ga je niet halen met een inlegfilter zelfs niet met een openluchtfilter en dit motortje.
Ik denk eerder 1-2pk.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » ma 17 sep 2012, 11:20

Precies, ik denk dus dat je 1-2 pk absoluut niet merkt, en zeker de motor niet "pittiger" maakt, daar heb je wat meer voor nodig lijkt mij, maar ik ga het proberen....
Laatst gewijzigd door Marantz op do 27 sep 2012, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie