Verwijderen aircopaneel en radio

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Johnupgti2018!
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 25 dec 2023, 12:29

Verwijderen aircopaneel en radio

Bericht door Johnupgti2018! » wo 10 jan 2024, 13:33

Iemand een howto hoe je het aircopaneel en de radio verwijderd? Mvg john

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Verwijderen aircopaneel en radio

Bericht door Xanderv » do 11 jan 2024, 19:43

Ik heb dit nog nooit bij een 2018 model gedaan maar principe zal hetzelfde zijn als bij mijn auto.
Eerst moet je de rode omlijnde kap eruit wippen. Daar zullen schroeven achter zitten.
Dan moet je speciale pinnen hebben om de borging van de radio los te maken. Deze kun je bij elke dealer of garage wel kopen denk ik.
Je kun deze ook zelf maken door een oude plastic creditcard of zo'n pasje te knippen (althans dat werkt bij mijn radio) 2 strips zo breed als de inkepingen in de rondjes op de foto. ongeveer 5 cm lang langer mag ook. dan maak je een scheve kant aan 1 kant. Ik heb een supermooi voorbeeldje met paint in de foto gemaakt in het zwart.

Dan zou de radio er uit moeten kunnen. Nogmaals ik heb dit nog nooit gedaan bij een 2018 model maar zo werkt het bij een 2012 model wel.
Zorg er nu wel voor dat de plastic kap warm is want met deze temperatuur breken pinnen etc snel.
Bijlagen
s-l1600.jpg
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Johnupgti2018!
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 25 dec 2023, 12:29

Re: Verwijderen aircopaneel en radio

Bericht door Johnupgti2018! » za 13 jan 2024, 08:37

Ik dank je hartelijk, als het wat warmer is ga ik er eens mee aan de slag. Ben jij er ook bekend mee of je die knoppen van de radio kan krijgen? Ik wil namelijk het glas van het display polijsten. Dit is krasgevoelig en bij die van mij ook licht bekrast.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Verwijderen aircopaneel en radio

Bericht door Xanderv » zo 14 jan 2024, 23:09

Nee dat weet ik niet helaas
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie