Roestende schroeven/bouten kofferbak
Geplaatst: wo 11 nov 2015, 16:28
Beide schroeven (bouten?) die vanuit de achterzijde (bumper) in de kofferbak steken roesten bij mijn Mii.
Op zich kan ik prima tegen wat roest op een schroef of bout, maar aan de binnenzijde van een auto vind ik het wel een ander verhaal.
De dealer en Seat maken zich er, na mijn vraag of dit een garantiekwestie is, wel een beetje makkelijk van af.
Ik kreeg te horen dat:
A. Als je de auto totaal binnenstebuiten zou keren er heus nog wel meer onderdelen met roest te vinden zouden zijn en
B. Het gewoon moet kunnen in de kofferbak, want de auto is nu eenmaal niet nieuw en daarbij zou het ook nog kunnen zijn dat ik gewoon natte goederen of dieren heb vervoerd.
Ik ben er niet zo blij mee, want de roest zal uiteindelijk het carrosseriedeel waar de schroeven uitsteken bereiken en tevens verpreiden zich structureel losse roestdeeltjes door mijn kofferbak. Dit laatste vind ik nog het vervelendst want ik leg om die reden dus al geen losse jas en dergelijke meer achter in mijn auto.
Het argument dat men bij VAG geen rekening hoeft te houden met evt vochtige zaken die achter in de auto worden vervoerd slaat natuurlijk nergens op. Dat is juist iets waar je in de ontwerpfase rekening mee kunt houden. De auto wordt niet gebruikt als aquarium ofzo.
Ze hadden toch gewoon RVS schroeven kunnen gebruiken?
Zijn er meer eigenaren met hetzelfde euvel?
Vinden jullie dit een garantiekwestie?
Op zich kan ik prima tegen wat roest op een schroef of bout, maar aan de binnenzijde van een auto vind ik het wel een ander verhaal.
De dealer en Seat maken zich er, na mijn vraag of dit een garantiekwestie is, wel een beetje makkelijk van af.
Ik kreeg te horen dat:
A. Als je de auto totaal binnenstebuiten zou keren er heus nog wel meer onderdelen met roest te vinden zouden zijn en
B. Het gewoon moet kunnen in de kofferbak, want de auto is nu eenmaal niet nieuw en daarbij zou het ook nog kunnen zijn dat ik gewoon natte goederen of dieren heb vervoerd.
Ik ben er niet zo blij mee, want de roest zal uiteindelijk het carrosseriedeel waar de schroeven uitsteken bereiken en tevens verpreiden zich structureel losse roestdeeltjes door mijn kofferbak. Dit laatste vind ik nog het vervelendst want ik leg om die reden dus al geen losse jas en dergelijke meer achter in mijn auto.
Het argument dat men bij VAG geen rekening hoeft te houden met evt vochtige zaken die achter in de auto worden vervoerd slaat natuurlijk nergens op. Dat is juist iets waar je in de ontwerpfase rekening mee kunt houden. De auto wordt niet gebruikt als aquarium ofzo.
Ze hadden toch gewoon RVS schroeven kunnen gebruiken?
Zijn er meer eigenaren met hetzelfde euvel?
Vinden jullie dit een garantiekwestie?