Welke Brodit klip voor Samsung S5 + Otterbox Defender?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
F.Moerland
Vagling liefhebber

Welke Brodit klip voor Samsung S5 + Otterbox Defender?

Bericht door F.Moerland » di 28 okt 2014, 15:21

Is er hier toevallig iemand die een Samsung S5 heeft met een Otterbox Defender case en daar ook al een passende Brodit houder bij heeft gevonden? Ik heb de Proclip al, maar moet nu alleen nog een daadwerkelijk passende houder bij vinden. Wie o wie?

F.Moerland
Vagling liefhebber

Re: Welke Brodit klip voor Samsung S5 + Otterbox Defender?

Bericht door F.Moerland » do 30 okt 2014, 13:12

Vandaag heb ik bij www.broditcenter.nl drie verschillende verstelbare houders besteld. Ze vonden het goed dat Ik er meerdere bestelde en even zou proberen wat de best passende houder zou zijn. De overige mocht ik weer retourneren. Prima service dus! Ik hoop ze morgen te ontvangen en natuurlijk hoop ik dat er een passende houder bij zit. Zou echt een super nette oplossing zijn! Morgen laat ik meer weten, ik hoop met foto van een netjes passende telefoon in een net gemonteerde houder...

F.Moerland
Vagling liefhebber

Bericht door F.Moerland » vr 31 okt 2014, 19:46

ok, ik ben er uit. Na heel lang zoeken kon ik geen passende kant en klaar dashboard houder vinden voor de Samsung S5 telefoon met de Otterbox Defender Case. Dagenlang heb ik het internet afgezocht met nada nul resultaat. Er moet toch iets passend zijn. Zelfs Broditnederland heb ik foto's en afmetingen van de telefoon met houder gestuurd maar die waren niet erg behulpzaam en gaven aan dat er niets passend in hun assortiment was. Jammer voor de reputatie van Broditnederland.nl maar het tegendeel is waar.... Bij hun online 'concurrent Broditcenter (http://www.broditcenter.nl) waren ze vriendelijker en zeker behulpzamer. Daar mocht ik drie verschillende verstelbare originele Brodit houders proberen, de beste houden en wat niet goed was retourneren. Prima service! Daar heb ik dus drie modellen besteld. Alle drie verstelbare modellen.
Van klein naar groot:

1. Brodit houder verstelbaar 75-89/6-10 mm bxd. Artikelnr: 511479 € 29,00
2. Brodit houder verstelbaar 75-89/9-13 mm bxd. Artikelnr: 511483 € 29,00
3. Brodit houder verstelbaar 75-89/12-16 mm bxd. Artikelnr: 511484 € 29,00

Nummer 1 blijkt prima te passen. Het buitenste randje van de Otterbox Defender Case past werkelijk exact. De telefoon zit als gegoten echt goed stevig vast in de houder en is er prima in en uit te manoeuvreren.
De iets bredere nummer 2 is ook prima. Hier is de gleuf waar de telefoon in schuift net iets dieper waardoor de telefoon net ietsje losser in de houder zit en daardoor net iets makkelijker in en uit te halen is.

Ik heb gekozen voor nummer 1. Gegarandeerd geen trillingen tijdens het rijden en geen telefoon die niet stabiel vast zit als je hem bedient met een hand.

Ik heb nog een paar foto's gemaakt van de montage met de Brodit Proclip en de Brodit houder. Ik hoop dat iemand er ooit nog iets aan heeft.
Otterbox Defender Case Samsung S5.jpg
Dit is de Otterbox Defender Case met rubberen rand voor de Samsung S5 telefoon. De telefoon heeft hierdoor geen standaard maat meer waardoor er geen standaard houders voor zijn.
Otterbox Defender Case Samsung S5.jpg (27.3 KiB) 7650 keer bekeken
Brodit Proclip.jpg
De standaard Brodit proclip. Speciaal model voor de Up. Eenvoudig aan te brengen zonder ook maar iets te slopen.
Brodit Proclip.jpg (13.77 KiB) 7650 keer bekeken
Houder op Proclip montage.jpg
Met vier zelf tappende schroeven monteer je de houder eenvoudig op de vastzittende Proclip. Het kogelgewricht maakt dat straks alles verstelbaar is.
Houder op Proclip montage.jpg (20.59 KiB) 7650 keer bekeken
Telefoon houder.jpg
Met een boutje monteer je de houder op het kogelgewricht.
Telefoon houder.jpg (12.25 KiB) 7650 keer bekeken
Zij aanzicht.jpg
Zij aanzicht van de montage. Wat ook belangrijk is, is dat de telefoon NIET in de weg zit voor de bijrijder of voor de bestuurder tijdens het schakelen.
Zij aanzicht.jpg (24.38 KiB) 7650 keer bekeken
Vanuit de bestuurderskant gezien.jpg
En zo ziet het er uit vanaf voor de bestuurder. De Proclip kan dichterbij of verder weg geschoven worden en de positie van de telefoon op de houder kan ook in alle draairichtingen aangepast worden.
Vanuit de bestuurderskant gezien.jpg (26.55 KiB) 7650 keer bekeken

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » za 01 nov 2014, 02:47

Ziet er goed en professioneel uit! Misschien moet ik er ook maar eens voor kijken, ik gebruik de tomtom app op de telefoon voor navi en die ligt nu altijd maar ergens op de passagierssstoel.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » do 06 aug 2015, 08:32

Brodit proclip en houder werkt echt subliem. Dit topic even omhoog geschopt omdat ik het tegenkwam in mijn zoektocht en ik dacht dat het mogelijk ook interessant zou zijn voor andere bezoekers. :D
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Plaats reactie