Ik zocht onlangs een plekje voor een schakelaar. Het blind afdekkapje langs de schakelaar voor de City Emergency Brake leek me wel geschikt.
Schijn bedriegt echter. Onder het kapje blijkt de eigenlijke CEB schakelaar gewoon door te lopen, en onder het blind kapje zit dus electronica.
Bij een bepaalde meeruitvoering wordt dit deel van de schakelaar wellicht gebruikt maar ik kan in het boekje niet vinden waarvoor.
Omdat ik perse op die plek een schakelaartje wilde opbouwen (bij gebrek aan beter) heb ik de CEB schakelaar uitgebouwd en gedemonteerd. Intern zit een printplaat die ook onder het blind kapje doorloopt. Dit deel van de print wordt echter niet gebruikt in mijn geval. De printbanen waren eenvoudig te analyseren en het amputeren van de helft van de print heeft geen gevolgen voor de werking van het stukje dat onder de CEB knop zit. Ik heb dus de print doorgeknipt waardoor er ruimte vrij kwam onder het blind afdekkakpje voor de bekabeling van mijn schakelaar.
Dus zoek je een plek voor de bediening van je raam, carkit, koffiezetapparaat of schietstoel dan is dit een optie. Niet bijzonder moeilijk maar alleen aan te raden als u een beetje thuis bent in auto en elektro. Knip niet teveel af, zodat de print weer goed gefixeerd kan worden.
Een schakelaar tip
Re: Een schakelaar tip
Goed te horen dat dat kan. Speelde zelf ook namelijk met de gedachte om hier de rechter raam bediening door vag techniek tzt op te laten aansluiten. Valt dan mooi niet op en toch handig.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC