Handschoenenklepje
Handschoenenklepje
Ik heb net een Take Up! besteld en tot mijn verbazing was het niet mogelijk om voor dat model een handschoenenklepje te bestellen. Daar moet je dan perse een Move Up voor kopen.
Ik rij nu een Citroën C1 en bij die auto kon ik voor een tientje een handschoenenklep kopen. Het maakte niet uit dat ik ook van de C1 het instapmodel rijd.
Waarom doet VW zo moeilijk over een klepje. Het is toch in alle modellen netter om dat gapende gat af te dichten? Is die klep echt nergens los bestelbaar?
Ik rij nu een Citroën C1 en bij die auto kon ik voor een tientje een handschoenenklep kopen. Het maakte niet uit dat ik ook van de C1 het instapmodel rijd.
Waarom doet VW zo moeilijk over een klepje. Het is toch in alle modellen netter om dat gapende gat af te dichten? Is die klep echt nergens los bestelbaar?
Blij in m'n uppie!
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Re: Handschoenenklepje
Het is een beetje afhankelijk van de constructie van het dashboard.
Bij een C1 is het inderdaad mogelijk om zo een klep te monteren.
Zelf heb ik in het verleden een Peugeot 106 Accent gehad. Deze had ook slechts een open vak en geen dashboardkastje. Bij die auto was de enige optie om een compleet ander dashboard, dus van binnenspiegel tot binnenspiegel, te monteren. Het mag duidelijk zijn dat ik dat dus toen niet gedaan heb...
Wellicht dat RonaldNL m.b.v. de VW parts-catalogus kan zien in hoeverre het dashboard van een Take Up verschilt t.o.v. de andere modellen. Als dat een beperkt aantal losse delen zijn, dan is ombouw naar een afsluitbaar kastje een optie.
Bij een C1 is het inderdaad mogelijk om zo een klep te monteren.
Zelf heb ik in het verleden een Peugeot 106 Accent gehad. Deze had ook slechts een open vak en geen dashboardkastje. Bij die auto was de enige optie om een compleet ander dashboard, dus van binnenspiegel tot binnenspiegel, te monteren. Het mag duidelijk zijn dat ik dat dus toen niet gedaan heb...
Wellicht dat RonaldNL m.b.v. de VW parts-catalogus kan zien in hoeverre het dashboard van een Take Up verschilt t.o.v. de andere modellen. Als dat een beperkt aantal losse delen zijn, dan is ombouw naar een afsluitbaar kastje een optie.
Ik ben benieuwd! De verkoper kon me er verder weinig over vertellen, behalve dat er geen klep in de Take Up! geleverd kan worden. Ik heb het ook de VW importeur gevraagd en die mailde terug: "Het is helaas niet mogelijk om in de Volkswagen Take up! een losse klep te bestellen voor het handschoenenopbergvak." Als met wat losse onderdelen toch een klepje valt te monteren zal dat super zijn. Ik heb altijd een berg CD's in dat vak liggen en dat is toch wat slordig in het verder keurige interieur van de Up!
Blij in m'n uppie!
Pieter welkom
nou draait het helaas allemaal om geld , maar is de move up geen optie voor jouw ?
die bied toch wel erg veel meer voor het prijsverschil , en zal later bij inruil toch ook wel beter in de markt liggen
of je moet er 15 jaar in willen rijden ( wat makkelijk kan ) dan maakt het niet veel meer uit
nou draait het helaas allemaal om geld , maar is de move up geen optie voor jouw ?
die bied toch wel erg veel meer voor het prijsverschil , en zal later bij inruil toch ook wel beter in de markt liggen
of je moet er 15 jaar in willen rijden ( wat makkelijk kan ) dan maakt het niet veel meer uit
Laatst gewijzigd door eas op di 13 mar 2012, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
Je hebt gelijk dat de Move Up meer biedt. Maar ik wil perse geen elektrische raam- en deurbediening! Ik ben een keer met een auto in een sloot beland en toen gingen de elektrische ramen niet open. Dat was behoorlijk horror. Sindsdien voor mij weer gewoon raamslingers in de deuren! Het heeft dus nog niet eens met centen te maken... Ik neem zo bijvoorbeeld ook voor lief dat de deur aan de passagierskant niet met een sleutel is te openen (!) en de achterklep alleen als de bestuurdersdeur open is.
Laatst gewijzigd door Pieter op di 13 mar 2012, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij in m'n uppie!
over het geld bedoel ook niet dat je dat niet zou hebben , maar mischien er niet voor over heb/had
en in het water gereden gelukkig is het goed afgelopen ? toch ? maar zelf denk ik dat je nooit geen tweede keer in water zult rijden
en in het water gereden gelukkig is het goed afgelopen ? toch ? maar zelf denk ik dat je nooit geen tweede keer in water zult rijden
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
Dat hoop ik ook niet. Trouwens wel een heel filosofische opmerking... Maar dat terzijde, ik heb uiteindelijk niet zo veel aan mijn slootavontuur overgehouden (behalve dan een elektrische-ramen-fobie). Ik ben benieuwd of iemand een manier weet om toch in een Take Up een passend handschoenenklepje te monteren!eas schreef:maar zelf denk ik dat je nooit geen tweede keer in water zult rijden
Blij in m'n uppie!
Volgens mij kun je dat los bestellen en monteren ik zal gelijk even kijken voor je kom er zo op terug
The Only Way is UP!
Nou heb gekeken voor je volgens mij zoals ik het kan zien kun je jou opbergvak verwijderen en vervangen voor een dichte maar die dichte bestata wel uit iets van 18 onderdelen (denk aan unit, bedieningshandel , scharnieren stootaanslag,) en je denk rond de 100 euro zit aan onderdelen totaal. Klep alleen al is 48 euro.
The Only Way is UP!
Wat goed! Ik vond het al zo raar dat de importeur me afscheepte met de mededeling dat het helaas niet mogelijk is... Je moet alleen een monteur/magazijnmeester treffen die het pakket weet samen te stellen? De verkoper die ik trof, zei nl. precies hetzelfde als de importeur. Maar als-ie nog eens goed in de garagepapieren duikt, zou hij het toch moeten kunnen vinden. Bedankt voor het uitzoekwerk!
Blij in m'n uppie!
Zojuist Etka bekeken en je komt op een totaalbedrag uit van € 132.00 exl btw en montage , maar het is inderdaad gewoon mogelijk hoor !
Groet
Eric
Van den Udenhout
Groet
Eric
Van den Udenhout
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Toch met een lifehammertje in de buurt zou ik me niet zo'n zorgen maken om elektrische ramen denk ik. Wel mooi dat het dashboard klep dilemma opgelost is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Heb ik toch goed gekeken aangezien Eric bij de dealer werkt..
Misschien kan hij jou de onderdelen leveren/bestellen ?? volgens mij kun je dat zo zelf monteren paar parkers
Misschien kan hij jou de onderdelen leveren/bestellen ?? volgens mij kun je dat zo zelf monteren paar parkers
The Only Way is UP!
De auto staat nu nog bij de dealer (rijklaarmaken enzo). Ik heb 'm gemaild dat zo'n klepje wél bestaat (ik heb de importeur ook maar bijgepraat over hun eigen product...) en dat hij het er voor me mag inschroeven. Toch netter, gezien de berg cd's die daar bij mij altijd slingeren.
Blij in m'n uppie!
Tja, en nu het volgende: het handschoenenkastje past niet!!! De klep is alleen gemaakt voor in de Move Up of High Up. De Take Up heeft een wat simpeler dashboard. De dealer heeft het me laten zien en het is echt geen potje. De klep sluit niet goed, er zit een scheve naad in en er moet in allerlei onderdelen van het dashboard worden bijgeknipt om ze weer terug te kunnen plaatsen. Het oude handschoenenkastje zit er nu weer in. Gelukkig is de dealer zo fideel geweest om niets in rekening te brengen... Misschien een regeltje toevoegen aan de onderdelencatalogus dat het klepje niet in de Take Up past.
Blij in m'n uppie!
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Dat is balen. Overigens wel erg netjes van de dealer dat deze niets doorberekend.
Vind het een vaag verhaal net nogeens gekeken maar de bevestigingsplaatsen vd parkers zijn identiek net als dashboard , dashboard zelf de dwarssteun waar hij opgebouwd zit is voor alle UP versies gelijk dus de ruimte ook , maar omdat het dichte dashboard kastje uit veel onderdeeltjes bestaat heb ik eerder het idee dat de monteurs van jou dealer het niet zo snappen hoe het in elkaar gezet moet worden eerlijk gezegt.
Het past gewoon echt godsonmogelijk dat het niet past.
Het past gewoon echt godsonmogelijk dat het niet past.
The Only Way is UP!
- High-up!
- Vagling liefhebber
Nou Pieter, volgens mij wil RonaldNL t nog een keer voor je proberen..
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||
Ik praat alleen maar de dealer na: het nieuwe kastje komt met meer parkers dan het oude. Enkele van die parkers schroef je zelfs in het 'niks' (die houden dus niks). Het plaatje onder de middenconsole is bij de Take Up een klein vierkantje, bij de andere modellen heeft-ie meer een u-vorm. Het ding dat na plaatsing van het klepje niet meer past, is overigens het plaatje aan de rechterzijkant ónder het dashboard (maar daar zou maar een klein hoekje uit moeten).RonaldNL schreef:De bevestigingsplaatsen vd parkers zijn identiek net als dashboard , dashboard zelf de dwarssteun waar hij opgebouwd zit is voor alle UP versies gelijk dus de ruimte ook.
Maar wat me het meest opviel toen ik het zelf zag was dat de klep niet goed aansloot. De naad was bovendien niet recht, maar er zat een golfje in. Het was echt superlelijk. Gelukkig heeft de monteur niks geboord en geknipt voor-ie het aan me had laten zien. Dus nu is alles weer bij het oude en oogt het dash weer strak. Maar goed, zonder klepje dus.
Zou het met het materiaal te maken kunnen hebben? Ik heb prachtige Up-dashboards gezien met een soort pianolak (wit, zwart, you name it). De Take-Up is wat dat betreft veel soberder en heeft ook minder toeters en bellen aan boord.
Blij in m'n uppie!